با علائم جدید آبله میمون آشنا شوید


ساعت: 09:04
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۳
کد خبر: 1855531

رئیس مرکز کنترل بیماری‌ها (CDC) اعلام کرد؛

به گفته مقامات بهداشتی ایالات متحده، علائم آبله مرغان در برخی کشورها و در برخی موارد با علائم شناخته شده در گذشته متفاوت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC) روز جمعه اعلام کرد که ایالات متحده از اوایل ماه می 45 مورد خاص از ویروس آبله را گزارش کرده است.

او نوشت: «آژانس از ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی می‌خواهد که از راش‌های بیماران مراقبت کنند، اما ماهیت آبله میمون در موارد اخیر شبیه به چیزی است که پزشکان در گذشته در آفریقا (جایی که ویروس در 11 کشور آندمیک است) دیده‌اند. متفاوت است.

روشل والنسکی، مدیر CDC، در یک نشست توجیهی گفت: «در برخی موارد جدید، آبله میمون باعث می‌شود افراد به جای خارش گسترده، چیزی شبیه جوش یا تاول ایجاد کنند. به گفته وی در موارد دیگر، برجستگی های کوچک روی پوست نشان دهنده عفونت است.

وی گفت: ما علائم آبله میمون را مشاهده کرده ایم که خفیف بوده و گاهی فقط در نواحی محدودی از بدن است که با علائمی که در کشورهای بومی آفریقای غربی و مرکزی مشاهده می شود متفاوت است. این نگرانی را ایجاد می کند که برخی موارد ممکن است ناشناخته یا تشخیص داده نشده باشند.

به گفته مقامات بهداشتی در ایالات متحده، بیماران علائم مشابه آنفولانزا مانند تب، بدن درد و غدد متورم را گزارش می کنند. سپس بثورات متمایز و اغلب منتشر در چندین طرف بدن، اغلب روی صورت، دست ها و بازوها وجود دارد.

با این حال، والنسکی می‌گوید برخی از بیماران اغلب قبل از تجربه علائم آنفولانزا دچار خراش‌های موضعی در اطراف دستگاه تناسلی یا مقعد می‌شوند و علائمی شبیه آنفولانزا ایجاد نکرده‌اند.

این نوع آبله میمون در حال حاضر در ایالات متحده و سایر کشورهای خارج از آفریقا در گردش است. سازمان بهداشت جهانی (WHO) تخمین می زند که حدود یک درصد از مبتلایان به این بیماری در گذشته مرده اند. در مقایسه با 10 درصد از مردم حوضه کنگو.

به نظر می رسد آبله میمون از طریق تماس فیزیکی نزدیک، قطرات تنفسی، بثورات یا ضایعاتی که در طول عفونت ایجاد می شوند، یا از طریق وسایل آلوده مانند لباس یا ملحفه پخش می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید