محافظه کاران به توصیه های پیشرفت گوش می دهند

محافظه کاران به توصیه های پیشرفت گوش می دهند

روز جدید : مهم این است که مسئولان به جای مقصر دانستن دولت روحانی و جریان اصلاحات، راهی برای رفع تحریم ها و بازکردن شرایط اقتصادی به روی مردم و ایجاد تغییرات در سیاست داخلی و خارجی بیابند.

حمیدرضا ترگی چند ماه قبل از انتخابات پر فراز و نشیب خردادماه در گفت و گو با جماران اعتراف کرد که «مذاکره با آمریکا باید به دست اصولگرایان انجام شود». اگرچه او پس از انتقادات فراوان این اتهامات را رد کرد، اما فایل صوتی او نیز همین نظر را نشان می دهد.

بنابراین با توجه به اتحاد قوا و بازگشت قدرت به اصولگرایان، بهتر است این جناح سیاسی به توصیه ریش سفید خود عمل کند و به جای میانجی گری، با نماینده آمریکا پای میز مذاکره بنشیند و اختلافات موجود را حل کند.

مذاکرات مستقیم با ایالات متحده ضروری است، زیرا می تواند میانجی های چالش برانگیز را حذف کند و به نتایج جدی و موثر دست یابد.

علاوه بر این، نگرانی ها نیز ممکن است آسوده شود، زیرا جریان به اصطلاح انقلابی دیگر طرف مذاکره کنندگان نیست و دیگر عنوان “خائن” به ذهن اصولگرایان نمی رسد.

مهم این است که مسئولان به جای اینکه همه تقصیرها را به گردن دولت روحانی و جریان اصلاحات بیندازند، راهی برای رفع تحریم ها و باز کردن شرایط اقتصادی به روی مردم و ایجاد تغییرات در سیاست داخلی و خارجی بیابند.

بدون شک همانطور که اکثر کارشناسان و تحلیل گران مستقل معتقدند تغییر جز با اتخاذ تصمیمات دشوار و رعایت احتیاطات خاص امکان پذیر نیست. یکی از این راه حل ها کنار گذاشتن میانجی ها در روند مذاکره است.

بر کسی پوشیده نیست که همه چیز در مذاکرات به تصمیم دولت آمریکا بستگی دارد. دولتی که به دلیل نداشتن نماینده فقط از طریق نمایندگان کشور دیگری از روند مذاکرات مطلع می شود.

دیدگاهتان را بنویسید