برای تشکیل لویه جرگه ایران باید عفو عمومی اعلام شود کجای دنیا از عملکرد راضی هستند؟

برای تشکیل لویه جرگه ایران باید عفو عمومی اعلام شود کجای دنیا از عملکرد راضی هستند؟

اگر واقعاً می خواهیم مشکلات کشور را حل کنیم، این اعتراضات باید با تدبیر حل شود. کجای دنیا اعدام و قتل راه حل مشکل بوده است؟ اگر حکومت به دنبال تغییرات اساسی و انقلابی است باید زندانیان سیاسی را آزاد کند. همچنین اگر عده ای بیایند و بسیجی ها را بکشند، توجه داشته باشند که به هر حال خشونت خشونت بیشتری ایجاد می کند. نکته دردناک دیگر تبریک اعدام برخی از ائمه جمعه و نمایندگان است، تبریک اعدام نمک پاشی بر زخم مردم است که در دنیا از اعدام شادی می کنند. رهبران کشور باید دوباره از خود بپرسند که چرا ما در سال 57 انقلاب کردیم. شرایط اقتصادی کنونی و فقر گسترده فراتر از تحمل بسیاری از افراد جامعه است.

در حالی که محمد نقدعلی، یکی از اعضای کمیسیون قضایی مجلس، از اجرای حکم اعدام استقبال کرده و از اجرای دیرهنگام آن گلایه کرده است، رشیدی کوچی، یکی دیگر از همکاران وی، از پذیرش اعدام توسط مردم، احمد خاتمی، امام جماعت تهران سخن می گوید. ، از او نیز استقبال کرد. مصطفی میرسلیم، یکی دیگر از نمایندگان اصولگرای مجلس که به نظر می رسد برای اعدام معترضان عجله دارد، خواستار اجرای احکام اعدام در مدت 5 تا 10 روز شد!

به گزارش آفتاب نیوز؛ با تمام این اوصاف، به گفته حمیدرضا جلایی پور، اعدام دوم صدای بی طرف ها را درآورده است، حتی برخی از چهره های محافظه کار نیز نسبت به تاثیرات آخرین تصمیمات دادگاه ابراز تردید کرده اند. آذر منصوری، دبیرکل حزب اتحاد اسلامی نیز اعلام کرد که در اعتراض به ادامه حضور خود در جلسات علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی موافقت نکرده است. اگرچه در چنین شرایطی تضعیف بحران و تنش دورتر از هر زمان دیگری به نظر می رسد، اما در روزهای اخیر برخی از چهره های سیاسی پیشنهادهایی برای خروج از بحران ارائه کرده اند.

محمدتقی فاضل میبدی، عضو جامعه فضلا و مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با آفتاب نیوز اظهار داشت: این یک واقعیت انکار ناپذیر است که شرایط کنونی کشور نمی تواند ادامه یابد و برای برون رفت از این وضعیت، شرایط سیاسی، باید رویکرد دولت در قبال اقتصاد و امنیت اتخاذ می شد اگر ساختار حاکمیت معترضان را با برچسب های فعلی نمی دید بلکه مردم معترض و منتقد وضع موجود بودند شاید بسیاری از این اتفاقات تلخ رخ نمی داد اما متاسفانه اعتراض با خشونت رفتار شد و شرایط غم انگیزی ایجاد شد.

این روحانی ژرف اندیش ادامه داد: چرا برای برخی اینقدر سخت است که بفهمند مردم واقعاً دچار مشکل هستند؟ شرایط اقتصادی کنونی و فقر گسترده فراتر از تحمل بسیاری از افراد جامعه است. برخی تحریم ها را برکت و کاغذ می خوانند اما این تحریم ها جدا از آسیب اقتصادی، به اخلاق و فرهنگ جامعه نیز لطمه زده است. کارمندان ما باید درک کنند که در عصر امروز، اقتصاد در قلب همه چیز قرار دارد. خانه دار شدن برای قشر متوسط ​​جامعه نیز به یک رویا تبدیل شده است و قیمت پرطرفدارترین خودروها طی روزها و نه هفته ها میلیون ها تومان افزایش می یابد. تهیه کالاهای ضروری برای دهک های پایین درآمدی به دردسر هر روز تبدیل شده است، این وضعیت واقعاً کمر مردم را خم کرده است.

فاضل می بادی در ادامه به تشریح وقایع اخیر پرداخت و افزود: از رادیو شنیدم که یکی از اعضای محترم کمیته اجتماعی شورای اسلامی بر افزایش جمعیت و افزایش نسل تاکید کرده است. درسته ولی با چه پولی؟ جوان ما با چه معیشت و آینده ای ازدواج کند و بچه دار شود؟ باید اعتراف کرد که برخی از مسئولان با سهل انگاری یا تقصیر در شکل گیری فضا و شرایط کنونی کشور مشارکت داشتند. مردم دلسوز و مردم و اقتصاددانان بارها از این مسئولان خواسته اند که با دنیا بنشینند و مذاکره کنند و ضمن رفع مشکلات، سایه شوم تحریم ها را از سر اقتصاد این کشور بردارند. این قطعنامه های یسار و یمین علیه کشورمان شوخی نیست، قطعا بر وخامت اوضاع اقتصادی تاثیر می گذارد.

وی همچنین گفت: البته برخی به درستی اشاره می کنند که ارتش کشور قوی است، بله درست است و ارتش باید قوی باشد اما آیا قدرت نظامی همه چیز است و مسئله را حل می کند؟ یک کشور در امنیت نقش دارد. اگر واقعاً می‌خواهیم مشکلات کشور را حل کنیم، باید با این اعتراضات مدبرانه برخورد شود. کجای دنیا اعدام و قتل راه حل مشکل بوده است؟ اگر حکومت به دنبال تغییرات اساسی و انقلابی است باید زندانیان سیاسی را آزاد کند. همچنین اگر عده ای بیایند و بسیجی ها را بکشند، توجه داشته باشند که به هر حال خشونت خشونت بیشتری ایجاد می کند. نکته دردناک دیگر تبریک اعدام برخی از ائمه جمعه و نمایندگان است، تبریک اعدام نمک پاشی بر زخم مردم است که در دنیا از اعدام شادی می کنند. زمانی در این کشور علمایی چون طالقانی و بهشتی در صحنه سیاسی کشور حضور داشتند…

فاضل می بادی با اشاره به برخی اظهارنظرهای چهره های نزدیک به دولت افزود: برخی از این افراد محجبه را به شبکه های بیگانه مرتبط می کنند، یعنی می گویند دختر محجبه حتما با خارجی ها ارتباط داشته باشد، نمی گویند. این دختر احتمالاً به خاطر دروغ با من است.” ملا و اقدامات ما هیچ کاری نکرده است. رهبران کشور باید دوباره از خود بپرسند که چرا ما در سال 57 انقلاب کردیم. مگر اینکه برای مدنی و سیاسی بیشتر انقلاب کنیم. آزادی، رفاه اجتماعی و رفع فقر، کدام یک از این وعده های انقلاب محقق شد؟

وی درباره برخی اظهارات درباره «مشکل شورای نگهبان» نیز گفت: تغییر اساسی در شورای نگهبان یک قدم رو به جلو است اما کافی نیست. انتخابات گذشته باعث سردرگمی و خشم بسیاری از جوانان شد. شورای نگهبان باید رویه خود را تغییر دهد، دیگر چه چیزی وجود دارد؟ بار دیگر تاکید می کنم که با قتل و اعدام نمی توان مشکل را حل کرد.

دیدگاهتان را بنویسید