طرح سلامت در مرزهای سیستان و بلوچستان ادامه دارد/ هیچ مورد مثبت آبله میمون شناسایی نشد


ساعت: 13:44
تاریخ انتشار: 1401/10/14
کد خبر: 1842850

مهدی زنگنه گفت: با توجه به شیوع بیماری هایی مانند آبله میمون و وبا در کشورهای همسایه تمامی اقدامات بهداشتی لازم برای پیشگیری از آن در مرزها در حال انجام است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از مهدی زنگنه معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفت و گو با عصر هامون با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ موردی از آبله میمون در کشور و استان ما وجود ندارد، گفت: گفت: دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تیم های غربالگری را در مرز میراوا راه اندازی کرده است.

وی افزود: در مرز میراوا یک بیمارستان داریم و دو پایگاه قرنطینه مرزی وجود دارد که افراد مشکوک به این بیماری را شناسایی و پس از طی مراحل قرنطینه به کشورشان باز می‌گردانند.

این مقام مسئول با اشاره به شایعات منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر شیوع بیماری آبله میمون در استان گفت: مردم به این شایعات توجه نکنند و تمامی اخبار و اخبار بهداشتی در این زمینه باید از طریق رسانه ملی و رسانه های معتبر دیده بان اطلاع رسانی شود. دانشگاه های پزشکی

وی گفت: آبله میمون با علائم تب، سردرد، دردهای عضلانی، کمردرد، تورم غدد لنفاوی، لرز و خستگی شروع می شود و طی یک تا سه روز پس از شروع تب به صورت ضایعات پوستی ظاهر می شود.

زنگنه ادامه داد: دوره کمون یا مدت زمان لازم برای بروز علائم این بیماری معمولا بین هفت تا 14 روز است اما این میزان نیز بین پنج تا 21 روز می تواند تغییر کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: این ویروس از طریق حیوانات، انسان و یا مواد آلوده قابل انتقال است، ویروس آبله از طریق پوست آسیب دیده، دستگاه تنفسی و یا غشاهای مخاطی وارد بدن می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید