پروانه ساخت 3 هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر برای صنایع صادر شد

معاون وزیر نیرو و رئیس ستبا با اشاره به امضای تفاهم نامه سه جانبه بین سرمایه گذار صنعت و توانیر از صدور مجوز احداث 3000 مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر صنعتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری موج


محمود کمانی با تاکید بر لزوم ساخت 4500 مگاوات نیروگاه سهری پس از 7 ماه از سرمایه گذاران گفت: مدل بخش صنعت این کشور ساخت نیروگاه های تجدیدپذیر را بر اساس توافق سه جانبه بین سرمایه گذار، صنعت و شرکت توانیر به امضا رسید، صنایع مجوز ساخت حدود 3000 مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر دریافت کردند.

وی با تاکید بر لزوم ساخت و راه اندازی 11 هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر طی 2 سال آینده در کشور، تصریح کرد: این اقدام با هدف رفع عدم تعادل انرژی انجام می شود که تسهیل ساخت این نیروگاه ها به طور مستمر توسط دستگاه های اجرایی کشور در حال پیگیری است. مقامات ارشد و وزیر نیرو دستورات لازم را به توانیر و شرکت های برق منطقه ای ارسال کردند.

کمانی همچنین با اشاره به اقدامات این سازمان برای تسهیل در ساخت نیروگاه های تجدیدپذیر تصریح کرد: این موضوع از جنبه های مختلف به صورت موازی در حال پیگیری است تا دغدغه سرمایه گذاران برای تامین مالی، تخصیص زمین، تجهیزات و اتصال بدون مشکل به شبکه برطرف شود.

وی در خاتمه با تاکید بر اینکه ساختمان های مورد نیاز باید تا پایان آذرماه به سرمایه گذاران تحویل داده شود، از سرمایه گذاران خواست تا در اسرع وقت مدیران پروژه را تعیین کنند تا بتوانند از تسهیلات پیش بینی شده بهره مند شوند.



آیا این خبر مفید بود؟