برای رفع ناترازی برق در غرب مازندران ۲ نیروگاه مدرن احداث می‌شود

وزیر نیرو:

وزیر نیرو با تاکید بر توسعه عملیات سدسازی گفت: احداث دو نیروگاه مدرن برای رفع ناهماهنگی تولید و تقاضای برق در غرب مازندران یکی از برنامه ها است.

به گزارش خبرگزاری موج


علی اکبر محرابیان عصر جمعه در آیین آغاز آبرسانی به سه شهر تنکابن، رامسر و عباس آباد در منطقه دوهزار تنکابن گفت: وزارت نیرو با اجرای دو اقدام می تواند به پایداری و امنیت آب شرب و آب کشاورزی کمک کند تا رشد اقتصادی، صنعتی و کشاورزی در این منطقه تضمین شود.

محرابیان افزود: اجرای پروژه های سدسازی برای صرفه جویی در مصرف آب و مدیریت توزیع و مصرف آب یکی از این دو اقدام است.

وزیر نیرو وی با بیان اینکه حدود 70 درصد آب خروجی از رودخانه های غرب مازندران به دلیل نبود سدهای لازم وارد دریا می شود، گفت: پروژه های سدسازی به سه دسته سدهای ساخته شده در گذشته، سدهای در حال ساخت تقسیم می شوند. و سدهای در حال بهره برداری

محرابیان هدف از این سفر را تسریع در تکمیل پروژه های در دست ساخت عنوان کرد و خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما بر این است که بتوانیم پروژه هایی مانند سدهای ذخیره آب و سدهای زیرزمینی غرب مازندران را محقق کنیم.

وی گفت: عملیات بار شناور سد مجران رامسر به زودی معرفی می شود تا حتی در تابستان نیز آب شرب با کیفیت در اختیار مردم این شهرستان قرار گیرد.

محرابیان عزم دولت را تامین آب شرب و آب کشاورزی برای زندگی بهتر مردم عنوان کرد و ادامه داد: طرح جهاد آبرسانی طرحی ویژه بود که در تمام مناطق روستایی کشور آغاز و در بیش از 1600 روستا اجرا شد. تاکنون و تا پایان دولت به 10 هزار روستا خواهد رسید.

وی با تاکید بر اینکه موضوع تنش زدایی و تامین آب پایدار یکی از مهمترین برنامه های پایدار دولت است، تصریح کرد: جمع آوری پساب در سه شهر غرب مازندران نیز جزو پنج شهری است که مسیر اعتباری آنها در توسعه اسلامی باز است. بانک.

وزیر نیرو درباره وضعیت برق غرب مازندران همچنین گفت: مهمترین مشکل برق غرب مازندران عدم تعادل بین تولید و مصرف است و قول می دهیم در راه اندازی پست و شبکه مشکلی نخواهیم داشت و اعتبار آن را نیز تامین می کنیم.

اظهار داشت: در مورد نیروگاهمشکل ما در مازندران یک مدل خاص است و مصرف اصلی ما در این زمینه داخلی و جهشی است.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه از جمله طرح های مصوب احداث دو نیروگاه مدرن در این منطقه است، افزود: در این صورت عدم تعادل بین تولید و مصرف در این منطقه برطرف می شود.



آیا این خبر مفید بود؟