بحران در کلانشهر با حضور کارکنان روی صحنه مدیریت شد نه پشت میز/ ارسال امکانات به آبادان از حوادث بزرگ جلوگیری کرد


ساعت: 10:48
تاریخ انتشار: 1401/10/14
کد خبر: 1842770

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه در دولت قبل مدیریت بحران در کشور پشت میز و از راه دور انجام می شد و این امر به دلیل نبود یک واحد، مشکلات بسیار جزئی را برای مردم ایجاد کرد. دولت. در بحران هایی مانند سیل در خوزستان.»

محتبی یوسفی نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وی با اشاره به حادثه کلانشهر آبادان و مدیریت بحران دولت، گفت: زمانی که حادثه ای رخ می دهد، اولین قدم باید در نظر گرفتن لحظه ای طلایی برای کمک و نجات آسیب دیدگان و جلوگیری از خسارت بیشتر و وضعیت اضطراری باشد. تکرار کرد: «از چنین حوادثی می توان جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه پس از فروپاشی کلانشهر آبادان، چند روزی است که مقامات ارشد دولتی از معاون رئیس جمهور گرفته تا وزیر کشور در صحنه بوده و از بحران عبور کرده و امداد رسانی کرده اند، گفت: متاسفانه این اقدام در گذشته انجام شد. دولت پشت میز و از راه دور و این امر به دلیل عدم حاکمیت واحد در بحران هایی مانند سیل در خوزستان مشکلات بسیار جزئی را برای مردم ایجاد کرده است.

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس گفت: حضور وزیر کشور در آبادان و همچنین حضور فرماندهان نظامی در کنار رئیس سازمان هلال احمر در محل حادثه برای کاهش بحران، موجب تسکین حادثه و هماهنگی بیشتر شد. وی افزود: اگر ریزش کلانشهر با امکانات و ظرفیت استانی مدیریت می شد، نه در آبان ماه و نه در استان های همجوار، پله های بلندی وجود نداشت، اما حضور مقامات عالی رتبه در محل حادثه باعث شد تا امکانات به این شهر اعزام شود. منطقه. عملیات موازی.”

یوسفی با اشاره به اینکه خاطره تلخ حادثه سقوط دو قطار مسافربری در سمنان و سخنان عباس آهوندی نخست وزیر وقت تدبیر و امید را فراموش نکرده ایم، خاطرنشان کرد: خسارت آنها پرداخت خواهد شد.

عضو سابق هیأت رئیسه مجلس با اشاره به اینکه حضور میدانی مدیران کلان منجر به هم افزایی و مشارکت می شود، ادامه داد: از بازماندگان.

وی با اشاره به اینکه با دستور رئیس جمهور کارکنان دولت به مدت 6 روز در محل حادثه در کلانشهر حضور یافتند و بحران را مدیریت کردند تا از بروز بحرانی بزرگتر جلوگیری شود، تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی نیز در نظر دارد هرگونه قصور یا قصور احتمالی را پیگیری کند. در برابر او.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید