500 مگاوات به ظرفیت انرژی های تجدیدپذیر و 6000 مگاوات در حوزه گرما به ظرفیت کشور اضافه می شود.

ساعت: 15:23
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۲
کد خبر: 1794418

محرابیان گفت: تابستان امسال مقرر شد 500 مگاوات به ظرفیت انرژی های تجدیدپذیر و بیش از 6000 مگاوات در حوزه گرما به ظرفیت کشور اضافه شود. این می تواند ظرفیت تولید کشور را افزایش دهد و برنامه را گسترش دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; علی اکبر محرابیان وزیر نیرو ظهر امروز در مراسم افتتاحیه اولین خط تولید سلول خورشیدی در شرکت مانا انرژی پاک خمین گفت: امروز با افتتاح اولین خط تولید سلول خورشیدی در خمین شاهد هستیم. حرکتی بزرگ و موفق که به مردم این شهر تبریک می گوییم.

محرابیان بیان کرد: در شهرستان خمین شاهد به ثمر نشستن بخشی از دانش پروژه سلول خورشیدی به صورت عظیم هستیم و این قطعا دستاورد بزرگی برای کشور خواهد بود.

وی ادامه داد: از نظر گرما با سه مشکل سوخت، آب و آلودگی محیط زیست مواجه هستیم و با توجه به شرایط کشور باید از روش های دیگری در حوزه گرما استفاده کنیم که این سه را ندارد. چالش ها و مسائل. “

وزیر نیرو گفت: برای حل سه مشکل سوخت، آب و محیط زیست باید از انرژی های تجدیدپذیر استفاده کنیم و این کمترین آلودگی محیط زیست نیست و در بین روش های مختلف انرژی خورشیدی بهترین روش در ایران است. زیرا پتانسیل بالایی در این زمینه دارد.

وی افزود: در ایران به طور متوسط ​​300 روز آفتابی در سال داریم که ظرفیت عظیمی است و باید به خوبی از آن استفاده کرد.

محرابیان گفت: در کشورهایی که نیمی از روزهای آفتابی در ایران وجود دارد، راه اندازی این صنعت کاملا مقرون به صرفه است و قطعاً در ایران می توان در این زمینه بسیار استفاده کرد و توسعه اقتصادی را درک کرد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 15 هزار مگاوات کسری تراز انرژی در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: 22 درصد تقاضای مصرف‌کنندگان در تابستان امسال با توقف یا محدود کردن صنعت بوده است و قطعاً در این شرایط تولید مورد بحث قرار گرفت. باید اتخاذ شود تا آسیبی به صنایع تولیدی وارد نشود.

وزیر نیرو گفت: وزارت نیرو با حمایت مجلس شورای اسلامی جهشی در حوزه گرما، انرژی های تجدیدپذیر و مدیریت مصرف را در دستور کار دارد که قطعا برکات زیادی برای کشور به همراه خواهد داشت.

محرابیان گفت: تابستان امسال مقرر شد 500 مگاوات به ظرفیت انرژی های تجدیدپذیر و بیش از 6000 مگاوات در حوزه گرما به ظرفیت کشور اضافه شود. این می تواند ظرفیت تولید کشور را افزایش دهد و برنامه را گسترش دهد.

وی خاطرنشان کرد: برای اعتلای این صنعت باید گام های بلندتری برداریم و از این شرکت مهم حمایت کنیم و باید از این صنعت به طرق مختلف حمایت کنیم تا این صنعت در کشور توسعه بیشتری پیدا کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید