با وجود چندین ماه مذاکرات فشرده، تهران تصمیمات لازم را نگرفته است/ از تلاش های سازمان ملل برای پاسخگویی روسیه و ایران به دلیل نقض آشکار قطعنامه 2231 حمایت می کنیم.

با وجود چندین ماه مذاکرات فشرده، تهران تصمیمات لازم را نگرفته است/ از تلاش های سازمان ملل برای پاسخگویی روسیه و ایران به دلیل نقض آشکار قطعنامه 2231 حمایت می کنیم.

در این بیانیه که نسخه ای از آن در وب سایت وزارت خارجه آلمان منتشر شده، آمده است: ما ادامه فعالیت های بی ثبات کننده ایران در خاورمیانه و اطراف آن را به شدت محکوم می کنیم. اینها شامل فعالیت های موشکی بالستیک و کروز ایران و همچنین وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین (پهپاد) می شود. هواپیماهای بدون سرنشین و انتقال چنین سلاح های پیشرفته ای به بازیگران دولتی و غیردولتی.

همچنین مدعی شد که اقدامات ایران “بی ثبات کننده برای منطقه و تشدید تنش های بالا” است. بنابراین ما از ایران می‌خواهیم به حمایت خود از بازیگران خشونت‌آمیز دولتی و غیردولتی و گروه‌های نیابتی پایان دهد و به طور کامل از تمام قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت سازمان ملل (از جمله قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد) تبعیت کند.

دیپلمات‌های ارشد گروه هفت ادعای استفاده ایران از هواپیماهای بدون سرنشین در جنگ اوکراین را تکرار کردند و گفتند: ما همچنین از تلاش‌های سازمان ملل برای پاسخگویی روسیه و ایران به دلیل نقض آشکار قطعنامه ۲۲۳۱ حمایت می‌کنیم.

وزرای خارجه گروه ۷ در این بیانیه گفتند: ما بر عزم صریح خود تاکید می کنیم که ایران هرگز سلاح هسته ای تولید نخواهد کرد. گروه هفت با یکدیگر و سایر شرکای بین المللی برای رسیدگی به تنش های در حال تشدید همکاری کنند [برنامه] برنامه هسته ای ایران و همکاری ناکافی با آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص اجرای توافق پادمانی معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای (NPT) ادامه خواهد داشت.

دیپلمات‌های گروه هفت اعلام کردند: ما عمیقا نگران ادامه توسعه برنامه هسته‌ای ایران هستیم که هیچ توجیه غیرنظامی معتبری ندارد و از ایران می‌خواهیم مسیر خود را تغییر داده و به تعهدات حقوقی و سیاسی خود در حوزه غیرهسته‌ای عمل کند. تکثیر بدون تاخیر اضافی

دیپلمات ها می گویند: ایران علیرغم ماه ها مذاکره فشرده برای بازگشت به برجام، تصمیمات لازم را نگرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید