مسئولان باید خالصانه و دلسوزانه به مردم خدمت کنند


ساعت: 22:01
تاریخ انتشار: 1401 1401
کد خبر: 1843693

قنبرعلی احمدی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی متعلق به مردم است و باید برای مردم ارزش قائل باشیم، گفت: مسئولان باید خالصانه و دلسوزانه به مردم خدمت کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، حجت الاسلام قنبرعلی احمدی امشب در مراسم پایان بزرگ انقلاب امام خمینی(ره) و قیام 15 خرداد در مسجد جامع نور اظهار داشت: امام رضا(ع) فرمودند: عبادت حضرت معصومه(س) من است. عبادت «و این مکان و حرم به مرکزی برای تقویت علما و فقها تبدیل شده است که یکی از آنها بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی امام خمینی (ره) است.


وی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن می فرماید خداوند در کمین است، خاطرنشان کرد: محرومان را بردند تا بدانند خداوند در کمین است.


امام جمعه نور افزود: خداوند از کسانی که بندگان صالح خدا شده اند استقبال می کند و بنده صالح در شرایط خوب و بد از رضای خدا راضی است و خداوند نیز از او راضی است.


احمدی با اشاره به وصیت امام بزرگوار گفت: با دلی آرام و روحی مطمئن و وجدانی شاد از دست شما آزاد می شوم و به مکان ابدی سفر می کنم.


ایشان فرمودند: اصل خلقت و حقیقت انسان این است که در مسیر عبادت و بندگی خدا قرار گیرد تا از قدرت الهی و علم و … برخوردار شود و این بندگی خداوند ذات و حقیقت است که در پی آن حکومت و ملکوت است. عظمت و قدرت الهی را نشان می دهد.


امام جمعه نورا می فرماید: قرآن می فرماید اگر انسان در مسیر عبادت و بندگی خدا باشد، خداوند آنقدر علم و عظمت به او عطا می کند که می تواند از خاک موجود زنده بیافریند، مرده را زنده کند و در عظمت حضرت موسی، عیسی، پیامبران ما شاهد چنین عظمتی هستیم که خداوند انسان را در وجود خدا به عنوان خلیفه خدا قرار می دهد.


احمدی با اشاره به جایگاه انسان به عنوان خلیفه الله یادآور شد: انسان می تواند مظهر و جلال خداوند باشد و قدرت الهی را در خود زنده کند و امام خمینی (ره) یکی از پدیده های منحصر به فرد عصر ما بود که به عنوان عبد صالح خداوند توانست به مقام خلیفه الهی برسد.


وی گفت: امام خمینی(ره) خداجو بود و امروز در این عصر سلطنت، خلافت، علم و فضل را به بشریت تزریق کرد و امام خمینی(ره) سالک واقعی و پایبند به شرع و حضور کامل در پیشگاه حق بود.


امام جمعه نور افزود: من (ره) به عنوان یک عارف و سالک خدا، معارف قرآن و دین و اهل بیت را سرلوحه رفتار خود قرار داده ام.


احمدی با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) که فرمودند «دنیا در پیشگاه خداست و در پیشگاه خدا گناه نکنید»، گفت: این مرد عارف، فاضل و کامل خدا همواره در حضور خدا و ما باید بهترین درس را برای عبادت در مدرسه بیاموزیم امام (ره) را بگیریم.


وی با اشاره به شخصیت امام خمینی (ره) تصریح کرد: امام (ره) به نماز شب، نماز اول وقت، حلال و حرام، بیت المال و… توجه داشتند و به عنوان مظهر و جمال الهی همه هستند. زیبایی ها مانند مهربانی گذشته، بی مهری، حسادت و… در امام بودند و مقام معظم رهبری فرمودند یکی از ویژگی های امام این است که به عبد صالح معتقد و بنده خداست.


امام جمعه نور با اشاره به سخنان محمد بکیر صدر از اندیشمندان بزرگ جهان اسلام که در مورد امام خمینی (ره) فرمودند: «نمایه را ذوب کنید چون در اسلام ذوب شد» فرمودند: امام (ره) فرمودند: شخصیت بزرگ رهبر کبیر انقلاب واقعاً و نسبتاً قابل قیاس با هیچ شخص دیگری بعد از انبیا و رسولان خدا و اولیای معصوم نیست. حجت خدا بر ما نشانه عظمت الهی بود.


احمدی افزود: اولیای معصومین برنامه ها و دستورات دینی داشتند که ما نمی توانیم آن ها را جذب کنیم، اما می توان عنایت، محاسبات، حساسیت در موضوعات مختلف امام خمینی (ره) و جامعیت علمی امام خمینی (ره) را که در زمینه های مختلف علمی صاحب نظر بودند، مشاهده کرد. زمینه های.”


وی با اشاره به ساده زیستی امام خمینی(ره) گفت: اگر می خواهید بدون ترس در مقابل دروغ بایستید و از قانون دفاع کنید و ابرقدرت ها و سلاح های مدرن و توطئه آنها تأثیری بر شما نگذارد و شما را از میدان خارج کند. به زندگی عادی عادت نکنید و امروز بزرگترین آسیب به پیکره انقلاب اسلامی، زندگی اشرافی، اختلاس، غارت بیت المال، بردگی اقتصادی، تبذیر، جنایت و خیانت است.


امام جمعه نورا گفت: انقلاب اسلامی معجزه قرن است که در مقابل همه ظالمان و خونخواران آن زمان ایستاد و پیروز شد، دماغ توحیدی بود و همه اسلام سیاست است.


احمدی با اشاره به اینکه برای دوری از بت پرستی باید خداپرستی کرد، خاطرنشان کرد: امام (ره) فرمودند فقه یک نظریه است که جامعه را باید اداره کرد، یعنی اساس اسلام سیاست است و تا زمانی که به اسلام گرایش داشته باشید. و ایمان، دنیای متکبر او نمی تواند اشتباه کند.


وی با اشاره به حضور همه جانبه مردم تاکید کرد: مردم ولی نعمتان ما هستند و در این شرایط اقتصادی قشر متوسط، محروم، عشایر، دهقان و مستمندان با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند و از زمانی که مقام معظم رهبری فرمودند دولت جنگ اقتصادی پشت سرش


امام جمعه نور گفت: این انقلاب متعلق به مردم است و باید برای مردم ارزش قائل شد و خالصانه به مردم خدمت کرد.


احمدی با اشاره به اینکه حقانیت مسئولان تحت الشعاع نظام اسلامی قرار دارد و باید به این نظام پایبند باشند، تاکید کرد: حضور مسئولان شهرستان نور در مناسبت ها و مراسم ها باید بیش از پیش نمایان شود و مسئولان نیز خالصانه و دلسوزانه به مردم خدمت کنند. با رعایت اخلاق مهربانی و احترام به ارباب رجوع، باید با مردم مهربان باشند و بین ارباب رجوع تبعیض قائل نشوند.


وی در پایان افزود: شهرداری ها باید در ساخت و سازها اهتمام داشته باشند، در بلندمرتبه سازی به طور کلی مجوز صادر کنند و به استحکام ساختمان ها توجه کنند تا موضوع پایتخت تکرار نشود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید