برای ناهارت یک غذای اصیل و خوشمزه بپز / طرز تهیه ترش واش به روش گیلانی ها

ترش واش / طرز تهیه ترش واش گیلانی

اگر برای وعده ناهار دنبال یک غذای خوشمزه و متنوع هستید ما به شما طرز تهیه ترش واش گیلانی را آموزش می دهیم.



به گزارش شمانیوز : یکی از غذاهای خوشمزه گیلانی ترش واش است. مواد اصلی ترش واش مرغ است. ترش واش غذایی محلی و لذیذ است. برای طرز تهیه ترش واش گیلانی همراه ما باشید.

مواد ازم برای ترش واش

مواد لازم برای ۴ نفر
ران و سینه مرغ ۴ تکه
سبزی ترش واش ۵۰۰ گرم
سیر ۵ حبه
رب انار ۱ قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی ۴ عدد
بادمجان ۴ عدد
آبغوره ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

 

طرز تهیه خورش ترش واش

برای تهیه خورش ترش واش گیلانی ابتدا سبزی ترش واش را به صورت کاملا ریز مانند سبزی قورمه سبزی خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم، سپس سیرها را به صورت ریز خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم.

سیرها را کمی تفت می دهیم تا عطرشان بلند شود، سپس سبزی ترش واش را به تابه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا کاملا سرخ شود. اگر بخواهیم رنگ خورش تیره تر شود باید سبزی را بیشتر سرخ کنیم.

البته سرخ کردن بیش از حد سبزیجات باعث می شود که خواص شان از بین برود. پس از اینکه سبزی را سرخ کردیم انرا کنار می گذاریم، سپس داخل یک قابلمه مناسب کمی روغن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم روغن به طور کامل داغ شود.

در این مرحله روی تکه های مرغ کمی زردچوبه نمک و فلفل سیاه می پاشیم، سپس داخل روغن داغ به طور کامل سرخ می کنیم. پس از اینکه تمام قسمت های گوشت مرغ را سرخ کردیم، سبزی سرخ شده را به تابه اضافه می کنیم.

حالا رب انار را با کمی آب رقیق می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه ۲ پیمانه آب اضافه می کنیم و اجازه می دهیم خوری به مدت ۱ تا ۲ ساعت با حرارت بسیار بپزد. در ۳۰ دقیقه پایانی پخت خورش طعم انرا می چشیم.

در صورت نیاز مقداری نمک و فلفل سیاه به همراه آبغوره اضافه می کنیم و اجازه می دهیم خورش به روغن بیفتد. در همین حین گوجه فرنگی ها را از وسط نصف می کنیم و بادمجان ها را به صو.رت ورقه ای خرد می کنیم.

در این مرحله گوجه فرنگی ها و بادمجان ها را سرخ می کنیم و کنار می گذاریم. پس از اینکه خورش به طور کامل آماده شد آنرا در ظرف مورد نظرمان می شکیم سپس با بادمجان و گوجه فرنگی تزیین کرده و به همراه کته سرو می کنیم.

 




آیا این خبر مفید بود؟



دیدگاهتان را بنویسید