جمیله علم الهادی دانش خود را در اختیار همسران روسای جمهور سابق کشورهای ناشناس قرار می دهد

جمیله علم الهادی دانش خود را در اختیار همسران روسای جمهور سابق کشورهای ناشناس قرار می دهد

در شرایطی که دلار مرزهای بازار را جابجا کرده و در نتیجه توده های مردم روز به روز کوچکتر می شوند و سال هاست که زنان از نظر اجتماعی برای احقاق حقوق خود تلاش می کنند، کنفرانس بین المللی «زنان تأثیرگذار» برگزار می شود. در g برگزار شد. سرمایه، پایتخت. روز جمعه بود که اخبار و عکس هایی از کنگره بین المللی زنان تأثیرگذار در خبرگزاری دولتی منتشر شد. اگر بخواهیم آن را از همان عنوان همایش تحلیل کنیم، این سوال پیش می آید که منظور از «زنان تأثیرگذار» چه کسانی هستند؟ این بانوان با چه شاخص هایی به این جلسه دعوت و تجلیل می شوند؟ چه کسی تأثیر آنها را تشخیص داده است؟ و به طور کلی در چه زمینه هایی در جامعه و جهان تاثیر داشته اند؟ آنچه در میان اخبار و تصاویر مربوط به این همایش خودنمایی می کند، حضور پررنگ جمیله علم الهادی، همسر رئیس جمهور و دختر احمد علم الهادی امام جمعه مشهد به عنوان مجری برنامه است.

مهمانان ناشناس از کشورهای دوست!

در فهرست اولیه میهمانان این کنگره عناوینی چون بانوان اول دولت ها، وزرا، نمایندگان مجلس، دانشمندان و کارآفرینان از 58 کشور جهان از جمله صربستان، ارمنستان، ازبکستان، عراق، پاکستان، کویت، بورکینافاسو، قرقیزستان، سری. لانکا، گینه، لبنان، روسیه و ونزوئلا دیده شد. اما در نهایت تنها آنا هاکوبیان، همسر نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان، همسر نخست وزیر بورکینافاسو (که نام و عکس او در اینترنت یافت نشد)، آیگل جباروف، همسر رئیس جمهور قرقیزستان صدر جباروف ماندگار شد، تامارا ووچیچ، همسر الکساندر ویچیچ، رئیس جمهور صربستان، همسر رئیس جمهور سابق گینه، همسر رئیس جمهور سابق نیجر، فرستاده ویژه بانوی اول نیجریه، بانوی اول سابق سریلانکا، فرستاده ویژه رئیس جمهور سوریه، زینب نصرالله، دختر سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان و همچنین رئیس شورای مرکزی اتحادیه زنان ترکمنستان حضور داشتند. این ملاقات.

اما در این میان چیزی که بیش از همه مشکوک و البته مبهم است این است که زنان مذکور که جزو مهمانان بوده اند به دلیل وابستگی به مردان تاکنون چه فعالیت هایی داشته اند؟ زنان که معمولاً از طبقات بالای جامعه و در میان افراد صاحب قدرت هستند، از وضعیت زنان در مناطق فقیرنشین و رنجی که با آن روبه‌رو هستند، چه می‌دانند؟ در مجموع چه قدم های موثری برای حقوق زنان برداشته اند؟

حضور چند وبلاگ نویس در این کنفرانس

اما یکی از حواشی این همایش، حضور چند وبلاگ نویس بود که مطالب و مطالبشان حسرت و آهی را برانگیخت از هزینه های بیهوده از جیب ملت. در این میان مایا صباغ، وبلاگ نویس لبنانی، با انتشار ویدئویی بیشترین خبر را به دست آورد. در این ویدئو او و چند زن بی حجاب دیگر در رستورانی در تهران دیده می شوند که مردان در کنار آنها به اجرای موسیقی زنده می پردازند.

«زنان تأثیرگذار» هم شایسته جایزه هستند!

رویداد۲۴ نیز در گزارشی درباره این همایش بانوان نوشت: در این کنوانسیون به هفت نفر با عنوان زنان تاثیرگذار جوایزی اهدا شد. یکی از این افراد وانجان سانگیران لی، استادیار شیمی در دانشگاه مالایا است. که به اشتباه او را به عنوان استاد دانشگاه تایلند معرفی کرد. جایزه دوم به سوده غفوری فرد، دختر حسن غفوری فرد، نماینده سابق مجلس، عضو سابق شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی و رئیس کمیسیون بازرسی و نظارت شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید. در همین بخش، جایزه ای به فردی به نام «کازان سوا النا» از روسیه داده شد، بدون اینکه به دلیل تأثیرگذاری وی اشاره شود، اما دبیر علوم کنگره در گفتگو با رویداد 24، او را با حضور یک موسیقیدان، فعال اجتماعی، مجسمه ساز توصیف کرد. و دکترای زیست شناسی هیچ اطلاعاتی در اینترنت در مورد “ماریا بئاتریز یونس” که به عنوان “زن قدرتمند آرژانتین” معرفی شد و برنده جایزه زنان تأثیرگذار کنگره جهانی زنان بود، یافت نشد.

پانابه شیامی که از چین شانس دریافت کرده، یک «تاجر چینی» است که به گفته خودش از دریافت این جایزه بسیار شگفت زده شده است.

نشان دادن آزادی زنان در ایران با هزینه گزاف

موقعیت حاشیه ای بعدی هزینه این جلسه است. در شرایطی که بار مشکلات اقتصادی کشور بر دوش مردم است قطعا با حضور 300 مهمان خارجی پول زیادی در جیب مردم است. سوال اینجاست که چرا دولت دست به چنین برخوردی با جیب مردم زده است؟ اما لحظه دیگری که توجه را به خود جلب کرد; پوشش مهمان ربطی به قانون حجاب ایران نداشت. به عبارت دیگر زنان کشورهای دیگر آزادند هر طور که می خواهند در ایران حضور داشته باشند، اما همین حق برای زنان ایرانی آرزوی دست نیافتنی است!

دیدگاهتان را بنویسید