امام جمعه اردبیل: صفویان ایران را متحد کردند. بقای کشور مدیون آنهاست/ شایسته است با جزئیات زندگی شاه اسماعیل کبیر آشنا شوید.

امام جمعه اردبیل: صفویان ایران را متحد کردند.  بقای کشور مدیون آنهاست/ شایسته است با جزئیات زندگی شاه اسماعیل کبیر آشنا شوید.

روز جدید : سید حسن عاملی امام جمعه اردبیل گفت: سلسله صفویه ایران را یکپارچه کرد و بقای کشور مدیون آنها بود، گفت: شایسته است که همه هم استانی های عزیز ما با جزئیات زندگی شاه آشنا شوند. اسماعیل کبیر، بنابراین ما این شخصیت را معرفی می‌کنیم از نظر تاریخی به سطح وسیعی از کار فرهنگی نیاز داریم.

تسنیم: امام جمعه اردبیل گفت: داشتن روحیه شکرگزاری و خضوع در برابر نعمت های بزرگ جامعه سرمایه اجتماعی بزرگی برای کشورمان است.

آیت الله سید حسن عاملی شامگاه یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل با اشاره به تصمیم یکی از خیرین بزرگ استان مبنی بر تجلیل از معلم دبیرستان، گفت: معلمی می تواند چنین چیزی داشته باشد. تاثیر علمی و آموزشی برجسته در زندگی یک خیر بزرگوار باشد.انشالله این مرد خوب پس از سالها تصمیم بگیرد که از معلم بزرگش تجلیل کند.خیلی خوشحالیم.

وی ضمن تبیین جایگاه والای «معلم» و لزوم قدردانی اجتماعی قشر فرهنگی، اقدام مبارک تحقق این معضل را در اعتلای فرهنگ جامعه و الگوی موفق فرهنگی در اردبیل بیان کرد و تصریح کرد: ما متوجه شدیم که یک معلم عزیز ریاضی در پایان کلاس مدام مدت کوتاهی را به رشد اجتماعی دانش آموزان و آموزش ایده آل آنها برای تهیه مطالب نفیس آموزشی و دینی اختصاص داده و بسیاری از خانواده ها را مدیون خود کرده است. به سراغ چنین معلمان ارزشمندی برویم و در برابر آنها آری احترام بگذاریم یکی از نیازهای جامعه ما در ارج نهادن به آموزش و پرورش تبیین جایگاه مقدس معلم است.

امام جمعه اردبیل با تشریح طرحی با رویکرد هنری- تاریخی که قرار است در محوطه شیخ صفی اجرا شود، خاطرنشان کرد: قرار است تابلوهایی از دوران مختلف زندگی شاه اسماعیل صفوی در منطقه نصب شود. محوطه آرامگاه، تا بازدیدکنندگان و گردشگران بتوانند از قدرت هنر لذت ببرند. به سفری تاریخی بروید و با شخصیت خارق العاده شاه اسماعیل و نقش او در ایجاد یک ایران متحد آشنا شوید. در این راستا صحنه های لازم از زندگی شاه اسماعیل توسط اساتید تاریخ دانشگاه مشخص خواهد شد.

رئیس شورای فرهنگی کل استان اردبیل با تاکید بر اینکه سلسله صفویه ایران را یکپارچه کرد و بقای کشور مدیون آنها بود، گفت: شایسته است که همه هم استانی های عزیزمان با جزئیات زندگی این بزرگان آشنا شوند. شاه اسماعیل پس این شخصیت بزرگ تاریخی را معرفی می کنیم. ما به یک سطح وسیع کار فرهنگی نیاز داریم.

در این جلسه شورای فرهنگ عمومی بنیاد شاهسون تصویب شد و رئیس شورای فرهنگ عمومی 20 وظیفه مهم را برای اعتلای این بنیاد مبارک که به همت و حمایت شورای فرهنگ عمومی استان تشکیل شده است، برشمرد. و گفت: نوشتن شرح حال و مشخصات تمامی طوایف و طوایف و طوایف، ثبت تاریخ عشایر، ثبت افتخارات تاریخی عشایر، شناسایی مفاخر امروزی عشایر در ایران و خارج از ایران، احداث باغ ضروری است. از افتخارات برای آشنایی نسل جدید با افتخارات عشایر.

وی ادامه داد: رسیدگی به وضعیت مالی و اقتصادی عشایر، صیانت از جوانان عشایر در برابر انحرافات احتمالی دوران معاصر اعم از اخلاقی، مذهبی و سیاسی، ایجاد مراکز علمی برای تقویت بنیان علمی فرزندان عشایر. با پرهیز کامل از ورود به فعالیت های سیاسی، البته اصل دعوت به شرکت در انتخابات اشکالی ندارد، اما این مجموعه شریف را نباید فدای نامزدهای سیاسی و احیاناً ریاست جمهوری، تقدیم و تجلیل از شهدای معاصر و گذشته کرد. عشایر، مانند کاری که اخیراً در بیله سوار در خصوص شهدای بزرگ عشایری که در جنگ جهانی دوم شرکت کردند، انجام دادیم. آنها با شجاعت کامل در برابر ارتش سرخ شوروی مقاومت کردند و جان گرانبهای خود را فدای کشور کردند. ما آن را انجام دادیم. جشن کوچ عشایر باید توسط این بنیاد با هیبت و عظمت تمام برگزار شود.تهیه اساسنامه جامع و علمی، انتخاب افراد نخبه، عالم، با هیأت امناء، قدرت و اندیشه قزل باش. ، مجموعه قزل باش نقش زیادی در موفقیت ها و پیروزی های شاه اسماعیل داشت. متأسفانه تاکنون در ایران مورد تجلیل قرار نگرفته اند و باعث تاسف است که بدترین تعابیر در آناتولی متوجه آنها می شود. کار انجام شده است.

عاملی افزود: جمع آوری ادبیات شریف عشایر، تهیه فیلم و کتاب در مورد آداب و رسوم عشایر به ویژه در روستاها وظیفه داریم با بهره گیری از هنر، مرکز سازی، این زیبایی ها را به جهانیان نشان دهیم. تقویت نهاد خانواده، ایجاد مرکز نگهداری برای تمامی خانوارهای عشایری که با مشکلات اجتماعی و مالی مواجه شده اند، هم افزایی با عشایر سایر نقاط استان مانند عشایر پولادلو، شتران لوکوتر و حتی ارتباط با عشایر. مردم سایر نقاط کشور امیدواریم این بنیاد الگویی برای سایر عشایر کشور باشد.

در این جلسه مصوب شد مجموعه ای علمی تشکیل شود تا همه وقایع استان اردبیل به صورت روزانه در مناطق مختلف ثبت شود.رئیس شورای فرهنگ عمومی در این خصوص گفت: با این کارنامه رویدادها کمک خواهیم کرد. نسل های آینده برای دسترسی آسان به اطلاعات اطلاعات، اسناد، عکس ها باید در قضاوت تاریخی خود مسیر درست را طی کنند، طبیعتا این اقدام از هرگونه تحریف تاریخی جلوگیری می کند.

همچنین این نیکوکار و کارآفرین برجسته استانی در اقدامی جالب از معلم خود در دوران تحصیل با اهدای فرشی نفیس با تصویر معلم خود تجلیل کرد.

دیدگاهتان را بنویسید