با تیمی که میلیاردرهای پاریسی را نابود کردند آشنا شوید!

اگرچه “لنز” یک داستان اخیر نیست، رشد آنها سال ها در حال ساخت بوده است.

ما تمام حملات حریف را به جز یک گل خورده دفع کردیم. تقریباً تمام بازی های توپ ما موفقیت آمیز بود، همراه با دفاع خوب گل زدیم، نقل و انتقالات باکیفیتی انجام دادیم. ما شانس برد را حفظ کردیم و پیروز شدیم. این پیروزی نشان می دهد که ما می توانیم همه را در لیگ شکست داد، حتی پاری سن ژرمن.” این سخنان معجزه گر 51 ساله روی نیمکت لنز، فرانک هیز فرانسوی است.

با تیمی که میلیاردرهای پاریسی را نابود کردند آشنا شوید!

تاکتیک‌دان فرانسوی که از فوریه 2020 روی نیمکت لنز است، پس از صعود لنز به سطح بالای فوتبال فرانسه، در دو فصل متوالی با این تیم در رده هفتم قرار گرفت. در این فصل او یک گام فراتر رفت و پیروزی مقابل قهرمان فعلی تنها در صدمین بازی رسمی خود روی نیمکت برای او رقم خورد. لنز عملا اولین تجربه سرمربیگری مستقل برای این مربی متولد مون سنت آگنان است. زمانی که او تقریباً سه سال پیش هدایت این تیم را بر عهده گرفت، آنها در لیگ دیگری بودند، اما اکنون بازیکنانش هوای کمیاب را در صدر لیگ یک تنفس می کنند.

هیز پس از یک دوران بازی در لیگ های کوچک، دوران مربیگری خود را در سال 2003 آغاز کرد، زمانی که به مدت سه فصل مدیریت تیم لیگ کوچک مین را بر عهده گرفت. او در سال 2012 زمانی که یک سال را در باشگاه لیگ دسته چهارم وقت گذراند، به مربیگری بازگشت. به دنبال آن مدتی در لوریان حضور یافت، جایی که او ابتدا تیم B، سپس کمک مربی تیم اول و مدت کوتاهی به عنوان سرمربی برگزیده شد. او در لنز، جایی که به نظر می‌رسد در آنجا ساکن شده، شکوفا شد.

هیز پس از یک دوران بازی در باشگاه های دسته پایین تر، دوران مربیگری خود را در سال 2003 و زمانی که به مدت سه فصل هدایت مین را برعهده گرفت، آغاز کرد. او در سال 2012 زمانی که یک سال را به عنوان سرمربی در آن زمان باشگاه دسته چهارم CHANGE گذراند، به مربیگری بازگشت. او مدتی را در لوریان گذراند، جایی که ابتدا مدیریت تیم دوم، سپس کمک مربی تیم اول و مدت کوتاهی به عنوان سرمربی را بر عهده گرفت. اما او در لنز شکوفا شد، جایی که به نظر می رسد در آنجا ساکن شده است.

با تیمی که میلیاردرهای پاریسی را نابود کردند آشنا شوید!

این باشگاه در تابستان امسال سه بازیکن از چهار بازیکن برتر خود را به دلیل نتایج مثبت از زمان بازگشت به سطح اول فوتبال فرانسه از دست داده است. بهترین گلزن فصل گذشته آنها، مهاجم 20 ساله، آرنو کالیموندو، پس از دو سال دوره قرضی قبل از امضای قرارداد با رن، به PSG بازگشت. شیخ دوکوره هافبک به کریستال پالاس پیوست و جاناتان کلاوس وینگر ملی پوش فرانسوی که فصل گذشته 11 پاس گل در دفاع کناری داشت، به ایگور تودور در مارسی پیوست. ستاره اصلی سکو فوفانا، هافبک 27 ساله ساحل عاجی در این باشگاه ماندگار شد و از دو سال گذشته به همین فرم ادامه داد. با این حال، لنز یکی از کم بازده ترین باشگاه های اروپا است و در خریدهای خود واقعا زیرک است. لباس فرانسوی نوشت: آنها بیشتر خریدهای خود را در همان ابتدای پنجره نقل و انتقالات انجام دادند و کل فصل پیش فصل را به هیز دادند تا با تیمش کار کند و نتیجه به وضوح صحت تصمیم آنها را نشان می دهد.

سالیس عبدالصمد به جای دوکور از کلرمون وارد شد. این ملی پوش گنائبی در کنار فوفانا مهره اصلی این تیم بود. همچنین برای لنز داشتن ستاره ای به جای کالیموندو که فصل گذشته 12 گل به ثمر رساند بسیار مهم بود. لویی اوپندا مهاجم بلژیکی در این راه موفق عمل کرده است. این بازیکن 22 ساله فصل گذشته 18 گل در 33 بازی اردیویسه برای ویتسه آرنهم به ثمر رساند و به صورت قرضی از کلوب بروژ با مبلغ 10 میلیون یورو به لنس پیوست، یعنی نیمی از مبلغی که رن برای جذب کالیمون از پاری سن ژرمن پرداخت کرد. اوپندا با 8 بار در 17 مسابقه گلزن این تیم است.

با تیمی که میلیاردرهای پاریسی را نابود کردند آشنا شوید!

یکی دیگر از بازیکنان قابل توجه در این تیم، هافبک تهاجمی فلوریان سوتوکا است که به طور میانگین تقریباً دو پاس کلیدی در هر بازی می دهد و تاکنون 6 گل و 5 پاس گل به ثبت رسانده است. البته لنتز اگر دفاع با کیفیتی نداشت اینقدر بالا نمی رفت. آنها علاوه بر اینکه تنها تیمی هستند که 100% بردهای خانگی دارند، تیمی هستند که کمترین گل خورده را در این فصل دریافت کرده اند (11). برایس سامبا در تابستان از ناتینگهام فارست آمد و دروازه بان کنگو پس از پائو لوپز از مارسی، دومین درصد سیو در هر بازی را دارد. از آنجایی که هیز دوست دارد با ترکیب سه بازیکن در عقب بازی کند، خط دفاعی متشکل از مدینه آرژانتینی، دانسو اتریشی و گرادیت فرانسوی است که مربی اغلب بر توانایی های آنها تکیه می کند.

“خون و طلا” لقبی است که به این باشگاه به دلیل رنگ های پیراهنش داده شده است. آنها یکی از قدرت های فوتبال فرانسه در پایان قرن بیستم بودند و در سال 1998 با تفاضل گل مقابل متز قهرمان فرانسه شدند. آنها در سال 2002 نیز بسیار به قهرمانی نزدیک شدند، اما لیون آنها را با دو امتیاز شکست داد تا قهرمان شود. اکنون پس از گذشت دو دهه، آنها دوباره رویای خود را زندگی می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید