اقدامات متقابل ایران علیه رژیم صهیونیستی؛ چشم به چشم، گوش به گوش!


ساعت: 16:21
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۲
کد خبر: 1855259

یک استاد علوم سیاسی و یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه گفت: سیاست مشترک ایران تاکنون درگیری مستقیم با اسرائیل نبوده است و تا همین اواخر با نیروهای نیابتی می‌جنگیدند، اما افزایش توانایی‌های تسلیحاتی ایران و نگرانی‌های امنیتی فزاینده اسرائیل باعث ایجاد مرحله جدیدی از رویارویی شده است. در پی آن ایران نیز به نوبه خود اقدامات ضد دفاعی را در قالب دفاع و به اصطلاح قرآن رو در رو و گوش به گوش انجام داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجید بهستانی، استاد علوم سیاسی و از اعضای هیئت علمی دانشگاه، در مصاحبه ای در 17 دی ماه با اشاره به تغییر روابط بین الملل در منطقه گفت: «ما شاهد ضعف قدرت های بزرگ هستیم. ما در یک نظم جدید هستیم.

وی گفت: «نیروهای منطقه در تلاش هستند تا اقدامات امنیتی را در راستای منافع ملی بازگردانند. نقطه اوج بیداری اسلامی یا بهار عربی است، زمانی که چندین نقطه در غرب آسیا و شمال آفریقا مانند عربستان سعودی، ترکیه، ایران، روسیه و آمریکا به عنوان دو نیروی فرامنطقه ای با دیگر بازیگران درگیر شدند.

این استاد دانشگاه افزود: در این میان ایران نشان داد که بهار عربی را به نفع خود رهبری کرده و قدرت خود را در منطقه گسترش داده است و از سوی دیگر قدرت مدیریت بحران توسط آمریکایی ها در قرن بیست و یکم با وجود تروریست ها. ائتلاف تحت رهبری ایالات متحده، ضعیف شده در قرن 21، که باید هژمونی آمریکا را تحکیم می کرد، و ایالات متحده عملاً منطقه را چه به صورت رسمی و چه غیر رسمی ترک می کند.

وی افزود: بازیگران منطقه ای که تا دیروز بر ظرفیت نظامی-سیاسی آمریکا تکیه می کردند، در سال های اخیر به نتیجه معکوس رسیده اند در حالی که آخرین برگ برنده آنها ترامپ بود که جسورانه و به اصطلاح خود را امتحان کرد. او هژمونی آمریکا را در تحکیم داشت که تأثیر چندانی در حمایت از منطقه نداشت.

این استاد دانشگاه با اشاره به بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران در منطقه گفت: با توجه به بازدارندگی ایران و ترس از تبدیل شدن ایران به یک قدرت منطقه ای، در سال های اخیر کشورهایی مانند عربستان سعودی و برخی از کشورهای عربی تلاش کرده اند: استراتژی بسازید و دولت رژیم اشغالگر نیز ماهرانه عملیات تروریستی را با اهدافی علیه جمهوری اسلامی انجام داده است، مانند ترور شهید صیاد هدی و هک سیستم شهرداری.

بهستانی افزود: ایران متقابلاً در دفاع و به اصطلاح قرآن مو به مو و گوش به گوش متقابل انجام داده است. سیاست مشترک ایران تاکنون تعامل مستقیم با اسرائیل نبوده و تا همین اواخر به صورت نیابتی عمل می‌کردند، اما افزایش توانایی‌های تسلیحاتی ایران و نگرانی‌های امنیتی اسرائیل، آنها را وارد مرحله جدیدی از رویارویی کرده است. ، ایران توانست با رویکرد دفاعی در قالب دفاع مشروع مطابق با اهداف ضربات حمله کند.

وی گفت: بنابراین ترور فرمانده ترور موساد و سلسله عملیات هکری و آسیب به زیرساخت های فناوری اسرائیل در این پازل قرار دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید