با عرض پوزش از هواداران پرسپولیس

با عرض پوزش از هواداران پرسپولیس

دو تیم پرسپولیس و فولاد خوزستان در حساس ترین دیدار هفته دوم لیگ برتر به تساوی بدون گل رضایت دادند. این در حالی بود که حدود 50 هزار تماشاگر پرسپولیس به ورزشگاه آزادی رفته بودند تا شاهد پیروزی تیم محبوبشان باشند اما حتی یک گل هم ندیدند!

ناصر محمدانی، ستاره دهه 60 پرسپولیس صحبت های جالبی در این باره دارد و…

بازی پرسپولیس و فولاد خوزستان را دیدی؟

بله، اما بیشتر دلم برای 50000 هوادار پرسپولیس سوخت که تا استادیوم آزادی رسیدند، اما خسته و بی هوا به خانه برگشتند.

چرا پرسپولیس در خانه نتوانست برنده شود؟

بازی با فولاد خسته کننده و خواب آلود بود. 90 دقیقه خسته کننده و خواب آور فقط برای اینکه آنها را هدر ندهید! دلیلش را نمی دانم اما پرسپولیس باید در خانه به هر حریفی گل بزند و پیروز شود.

اما فوتبال خوزستان یکی از بهترین خطوط دفاعی لیگ برتر ایران را دارد؟

درست است، اما این خط دفاعی نیز می تواند باز شود. دیدیم که پسران پرسپولیس نمایش خوبی ارائه نکردند و آن طور که انتظار می رفت عمل نکردند.

برخی کارشناسان معتقدند پرسپولیس در چنین شرایطی به بازیکنی خلاق نیاز داشت تا گره را باز کند اما…

بله، وقتی یک تیم فشرده دفاع می کند و به شما فضا نمی دهد، نقش بازیکنان خلاق بسیار مهم می شود. بازیکنان هنرمندی که می توانند با خلاقیت و مهارت خود دفاع حریف را پشت سر بگذارند و دروازه حریف را تهدید کنند.

یعنی یکی مثل دوران جوانی ناصر محمدهانی؟

این نظر شماست اما پرسپولیس بازیکنان خلاقی مثل مهدی ترابی، سروش رفیعی، سعید صادقی و امید عالیشاه هم دارد. این بچه ها ممکن است تازه فصل بدنسازی خود را تمام کرده باشند و هنوز بدن خود را از دست نداده باشند. با این حال آنها باید بدانند که پرسپولیس از آنها توقع زیادی دارد. در واقع توقعات زیادی از همه بچه ها وجود دارد. پرسپولیس باید با پرسپولیس بازی کند!

در مورد کند بازی پرسپولیس توضیح می دهید؟

ببینید، در دهه 60 به هر تیمی که در ورزشگاه آزادی بازی می کردیم، در 20 دقیقه اول گل می زدیم. به قول علی آقا پروین گربه را از دم کشتیم و نگذاشتیم تیم حریف بهبود پیدا کند. اگر در نیمه اول در ورزشگاه آزادی گل نزنید، در نیمه دوم کار بسیار سخت تری خواهید داشت.

البته مهدی ترابی هم به هدف زد و …

درست است، اما باید موقعیت های بیشتری خلق می کردیم. محتاط بودن و بازی کردن به گونه ای که انگار برای نباختن وارد زمین شده ای، لذتی ندارد.

محرومیت و غیبت یحیی گل محمدی سرمربی این تیم چقدر موثر بود؟

بسیار تاثیرگذار است. به هر حال یحیی گل محمدی سرمربی این تیم است و بیشتر با بچه ها ارتباط دارد. در هر تیمی بدون سرمربی سخت می شود و این مشکل در هفته اول مقابل ذوب آهن اصفهان احساس شد.

به نظر شما یورگن لوکادیا برای بازی با فولاد خوزستان مناسب نیست؟

من از وضعیت این بازیکن جدید اطلاعی ندارم؟ من در کنار تیم نیستم و از وضعیت بدنی و شرایط او اطلاعی ندارم. لوکادیا که شنیدم مهاجم خوبی است تازه وارد ایران شده و هنوز نتوانسته با تیم خوب تمرین کند. شاید یحیی گل محمدی نگران مصدومیت احتمالی خود بود و به نظرم تصمیم درستی برای استراحت این بازیکن در این هفته گرفت. امیدوارم مهاجم هلندی از هفته آینده برای پرسپولیس به میدان برود و به خط حمله این تیم کمک کند.

نام خط حمله وسط مشخص شد و می خواهیم نظر شما را در مورد خط حمله پرسپولیس بدانیم؟

یک تیم هر چقدر هم که گل بزند نمی تواند تنها بر دوش مهاجمان باشد اما به هر حال آمار پرسپولیس مشخص است. 2 بازی بدون گل زده و نشان می دهد که نگرانی یحیی گل محمدی از خط حمله پرسپولیس بی مورد نیست. این تیم لوکادیا را خرید، اما همچنان یک مهاجم می خواهد. پرسپولیس با خرید یک مهاجم دیگر تیم کامل تری می شود.

بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک را چگونه پیش بینی می کنید؟

امیدوارم مثل فولاد مقابل آلومینیوم بازی نکنیم. در دهه 1960 تیمی به نام راه آهن وجود داشت که به آن گربه سیاه تیم های بزرگ می گفتند. آلومینیوم فصل گذشته هم به درد کم پرسپولیس نخورد. چه در اراک چه در جام حذفی، این تیم پرسپولیس را برد و حالا بچه ها باید هوشیار و متمرکز باشند. همانطور که گفتم کلید پیروزی مقابل چنین تیم هایی گلزنی زودهنگام است. وقتی زود گل می زنی، تیم حریف باز می شود و جلو می رود. این فرصت خوبی است تا پرسپولیس گل های بعدی را بزند اما بی دقتی و سنگینی بازی به هر سمتی می تواند دوباره از آلومینیوم گربه سیاه بسازد و بچه ها باید خیلی زرنگ باشند.

دیدگاهتان را بنویسید