نشست بریکس مذاکرات 20 ساله با غرب را به نفع ایران رقم می زند/ چین با حفظ منافع مشترک، سرمایه ضد تحریمی خود را در اختیار کشورمان قرار می دهد.


ساعت: 09:29
تاریخ انتشار: 1401/04/04
کد خبر: 1878308

ابوذر یاسری گفت: چین نشان داده است که احترام متقابل را برای ایران حفظ خواهد کرد و آماده همکاری و هزینه بر اساس منافع مشترک دو کشور خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یک تحلیلگر اقتصاد سیاسی در مصاحبه با چین به تیتریک گفت: دیپلماسی وسیله ای برای تامین منافع ملی ملت ها است و نباید بر اساس عشق و نفرت غیرمنطقی علیه بلوک غرب یا شرق استفاده شود.

ابوذر یاسری افزود: دیپلماسی در صورتی موفق است که به نتیجه برسد، نه صرفاً مذاکرات طولانی بدون نتیجه یا بر خلاف منافع ملی که باعث افزایش تحریم ها، تهدیدها و تجاوزات به منافع کشور دیگر شود.

وی گفت: متأسفانه برخی از تحلیلگران و سیاستمداران ما منافع کشورهایی را می شناسند که برای از بین بردن دموکراسی، ترور قهرمان ملی ایران و غارت اموال ایران و افغانستان بودجه تصویب می کنند.

یاسری افزود: همین تعداد گفت وگو و گفت وگو با کشورهایی که به ایران قدرت فناوری و سرمایه برای رفع تحریم ها داده اند به حالت تعلیق درآمده است، بدون شک چین امروز بزرگترین قدرت اقتصادی جهان است.

وی گفت: چین نشان داده است که احترام متقابل را برای ایران حفظ خواهد کرد و آماده همکاری و هزینه بر اساس منافع مشترک دو کشور خواهد بود.

یاسری ادامه داد: بریکس نیمی از جمعیت جهان را تشکیل می دهد و بر گشودن مسیری فارغ از رفتارهای خودسرانه، غیرمتمدنانه، استکباری آمریکا تاکید دارد.

وی گفت: همکاری ایران و کشورهای بریکس می تواند مسیر مهمی در مذاکرات باشد که پس از 20 سال اصرار غرب بر مذاکره با خروج گانگسترهای آمریکایی شکست خورد.

دبیر انجمن علمی گام دوم انقلاب در خاتمه گفت: توجه به نکات فوق ما را به تحلیلی منطقی و خردمندانه بر اساس مبانی دیپلماتیک روابط بین الملل می رساند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید