با علائم جدید آبله میمون آشنا شوید

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس گزارش CDC، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها اطلاعات مربوط به علائم آبله میمون را به روز کرد و نوشت: افراد مبتلا به آبله میمون جوش هایی دارند که ممکن است روی یا نزدیک اندام تناسلی یا در نواحی دیگر مانند بازوها، پاها، قفسه سینه، صورت، یا دهان .

به گفته این سازمان، بثورات قبل از بهبودی مراحل مختلفی از جمله دلمه را طی می کند. همچنین، بثورات ممکن است در ابتدا مانند یک جوش یا تاول یا حتی دردناک یا خارش باشد.

سایر علائم آبله میمون ممکن است شامل موارد زیر باشد:

تب
لرزیدن
تورم غدد لنفاوی
احساس خستگی شدید
دردهای عضلانی و کمردرد
سردرد
علائم تنفسی (مانند گلودرد، گرفتگی بینی یا سرفه)

افراد مبتلا ممکن است تمام یا فقط تعدادی از علائم را داشته باشند و گاهی اوقات افراد قبل از بثورات، علائمی شبیه آنفولانزا دارند. برخی از افراد ابتدا دچار بثورات پوستی می شوند و به دنبال آن علائم دیگری ایجاد می شود.

علائم آبله میمون معمولاً در عرض 3 هفته پس از قرار گرفتن در معرض ویروس شروع می شود. اگر فردی علائمی شبیه آنفولانزا داشته باشد، معمولا 1 تا 4 روز بعد دچار بثورات می شود.

آبله میمون می تواند از زمانی که علائم شروع می شود تا زمانی که بثورات بهبود می یابد، همه دلمه ها می افتند و لایه جدیدی از پوست ایجاد می شود، گسترش می یابد. این بیماری معمولا 2-4 هفته طول می کشد. توصیه می شود از تماس نزدیک با افراد مشکوک یا پرخطر تا معاینه و تایید وضعیت سلامتی آنها خودداری شود.

دیدگاهتان را بنویسید