بدون سواد بورس وارد بورس نشوید

ساعت: 12:36
تاریخ انتشار: 14/04/08
کد خبر: 1779027

یکی از مهم ترین مشکلات و آسیب های جدی به بازار سرمایه ورود بدون تجربه و سواد کافی به این بازار پر ریسک است و مهم ترین توصیه همه کارشناسان به مردم این است که بدون سواد وارد بورس نشوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرآت، با توجه به اینکه چند روز متوالی بورس با افت شاخص ها روبه رو شده است، به نظر می رسد طی دو روز آینده حرکات بازار متعادل تر باشد و در صورت منفی شدن بازار طی چند روز آینده حتي مثبت باشد، ضعيف و عرضي خواهد بود و سهامداران خرد بازار در هنگام خريد و فروش سهام خود تا حد امكان از حركات احساسي خودداري خواهند كرد.

سهامداران باید بدانند که معاملات کوتاه مدت و نوسانات بازار سرمایه مستلزم تجربه است و افراد متخصص در این زمینه به راحتی به دست می آورند، اما سهامداران خرد که سرمایه و دانش کافی برای خرید و فروش ندارند باید با دید بلندمدت به بازار سهام نگاه کنند. در صورتی که در موقعیت سود عمل کنند. زیرا در بلند مدت، سهامی که کمتر از ارزش ذاتی خود معامله می شوند، برنده بازار خواهند بود

اکثریت مردم به این حرفه روی آوردند و اندکی پس از ورود به بازار سرمایه، افرادی که اطلاعات کافی نداشتند، بازار را ترک کردند و متحمل آسیب های زیادی شدند که به نظرشان نوعی تقلب است.

اما افرادی بودند که اطلاعات کافی در مورد این حرفه داشتند و ریسک بالایی را متحمل شدند اما بازار سرمایه را در وضعیت بسیار خوبی رها کردند و آسیبی به آنها وارد نشد و البته باید توجه داشته باشم که هرکسی که می خواهد وارد این حرفه شود ابتدا باید در حداقل جزئیات یا به عبارتی اطلاعات اصول اولیه این بازار را بشناسید.

اما اطلاع از وضعیت بورس در حال حاضر یا در همان روز بسیار ضروری است. فردی که تمام آموزش های اولیه را می داند اما بدون اطلاع از وضعیت بورس امروز سهام می خرد یا می فروشد ریسک بزرگی می کند و ممکن است نقدینگی خود را از دست بدهد این بازار ضرر خواهد کرد.

بنابراین، فعالان خرید و فروش سهام در بورس ایران لازم است با بررسی وضعیت امروز بورس ایران، اطلاعات کافی برای خرید یا فروش سهام به دست آورند تا از نقدینگی موجود در خرید سهام استفاده کنند و از ضرر و زیان جلوگیری کنند.

این روزها پس از مدت ها بورس راه خود را پیدا کرده و سهامداران کمی از آن خوشحال هستند و می توان گفت تا همین چند ماه پیش همه سهامداران زیانده بودند و این ضررها روی افراد جدید تاثیر می گذارد. تمام شد؛ در نتیجه بسیاری از مردم اعتماد خود را به بورس ایران از دست داده اند.

به طور کلی عده ای انتظار دارند با هر سرمایه ای که وارد بورس می شود سود کامل داشته باشند اما این کاملا غیر منطقی است و به همین دلیل گفته می شود قبل از ورود به بازارهای مالی از جمله به فکر بورس و زیان آن باشید.

فعالیت های بورس نیز می تواند با زیان همراه باشد و همیشه رشد سود و سرمایه وجود ندارد

بورس امروز کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نبوده و دائما در حال نوسان است. با این حال، بازار سهام ایران نیز با وقوع حوادث در کشور در حال تغییر است و این بی ثباتی چشم انداز بلندمدت را برای آن دشوار و تا حدودی غیرممکن می کند.

به هر حال توصیه ما به شما دوستان عزیز این است که قبل از سرمایه گذاری تمام سرمایه خود در بورس به یاد داشته باشید که سود و زیان با هم اتفاق می افتد، حتی اگر در مقطعی تمام سرمایه خود را در این بازار سرمایه گذاری کنید. شما احساسات خود را از دست می دهید زیرا فقط به دیگران کمک کرده اید از سرمایه خود در این زمینه استفاده کنند و با زیان زیادی از بورس خارج خواهید شد.

علی عسگر رستمی – تحلیلگر و مدرس بازار سرمایه

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید