با مجوز دولت عمومی؛ قیمت مواد شوینده ۲۵ درصد افزایش یافت/وزارت صنعت: مردم باید مقاومت کنند!

با مجوز دولت عمومی؛  قیمت مواد شوینده ۲۵ درصد افزایش یافت/وزارت صنعت: مردم باید مقاومت کنند!

روز جدید : معاون وزیر صنعت از وزارت صمت از افزایش ۲۵ درصدی قیمت برخی شوینده ها با مجوز سازمان حمایت خبر داد.

محمدمهدی برادران با اشاره به افزایش واردات مواد اولیه واحدهای تولیدی، گفت: بر اساس تعاملات صورت گرفته، برای کالاهایی که با افزایش مواد اولیه وارداتی مواجه هستند باید میانگین افزایش 10 تا 25 درصدی اعمال شود. البته سایر کالاها نیز با همین قیمت ثابت عرضه می شوند.

وی با بیان اینکه اکنون بازار مواد شوینده رقابتی است، افزود: در صورت اعمال افزایش غیرعادی قیمت واحدها باید از طریق سامانه 124 اطلاعات لازم به مراجع ذیربط ارائه شود.

معاون صنایع دولتی وزارت صمت گفت: در حوزه های مختلف اولویت ما تامین نیاز بازار است. البته در بخش شوینده نیز شاهد افزایش تولید در دو ماهه اول هستیم. اما در بازار با مقداری عدم عرضه محصولات مواجه شدیم که با جلساتی با برخی شرکت ها اجازه داده شد و برای برخی از محصولات صنایع شوینده شاهد افزایش قیمت بودیم که با مجوز سازمان حمایت، قیمت ها افزایش یافت. طبق معمول تنظیم و کاهش یافتند!

معاون صنایع عمومی وزارت صمت تاکید کرد: مردم باید با بازار هیجانی مخالفت کنند زیرا کالا به اندازه کافی وجود دارد و دغدغه تامین کالای مورد نیاز خود را ندارند. حتی اگر کالاها را به موقع بخرند، تولیدکنندگان مجبورند قیمت را بیشتر کاهش دهند.

دیدگاهتان را بنویسید