ثبت اولین مورد «آبله میمون» در فلسطین اشغالی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ همزمان با تصمیم سازمان بهداشت جهانی برای برگزاری نشست اضطراری در خصوص شیوع ویروس آبله میمون اولین مورد این بیماری در فلسطین اشغالی مشاهده شد.

یک بیمارستان تل آویو جمعه شب اعلام کرد که اولین مورد مشکوک آبله میمون در فلسطین اشغالی کشف شده است.

به گزارش روزنامه هاآرتص، بیمارستان ایهیلوف گفت مرد 30 ساله ای که اخیرا به اروپای غربی سفر کرده بود با علائم آبله میمون به بخش اورژانس مراجعه کرد. او اکنون در قرنطینه است و گزارش شده که بیماری خفیفی دارد.

وزارت بهداشت رژیم موقت صهیونیستی با صدور بیانیه ای از افرادی که وارد فلسطین اشغالی شده و دارای علائمی مانند تب و جوش هستند، خواست سریعا به پزشک مراجعه کنند.

موارد آبله فقط در افرادی که به آفریقای مرکزی و غربی سفر می کنند گزارش شده است. اما در هفته گذشته، بریتانیا، اسپانیا، پرتغال، ایتالیا، ایالات متحده، سوئد و کانادا مواردی از این بیماری را گزارش کرده‌اند که عمدتاً در میان مردان جوانی که به آفریقا سفر نکرده‌اند، گزارش شده‌اند.

به گزارش هاآرتص، فرانسه، آلمان، بلژیک و استرالیا نیز روز جمعه اولین موارد ابتلا به آبله میمون را تایید کردند.

ویروس آبله معمولا باعث تب، لرز، بثورات پوستی و ضایعات روی صورت یا اندام تناسلی می شود. سازمان بهداشت جهانی تخمین می زند که این بیماری برای یک نفر از هر 10 نفر کشنده است، اما واکسن های آبله محافظ هستند و برخی از داروهای ضد ویروسی در حال تولید هستند.

تعداد افراد مشکوک به ابتلا به آبله میمون در قاره اروپا به بیش از 100 نفر افزایش یافته است و سازمان بهداشت جهانی خواستار تشکیل جلسه اضطراری در روز جمعه شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید