مدیرعامل بنیاد باران: آقای خاتمی تلخ ترین روزها را می گذراند/رئیس دولت اصلاحات خوب می بیند که کشور با چه بحران هایی مواجه است/ گوش به توصیه ها و راهکارهای دلسوزانه آنها نیست.

مدیرعامل بنیاد باران: آقای خاتمی تلخ ترین روزها را می گذراند/رئیس دولت اصلاحات خوب می بیند که کشور با چه بحران هایی مواجه است/ گوش به توصیه ها و راهکارهای دلسوزانه آنها نیست.

روز جدید جواد امام، مدیرعامل بنیاد باران با بیان اینکه رئیس دولت اصلاحات به خوبی می بیند کشور با چه بحران هایی مواجه است، گفت: اینکه عده ای توقع داشته باشند که آقای خاتمی هر روز در این مقطع اظهار نظر کند، واقع بینانه نیست. آقای خاتمی جزو اولین کسانی بود که به درگذشت دلخراش خانم مهسا امینی واکنش نشان داد و ضمن ابراز نگرانی از این وضعیت، هشدارهایی نیز صادر کرد. بنابراین دلسوزی آقای خاتمی برای این مرز و بوم ثابت می شود; اما واقعیت ها را نیز باید در نظر گرفت.

جواد امام در گفت و گو با صبح ما گفت: آقای خاتمی سال ها پیش بحث آشتی ملی را مطرح کردند اما دیدیم با این پیشنهاد دلسوزانه چگونه برخورد کردند.

جواد امام، مدیرعامل بنیاد باران به برخی اظهارنظرها و انتقادها در خصوص سکوت شخصی چون سید محمد خاتمی در شرایط امروز کشور پاسخ داد.

وی گفت: آقای خاتمی قبلاً از ادامه روند فعلی در کشور ابراز نگرانی کرده و اینطور نیست که نسبت به همه اتفاقاتی که در کشور می گذرد بی تفاوت باشد یا سکوت کند. از آنجایی که نصایح و راهکارهای دلسوزانه آنها شنیده نمی شود و می توان از آنها سوء استفاده کرد، بد نیست بگوییم که آقای خاتمی تلخ ترین روزهای خود را می گذراند.

جواد امام با بیان اینکه رئیس دولت اصلاحات به خوبی می بیند کشور با چه بحران هایی مواجه است، گفت: اینکه عده ای توقع داشته باشند که آقای خاتمی هر روز در این لحظه اظهار نظر کند، واقع بینانه نیست. آقای خاتمی جزو اولین کسانی بود که به درگذشت دلخراش خانم مهسا امینی واکنش نشان داد و ضمن ابراز نگرانی از این وضعیت، هشدارهایی نیز صادر کرد. بنابراین دلسوزی آقای خاتمی برای این مرز و بوم ثابت می شود; اما واقعیت ها را نیز باید در نظر گرفت.

وی افزود: سال ها محدودیت رسانه ها و فعالیت های ایشان باعث شده آقای خاتمی از رسانه و حضور و ارتباط با مردم محروم شود. تنها مرجع رسانه ای که از آنها باقی مانده همین فضای مجازی است که آن هم با فیلتر مواجه است.

جواد امام گفت: وضعیت کنونی جامعه از قبل قابل پیش بینی بود و خنده دار است که امروز برخی صحبت از گفت وگو می کنند. آیا می توان با مردان و زنان خشمگین در خیابان گفت و گو کرد؟! یکی از شروط گفتگو «انتخابات» است تا همه نمایندگان با سلیقه های مختلف در میدان حضور داشته باشند. در چنین شرایطی تنها نمایندگان واقعی مردم می توانند به عنوان میانجی بین مردم و دولت وارد شوند، اما متأسفانه امروز نه اصلاح طلبان و نه هیچ یک از نیروهای مستقل مورد اعتماد مردم جایی در قدرت ندارند.

وی تصریح کرد: اگر دولت می خواهد صدای جامعه را بشنود ابتدا باید شرایط لازم را در این زمینه بپذیرد. یکی از شروط اصلی بازگشت به مردم است و دیگری «آشتی ملی». آقای خاتمی سال ها پیش موضوع آشتی ملی را مطرح کرد، اما دیدیم که با این پیشنهاد اسفناک چگونه برخورد شد. از دیگر شرایط لازم، شنیدن صدای جامعه، اجرای بدون مصالحه قانون اساسی و برگزاری انتخابات آزاد و رقابتی با حضور نمایندگان همه سلیقه های سیاسی است.

گفت: باید دید آیا آقایان گروه مرجعی برای بحث گذاشته اند یا خیر. آیا گفتگو با گروه های مرجعی که قبلاً از هویت سیاسی و اجتماعی خود محروم بوده اند امکان پذیر است؟ بنابراین در مرحله فعلی فقط دولت باید مسئولیت داشته باشد نه جریان اصلاحات. کسانی که اصلاح طلبان و… را حذف کردند باید مسئولیت داشته باشند.

امام فرمودند: همانطور که قبلا هم گفتم اگر مردم بر اصلاح طلبان غلبه کنند دیگر به انتخابات و بخشهای مهم دولت اعتبار نمی دهند. وقتی مردی را می بینند به او رای می دهند، اما عده ای نمی گذارند به موفقیت لازم برسد، حضور و آرای مردم مصادره و سوء تعبیر می شود، دلسرد می شوند.

مدیرعامل بنیاد باران گفت: جنبش اعتراضی در خیابان ها حکومت را به دلیل تضییع حقوق و تحقیر مکرر به چالش کشید. راه حل این است که به مردم بازگردیم و نظر اختیاری موجود را رها کنیم که به همه ارکان و اجزای نظام سرایت کرده و امکان دسترسی به هیچکس را جز کسانی که سلیقه آنها را دارند فراهم نمی کند. باید به مردم این فرصت داده شود که خودشان تصمیم بگیرند. قطعا اگر این اتفاق بیفتد می توان گفت بستر لازم برای گفت وگو فراهم شده است.

وی گفت: آقای خاتمی همه این مطالب را هم علنا ​​و هم در نامه ای به مدیریت گفته است. چیزی نیست که آقای خاتمی نگفته باشد. بنابراین امروز هم شرایط را می بیند و مانند مردم و در کنار مردم و مانند گذشته رنج می برد.

وی در پاسخ به پیشنهاد برخی اصولگرایان در فضای مجازی مبنی بر لزوم دعوت از سیدمحمد خاتمی برای گفت و گوی زنده با مردم، گفت: این اقدام مستلزم تغییر رویکرد و بازنگری جدی رسانه ها برای تبدیل شدن به یک رسانه ملی و مستقل در حوزه است. عزت ایران و ایرانی فراموش کنیم که بحران کنونی توسط اصلاح طلبان ایجاد نشده است.

جواد امام در پایان گفت: اصلاح طلبان اگرچه نسبت به وضعیت موجود معترض هستند، اما حاضرند شرایط موجود را به هر نحوی برای پاسخگویی به مطالبات مردم و حفظ تمامیت ارضی کشور با رعایت حقوق همه اقوام و اقوام تغییر دهند. ادیان البته اگر مورد قبول مردم قرار گیرد آرام شوند مشروط بر اینکه صدای معترضان شنیده شود و به مطالبات آنها توجه ویژه شود. در این صورت اگر فرصتی فراهم شود، آقای خاتمی و دیگر دلسوزان این کشور آماده گفتگو با مردم در یک برنامه زنده تلویزیونی هستند. دولت باید ببیند که اگر آقای خاتمی با مردم وارد چنین گفت وگویی شود، آیا آمادگی همراهی و ایجاد شرایط مناسب برای حل مشکلات جامعه را دارد یا به اصرار ادامه می دهد؟

دیدگاهتان را بنویسید