تولیدکنندگان مواد شوینده و لوازم خانگی مجاز به افزایش قیمت نیستند

تولیدکنندگان مواد شوینده و لوازم خانگی مجاز به افزایش قیمت نیستند

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد که تولیدکنندگان لوازم خانگی و شوینده مجاز به افزایش قیمت نیستند و سایت هایی که خودسرانه قیمت ها را افزایش داده اند موظف به بازگرداندن قیمت ها هستند.

; حسین فرهی زاده رئیس سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده در حاشیه برگزاری اردوی ملی نظارت و بازرسی نوروزی و رمضانی گفت: این جلسه به منظور تنظیم و نظارت بر بازار در روزهای پایانی سال و ماه مبارک برگزار شد. و مشکلات استان ها در این رابطه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، با اقدامات هماهنگ در چارچوب کمیته اقدام مشترک و با همکاری تعزیرات، اتاق بازرگانی ایران و وزارت جهاد کشاورزی در تلاش هستیم تا از ظرفیت تمامی بازرسان دستگاه های مختلف استفاده کنیم. بازار را تنظیم کند.

رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ادامه داد: برای تنظیم بازار در دو ماه آینده از تمام ظرفیت خود اعم از بازرسان سازمان جنایی، اصناف و وزارتخانه های نظافت و جهاد کشاورزی در کل استفاده کرد. استان ها، همکاران وزارت کشور و بسیج اصناف جهت ایجاد شبکه های تولید و توزیع. آن را به طور کامل بررسی کنید.

وی با اشاره به فعال شدن بیش از 60 هزار ناظر افتخاری در سازمان حمایت برای اجرای هرچه بهتر این طرح، افزود: بهترین ناظران ما خود مردم هستند. در این راستا با استفاده از امکانات ارتباطی از جمله سامانه 124 (تلفنی یا سایت) برای ثبت شکایات و اطلاع رسانی در صورت بروز گران فروشی در خدمت مردم هستیم.

فرهیدزاده همچنین اعلام کرد که در حال ساخت اپلیکیشنی برای سامانه 124 هستیم تا مردم ضمن استعلام قیمت شکایات خود را ثبت و پیگیری کنند.

وی همچنین تاکید کرد: در نظر داریم از تمام ظرفیت ها در حوزه نظارت استفاده کنیم. در این راستا فرآیندی در اداره حریم خصوصی بررسی شد و طرح جامع شفاف سازی فروشگاه تصویب شد تا بتوانیم این موضوع را به صورت الکترونیکی پیگیری کنیم.

رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان همچنین یادآور شد: موضوع نظارت در گرو عرضه و توزیع است و تلاش همکاران وزارت جهاد کشاورزی و صلح برای تامین کالاهای اساسی است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. منطقه لذا در زمینه نظارت از تمامی فرصت ها استفاده خواهد کرد

وی در خصوص افزایش قیمت اجناس تاکید کرد: تولیدکنندگانی که درخواست افزایش قیمت دارند مدارک را برای ما ارسال می کنند و پس از بررسی با دفاتر صمت و جهاد در صورت دریافت مجوز افزایش قیمت می توانند قیمت های جدید را اجرا کنند اما اگر مجوز نگیرند، افزایش قیمتی ندارند.

فرهیدزاده همچنین گفت: لوازم خانگی و شوینده ها اجازه افزایش قیمت نداشتند و معاون سرمایه سازمان حمایت با احضار واحدهایی که خودسرانه قیمت خود را افزایش دادند، تذکر داد و از آنها خواست که قیمت ها را به قیمت های قبلی برگردانند.

دیدگاهتان را بنویسید