برخورد با متخلفان ساختمانی یکی از اولویت هاست/ نماهای رومی در صورت بروز حوادث مشکلات زیادی دارد


ساعت: 14:08
تاریخ انتشار: 1401/03/08
کد خبر: 1842335

کریمی گفت: برخورد با متخلفان در حوزه ساخت و ساز یکی از اولویت هاست و هم اکنون طرح احداث ساختمان تهیه و به شهرداری ارسال می شود و در کنار آن طرح دیگری تهیه و ساختمان ساخته می شود. بر اساس این طرح در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; علی اکبر کریمی نماینده اراک، هنداب و کمیجان در مجلس امروز در شورای پدافند غیرعامل گفت: اقدامات دولت باعث خنثی شدن شورش های دشمنان در فضای مجازی شد که سعی داشتند از این مشکل سوء استفاده کنند.

کریمی بیان کرد: متأسفانه کشور ما جزو 10 کشور پرحادثه دنیاست، بنابراین باید در هر شرایطی آمادگی کامل داشته باشیم و بر پیشگیری از بحران تمرکز کنیم، قطعا آثار و برکات زیادی خواهد داشت. “من داشتم.

وی افزود: افزایش و تقویت سطح آموزش های مورد نیاز برای پیشگیری و مقابله با بحران ها دستاوردهای بهتری را برای کشور به همراه دارد و از این رو تمامی دستگاه های مسئول باید به تعهدات خود در این زمینه عمل کنند و روند ساخت هر مجموعه به خوبی به پایان برسد. “.

نماینده مردم اراک، هنداب، کمیجان در مجلس گفت: قانون نظام مهندسی برای افزایش ایمنی ساختمان ها در برابر زلزله در کشور وجود دارد و توجه بیشتر به این قانون در نظام ساختمانی باعث کاهش مشکلات برای کشور می شود.

وی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از حوادث احتمالی باید در تمامی ساختمان ها چارچوب های ایمنی رعایت شود خاطرنشان کرد: به ویژه ساختمان هایی که تاریخی هستند باید طی فرآیندی خاص و با حساسیت خاصی ایمنی آنها رعایت شود.

کریمی یادآور شد: متاسفانه در استان و شهر اراک برخی از ساختمان های اداری و مدارس از ایمنی کافی برخوردار نیستند و باید برای این ساختمان ها کمیسیونی تشکیل شود و تمامی ساختمان ها و ساختمان های قدیمی که وجود آنها خطرناک است شناسایی و تعیین تکلیف شود.

نماینده مردم اراک، هنداب، کمیجان در مجلس افزود: وزیر میراث فرهنگی در روزهای اخیر سوالی را درباره تخصیص 10 میلیارد تنی برای بازسازی بازار اراک مطرح کرده که قیمت مصالح و شرایط آب و هوایی موجب شده است. تغییر کرد. ارزش این مقدار را بسیار کمتر کنید.

کریمی گفت: سایر ادارات استان مرکزی از جمله اداره کل نذورات و امور خیریه استان که از بازار اراک بهره مند هستند باید در بازسازی بازار تاریخی شهر مشارکت داشته باشند.

وی ادامه داد: عمر مفید ساختمان ها در کشور کمتر از استاندارد جهانی است و ساختمان های ساخته شده در کشور طی 30 تا 40 سال تخریب می شوند که لازمه افزایش عمر مفید ساختمان ها در کشور با نظارت جدی است. و بهبود کیفیت رشته

نماینده مردم اراک، هنداب، کمیجان در مجلس گفت: برخورد با متخلفان ساختمانی یکی از اولویت هاست و هم اکنون طرحی برای احداث ساختمان تهیه و به شهرداری ارسال می شود، طرح دیگری تهیه و ساختمان می شود. بر اساس این طرح ساخته شود.لازم است این تخلفات در دستور کار قرار گیرد.

کریمی گفت: متأسفانه اکنون نظارت بر ساخت و ساز ساختمان ها تا حد زیادی به یک امر رسمی تبدیل شده است. لازم برای آنها انجام نمی شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر نما در ساختمان های بلند با کمترین وزن و بیشترین چسبندگی مصالح ساخته می شود، اما در شهر اراک و استان مارکاسی پدیده شومی به نام نمای رومی گسترش یافته و مشکلات زیادی را در تصادفات ایجاد کرده است.

نماینده اراک، هنداب، کمیجان در مجلس گفت: در شهرداری تهران هم اکنون کمیته ای برای تصویب وجود دارد و لازم است این کمیته در شهرداری اراک فعالیت کند.

کریمی خاطرنشان کرد: در شهرهایی که بلندمرتبه سازی انجام می شود باید تجهیزات شهرداری و آتش نشانی در این شهرها برای مقابله با حوادث احتمالی فراهم شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید