برخی از تولیدکنندگان لوازم خانگی خودسرانه قیمت ها را بین 3 تا 12 درصد افزایش داده اند

ساعت: 16:24
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۰
کد خبر: 1799512

برخی از تولیدکنندگان لوازم خانگی که پیش از این از اعلام نشدن قیمت تولیدکننده روی این محصول گلایه داشتند، اکنون بدون مجوز و خودسرانه اقدام به افزایش قیمت می کنند در حالی که ظاهراً وزارت صمت چنین مجوزی را نداده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ از اول دی ماه امسال موضوع تعیین قیمت تولید لوازم خانگی بزرگ و کوچک با چالش های جدی مواجه شده است و از سوی دیگر تولیدکنندگان نوسانات قیمت مواد اولیه را مانعی بر سر راه اعلام قیمت تولید محصولات می دانند و معتقدند. اگر وزارت صنعت موظف به تعیین قیمت تولید کالاها است، تغییرات قیمت مواد اولیه و افزایش قیمت را مد نظر قرار دهد.

گواه این موضوع را می توان در نامه هفته گذشته وزیر صنعت لوازم خانگی به وزیر صمت مشاهده کرد که در آن آمده بود: قیمت مواد تولیدی مدام در حال افزایش است. به تولید کنندگان لوازم خانگی فکر کنید.

در حالی که مشاهدات تسنیم از بازار حاکی از افزایش 3 تا 12 درصدی قیمت لوازم خانگی است، به نظر می رسد تولیدکنندگان به دلیل عدم اعلام موافقت وزارت صمت برای افزایش قیمت، خودسرانه قیمت محصولات خود را افزایش داده اند.

فروشندگان لوازم خانگی معتقدند این افزایش قیمت در شرایطی رخ می دهد که بازار لوازم خانگی راکد است و حتی نمی توانند محصولات را با قیمت های قبلی به فروش برسانند اما واحدهای تولیدی لیست های جدید خود را به فروشگاه های لوازم خانگی ارسال کرده اند که با وجود افزایش قیمت ها، قیمت نصب کارخانه سازنده هنوز در لوازم خانگی پیاده سازی نشده است و کالای لوازم خانگی همچنان با قیمت تولید کننده در بازار برچسب گذاری نشده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید