نگاه مشهد باید ملی باشد/ خدمت رضوی به زائران خالصانه بود


ساعت: 16:47
تاریخ انتشار: 07/08/1401
کد خبر: 1900238

امام جمعه مشهد گفت: نگاه مشهد به پیک های زائر باید نگاه ملی باشد زیرا با امکانات بومی نمی توان به زائران خدمت رسانی کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; آیت‌الله سیداحمد علم‌هادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه هفته هشتم مهر در حرم امام رضا (ع) با اشاره به سپری شدن هفته دفاع مقدس، گفت: نهضت غرور آفرین جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح ما. حرکت غرورآفرین در قامت.» جنگ و دفاع مقدس است که همچنان ادامه دارد و نمونه ای از قدرت و اقتدار او را در موشک هایی می بینیم که به سوی دشمن شلیک شده و آنها را منهدم و متلاشی کرده است.

وی به برپایی دو ماه عزاداری مردم ولایتمدار ایران اسلامی در محرم و صفر اشاره کرد و ادامه داد: مردم عزیز استان و مربوط به محبت ابی عبدالله(ع) و اهل بیت(ع) که عزاداری در آداب و رسوم دو ماهه آخر محرم و صفر و تشریفات متشکرم از تشکیل بزرگوار و بزرگوار.


هر موکبی یک حسینیه بود

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی یکی از مصادیق بارز ارادت به ائمه معصومین را تشکیل موکب هایی برای خدمت به اهل بیت دانست و افزود: هر موکبی که برپا می شود به عنوان یک حسینیه خودنمایی می کند. در شهر همین نمازخانه های دوران دفاع مقدس است که بر اساس فرهنگ جبهه و دفاع مقدس بنا شده و امروز به موکب حسینی تبدیل شده است.

وی افزود: این فرهنگ ثابت می کند که اوج عشق مردم به انقلاب و ماندگاری در آن مسیر بر پایه عشق به قیام کربلا و نهضت حسینی است.

آیت الله علممولهادی با تاکید بر اینکه ولایی انقلابی با ولایی غیرانقلابی متفاوت است، خاطرنشان کرد: ولایی غیرانقلابی کسی است که در حرم امام رضا (ع) یا کربلای معلی زیر باد خنک بنشیند و فقط دعا بخواند. ولی ولایی انقلابی کسی است که در خط مقدم است. بحران ها با مشکل مواجه می شوند، گره از کار مردم می گشایند و در عین حال حسین (ع) بر لبانش یاد می شود.

وی ضمن قدردانی از خدمتگزاران خدمتگزاران امام رضا(ع) گفت: وجود مقدس امام هشتم(ع) برای میهمانان بسیار مهم است و همه عزیزانی که در این عرصه امام را بر عهده داشتند ارج می نهند. مهمانان و زائران ، مشمول رحمت خاص معظم له.


با تشکر از خدمتگزاران امام رضا (ع)

امام جمعه مشهد با اشاره به خدمات آستان قدس رضوی به زائران در دهه آخر صفر افزود: حجت الاسلام ماراوی و همه خادمان آستان قدس رضوی که افتخار زندگیشان استقبال از میهمانان امام رضا (ع) است. ، تلاش های زیادی در این راه انجام داد و خوشبختانه اقدامات ارزشمندی انجام شد تا از زائران پذیرایی و اسکان مناسب صورت گیرد.

وی ضمن قدردانی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش توانمند و دلیر جمهوری اسلامی ایران در خدمت رسانی به زائران رضوی، از مدیران شهری و استانی نیز یاد کرد و ادامه داد: استاندار خراسان رضوی و معاونین محترم هلال احمر شهردار مشهد و اعضای شورا همچنین ده ها هزار زائر را در محل اسکان سازماندهی کردند.

آیت الله علم‌هادی به راه‌اندازی کمپین ربع امام رضا(ع) اشاره کرد و ابراز داشت: این ستاد به همت مرکز رسیدگی به امور مساجد استان برای میزبانی بیش از 450 منزل برای برادران عزیز تشکیل شد. خواهران و مجاوران امام رضا (ع) زائران را تقسیم می کنند و از زائران زیادی با غذای گرم میهمان می کنند.

وی ادامه داد: ازدحام جمعیت برای دیدار با زائران حضرت رضا (ع) در خدمات مختلف از ایاب و ذهاب تا نوبت پزشکی و رسیدگی به ریزترین جزئیات زندگی زائران به مدت چند روز در مشهد الرضا (ع) است. ، نزدیک به سه هزار نفر را به میدان آورد و فرهنگی آنها دریافتند که برکات آن جاودانه خواهد بود.


تماشای مشهد باید ملی باشد

نماینده مجلس خبرگان رهبری بر لزوم تمرکز امکانات ملی به مشهد الرضا(ع) در مناسبت های مهم و زائر پسند تاکید کرد و تصریح کرد: باید از خدمات دولت مستقر نیز قدردانی کرد چرا که تاکنون پیک های زیارتی بوده اند. رویداد محلی و امکانات استانی در نظر گرفته شده است. همچنین نتوانست این حجم از زائران را در خود جای دهد.

وی افزود: به همت ارتباطاتی که در مشهد با حضور معاون اول رئیس جمهور و معاون اجرایی رئیس جمهور صورت گرفت، امکاناتی در شهر امام رضا (ع) ایجاد شد تا به بهترین شکل ممکن به زائران خدمات رسانی شود.

آیت الله علم الهادی، پیک زیارتی مشهد را یک معضل ملی دانست و خاطرنشان کرد: همه خدمات با اخلاص انجام شد، اگر خدمات دهه آخر صفر با این غیرت ارائه شد مرهون اخلاص کارکنان این عرصه است. زیرا آنها بودند که کفش های زائران را واکس زدند.مسئولان ارشد شهرستانی و استانی که صبح و عصر در میدان بودند از زائران امام رضا (ع) پذیرایی کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید