ساخت 35 هزار مگاوات نیروگاه در کشور تا پایان دولت سیزدهم


ساعت: 18:40
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۵
کد خبر: 1909039

مدیرکل دفتر برنامه ریزی تولید انرژی حرارتی کشور اعلام کرد:

هادی مدگ از برنامه ریزی برای ساخت 35 هزار مگاوات نیروگاه در کشور تا پایان دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، هادی مدق در نشست برنامه ریزی اجرای پروژه های صنعت برق مازندران با اشاره به طرح احداث 35 هزار مگاوات نیروگاه در کشور تا پایان دولت سیزدهم، توسعه نیروگاه نکا را توسعه داد. و نیروگاه های گلستان و برنامه های احداث نیروگاه های جدید در محمود آباد ساری را اولویت صنعت برق کشور خواند.

وی درباره اقدامات دولت سیزدهم برای گذراندن تابستان بدون خاموشی در سال 1401 ادامه داد: در ابتدای دولت سیزدهم برنامه ریزی برای عدم تعادل تولید و مصرف برق انجام شد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی گرمایشی گفت: در ابتدای کار حدود 14 هزار مگاوات بین تولید و مصرف مغایرت وجود داشت که باید جبران می شد و پیش بینی می شود تا سال 1405 در صورت ادامه مصرف به همین منوال این عدد به 30000 مگاوات افزایش خواهد یافت.

این حسابرس ادامه داد: به هر حال مصرف روند خاص خود را دارد و تولید بنا به دلایلی عقب مانده بود. بنابراین بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در ابتدای دولت سیزدهم، تولید و مصرف با هم تلفیق شد و افزایش تارگت به ظرفیت 35 هزار مگاوات رسید.

وی افزود: البته در توجه متقابل ما به بحث تولید و مصرف، بحثی مطرح نشده است که آیا تمام 35 هزار مگاوات را می خواهیم یا نیروگاه حرارتی بسازیم یا نیروگاه بسازیم. بلکه تصمیم بر آن شد که با روش های مختلف تهیه شود.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی انرژی حرارتی خاطرنشان کرد: برای ساخت 15 هزار مگاوات برق حرارتی، 10 هزار مگاوات انرژی تجدیدپذیر که واقعا جای آن در سبد انرژی کشور خالی بود، برنامه ریزی شد و 10 هزار مگاوات مدیریت تقاضا بود. همچنین بحث مدیریت بار.

مدیرعامل برق منطقه ای مازندران همچنین عنوان کرد: برای عبور موفقیت آمیز پیک بدون قطعی برق در سال 1402، دو هزار میلیارد تومان در استان های مازندران و گلستان برای احداث ایستگاه های انتقال بالاتر از توزیع برق سرمایه گذاری می شود. شروع کار و فعالیت های پیمانکار قبل از شروع راس، طرح ها به مرحله اجرا درخواهد آمد.

کوروش موسوی تاکامی با اشاره به اینکه از ابتدای دولت تاکنون 1650 مگاوات نیروگاه حرارتی در گلستان و مازندران فعال بوده است، خاطرنشان کرد: ساخت 10 نیروگاه با ظرفیت 7000 مگاوات در مناطق دو استان در دستور کار قرار گرفته است. در حالی که ظرفیت نیروگاه 4 هزار مگاواتی مازندران و گلستان برای رسیدن به 11 هزار مگاوات در دستور کار قرار دارد.

موسوی تکامی نرخ رشد مصرف برق در دو استان مازندران و گلستان به دلیل حضور ساکنان را دو برابر سایر مناطق عنوان کرد و افزود: با ایجاد نیروگاه های خورشیدی و زیست تخریب پذیر بخشی از برق کشور را تامین خواهیم کرد. .

وی به موضوع پیک مصرف در استان های مازندران و گلستان اشاره کرد و گفت: دو استان در گذشته پیک مصرف با تولید 3400 مگاوات برق 5000 مگاوات مصرف تعدیل شده داشتند که 7 تا 8 درصد مصرف کشور و 2000 مگاوات است. برق بیش از حد معمول بود و از استان های همجوار تامین می شد.

به گفته موسوی تکامی؛ تولید انرژی در هر دو استان مازندران و گلستان بیش از مصرف این استان ها است و در ساعات پیک تامین و خرید برق از واحدهای تولید پراکنده در ساعات پیک انجام می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید