“بدون هماهنگی قبلی”؛ آرام و شاد


ساعت: 11:54
تاریخ انتشار: 1390/03/21
کد خبر: 1855041

بهروز شعیبی در ششمین فیلم بلند خود با لحنی آرام و موسیقی محلی خراسان، تماشاگر «بی قید و شرط» را به سرخوشی شگفت انگیزی دعوت می کند که بی شک تا مدت ها با تماشاگر باقی خواهد ماند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بهروز شعیبی ششمین فیلم بلند سینمایی بهروز شعیبی است. این فیلم که برای اولین بار در آخرین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و در بخش های صدا، فیلمسازی، فیلمنامه نویسی و کارگردانی نامزد شد، سیمر بلورین بهترین صدا و سیمر زرین بهترین فیلم از منظر ملی را از آن خود کردند. در سینماهای کشور

فیلمنامه «بدون ملاقات مقدماتی» توسط فرهاد توحیدی و مهدی تراب بیعی با نگاهی به یکی از داستان های مصطفی مستور نوشته شده است. پسر او مبتلا به اوتیسم است که سفر را برای او دشوار می کند. یاسمین از پدرش خبر ندارد و بیشتر از میراثی که پدرش برایش به جا گذاشته تعجب می کند. اقامت کوتاه او در زادگاه پدرش و ملاقات با کسانی که پدرش را می شناسند، او را به درک جدیدی از انسان و مفهوم مرگ سوق می دهد..

در این فیلم، کارگردان با خونسردی و آرامش یامسن را همراهی می‌کند تا سال‌ها دور از خانواده و وطن، برای کشف شهودات جدید و معانی جدیدی از خانواده، وطن و فراتر از آن، معنویت، سفری را آغاز کند. شاید علاقه مندان به فیلم های هیجانی و اکشن از دیدن این فیلم خسته نشوند، اما «بدون تکلیف» قدم به قدم و آرام آرام در ذهن و قلب بیننده نفوذ می کند و با حرکت رو به جلو، پازل شخصیت نقش اول را تکمیل می کند. فیلم این بار رنگ و درخشش زنده ای پیدا می کند و در سکانس های پایانی فیلم و در حرم امام رضا (ع) همه چیز به اوج زیبایی می رسد. این شعار نه تنها شکست خورد، بلکه موسیقی با مسعود صحت دوست به پایانی به یاد ماندنی در سینما منجر شد.

بی شک سخاوت دوست در این فیلم از موسیقی نواحی خراسان نهایت استفاده را کرده و به جای استفاده از موسیقی ترمیمی به عنوان نویسنده و همراه، یکی از نقش های اصلی «بدون تنظیم قبلی» را بر عهده گرفته است و تماشاگر بدون تنظیم. مستقیم می شنود، مدام حسش می کند و او را به عنوان یک بازیگر می بیند و همراهی می کند.

بهروز شعیبی کارگردان فیلم درباره این فیلم می گوید: «اگر از زندگی پرمشغله خود فاصله بگیریم، با خانواده هایی آشنا می شویم که روابط انسانی برایشان اولویت دارد. گاهی در تاریخ و نقطه عطف به دنبال کنش یا درگیری بیرونی هستیم. اما در فیلم هایی مثل «بدون تنظیم» این اتفاق نمی افتد و هدف آن انتقال حس خاصی به مخاطب است..و این حس خاص در طول فیلم آرام آرام در بیننده برانگیخته می شود و در نهایت تماشاگر با حسی شاد از سینما خارج می شود.

به همراه پگا آهنگرانی، مصطفی زمانی، صابر ابر، الهام کردا، رضا صابری، عرفان ابراهیمی، امین میری و محمد کیانی در «جلسه بدون مقدمه» حضور دارند. نصف قیمت نشان داده خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید