جزئیات جدید اولین مورد آبله میمون در اهواز


ساعت: 22:50
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۵
کد خبر: 1890468

رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان گفت: پرونده کشف شده در سامانه درمانی دانشگاه علوم پزشکی اهواز بستری نیست بلکه سرپایی از یکی از استان های شمال غرب کشور است که همسرش سابقه سفر به کانادا و ظاهراً داشته است. به آن مبتلا شده بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیدمحمد علوی معاون بهداشت دانشگاه عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اولین مورد آبله میمون در اهواز با تلاش مستمر و پیگیر کارشناسان و بهورزان و بر اساس معیارهای مراقبت سندرمی در اهواز شناسایی و به وزارت بهداشت گزارش شد.

وی ادامه داد: از آنجایی که تشخیص نهایی این بیماری با انجام تست های پیچیده بیومولکولی و توالی یابی پیشرفته توسط انستیتو پاستور تهران انجام می شود و همچنین با توجه به اینکه طبق مقررات بین المللی اولین مورد بیماری در کشور باید از طریق سخنگو گزارش شود. وزارتخانه یا یک مقام ارشد. از این رو معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با هماهنگی کامل وزارت بهداشت اقدامات لازم را انجام داده است.

علوی گفت: پرونده کشف شده در سامانه درمانی دانشگاه علوم پزشکی اهواز بستری نیست، بلکه سرپایی از یکی از استان های شمال غرب کشور است که همسرش به کانادا سفر کرده و ظاهراً از وی به این بیماری مبتلا شده است.

معاون بهداشت دانشگاه ادامه داد: پرونده شناسایی شده مربوط به یکی از پزشکان بخش خصوصی است که با مراقبت های سندرمی و نمونه برداری و انجام مطالعات بالینی، آزمایشگاهی و اپیدمیولوژیک شناسایی شده و در آنجا برای پزشک معالج، مشاور متخصص بیماری های عفونی و کارشناسان می خواهم از کارمند بهداشت تشکر کنم.

علوی خاطرنشان کرد: تمامی اقدامات لازم برای پایش این بیماری در حال انجام است و هیچ موردی در بیمارستان های استان بستری نشده است.

وی تصریح کرد: میزان سرایت این بیماری زیاد نیست به طوری که این بیماری از طریق تماس بسیار نزدیک با فرد مبتلا به این بیماری بروز می کند.

معاون آموزشی دانشگاه با اشاره به اینکه طبق بررسی های انجام شده افرادی که واکسن آبله به آنها تزریق شده تا حدی در برابر این بیماری مصون هستند، گفت: دوره کمون آبله میمون پنج روز است.

دیدگاهتان را بنویسید