10 هزار مگاوات برق در افق 4 ساله با احداث نیروگاه های تجدیدپذیر تولید می شود.


ساعت: 16:23
تاریخ انتشار: 1401/06/17
کد خبر: 1896075

کمانی رئیس سازمان انرژی های تجدیدپذیر از تولید 10 هزار مگاوات برق در افق چهار ساله با احداث نیروگاه های تجدیدپذیر در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، محمد کمانی در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه واگذاری زمین به سرمایه گذاران برای احداث نیروگاه خورشیدی در یزد در جمع خبرنگاران گفت: چشم انداز دولت ساخت 10 هزار نیروگاه است. مگاوات برق در RES که باید تا پایان دولت سیزدهم در یک افق چهار ساله اجرا شود..

وی گفت: از این میزان 4000 مگاوات نیروگاه های خورشیدی، 2000 مگاوات نیروگاه های بادی، 3000 مگاوات نیروگاه های خود نیرو ساخت صنایع و 1000 مگاوات توسط صنایع کوچک مستقر در شهرهای صنعتی تامین می شود..

کمانی با بیان اینکه مناقصه احداث نیروگاه خورشیدی در 14 استان کشور از جمله یزد برگزار شده و برخی استان ها نیز برای مرحله دوم مناقصه برگزار کرده اند، گفت: امروز در یزد زمین هشت نیروگاه واگذار شد. به سرمایه گذاران از طریق مناقصه و مجوز ایجاد 2000 مگاوات نیروگاه خود نیرو برای صنایع بزرگ..

وی با تاکید بر اینکه این برنامه تا پایان دولت سیزدهم ادامه دارد، افزود: امروز شرایط حمایت از سرمایه گذاران بهتر شده و حمایت استانی از سرمایه گذاران بیشتر است..

رئیس سازمان انرژی های تجدیدپذیر با اشاره به مراسم واگذاری زمین به سرمایه گذاران هشت نیروگاه برق در یزد گفت: مناقصه احداث 10 هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در کشور برگزار شد که 4 هزار مگاوات آن بود. انرژی خورشیدی و در مرحله اول 1440 مگاوات برنده مناقصه شد.

کمانی ادامه داد: 220 مگاوات از این میزان در 8 ساختمان بخش خصوصی در یزد ساخته می شود..

وی ضمن قدردانی از مسئولان استان یزد برای تسریع در صدور مجوزها و هماهنگی مسئولان استانی برای اجرای این طرح، افزود: امیدواریم با همدلی و هماهنگی های موجود طی یک ماه آینده تمامی مجوزها صادر و نیروگاه ها طی یک تا دو سال ساخته خواهد شد.” و ما می توانیم به سرعت 220 مگاوات برق را وارد شبکه کنیم..


* ما به هدف تعیین شده در ایجاد نیروگاه خورشیدی دست پیدا می کنیم

استاندار یزد نیز در این گفت و گو اظهار داشت: وزارت نیرو و سازمان انرژی های تجدیدپذیر اهتمام خوبی به یزد در زمینه انرژی خورشیدی داشتند و در سفر رئیس جمهور در سفر به استان از سایت انرژی خورشیدی. تصمیم گرفته شد یزد به قطب انرژی خورشیدی در خاورمیانه تبدیل شود.این اقدام با هدف 2000 مگاوات انرژی خورشیدی در افق چهار ساله آغاز شد..

مهران فاطمی تصریح کرد: تمام تلاش خود را می کنیم تا در کمترین زمان ممکن زمین را واگذار و مجوز صادر کنیم و به اهداف تعیین شده برسیم..

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید