نرخ سواد استان اصفهان بالاتر از متوسط کشور است / تحقق ۹۸.۵ درصدی نرخ سواد

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش:

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: نرخ باسوادی استان اصفهان در گروه سنی 10 تا 49 سال به 98.5 رسیده است که بالاتر از میانگین کشوری است.

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

سید احمد امامیه اظهار داشت: در راستای تحقق عدالت آموزشی و فرصت های برابر آموزشی، نرخ باسوادی در استان اصفهان در گروه سنی 10 تا 49 سال به 98.5 رسیده که بالاتر از میانگین کشوری است و علیرغم آن این امر محقق شده است. قبل از انقلاب سواد در استان حدود 40 درصد است.

وی در خصوص بزرگداشت سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی گفت: یکی از اتفاقات مقدسی که پس از انقلاب اسلامی رخ داد، تأسیس نهضت سوادآموزی به دستور مستقیم امام راحل (ره) بود.

این مسئول ادامه داد: حوزه سوادآموزی در راستای ریشه کنی بی سوادی و ارتقای سطح سواد جامعه فعال است و موتور نهضت همچنان فعال و رو به جلو است و در سال های اخیر شاهد بهره مندی بسیاری از مردم از برکت خواندن و نوشتن.

امامیه اذعان داشت: سوادآموزی رسالتی دارد که با اهداف تبیین می شود و یکی از بزرگترین اهداف ایجاد عدالت آموزشی و فرصت برابر آموزشی است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان کرد: در راستای تحقق عدالت آموزشی و آموزش برابر، نرخ باسوادی در استان اصفهان در گروه سنی 10 تا 49 سال به 98.5 رسیده است که بالاتر از میانگین کشوری است. و این قبل از انقلاب محقق شد نرخ سواد استان حدود 40 درصد بود.

وی گفت: بهره مندی از سواد قرآن و آموزه های کیفیت بخشی به زندگی از برنامه هایی است که در حوزه سوادآموزی در استان برنامه ریزی و اجرا کرده ایم و محدودیت های مختلفی از جمله محدودیت های زندگی. ، کار، روابط اجتماعی، خانواده و غیره بر آنها تعریف می شود.

امامیه خاطرنشان کرد: جمعیت تحت پوشش سوادآموزی از سال 1395 تا پایان سال 1401 حدود 38 هزار نفر هستند که در برنامه های نهضت سوادآموزی از نعمت سوادآموزی بهره مند شدند.



آیا این خبر مفید بود؟