هدایت سرمایه های مردم به سمت تولید و اشتغال / تاکید بر پاسداشت فرهنگ ایرانی اسلامی در طراحی نماهای شهری


ساعت: 09:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۹
کد خبر: 1891071

این مخبر گفت: شهرداری ها باید سرمایه های مردم را به سمت تولید و اشتغال سوق دهند تا با جمع آوری نقدینگی موجود در جامعه شاهد تقویت پول ملی، ایجاد اشتغال و رونق تولید در بخش های مختلف به ویژه در بخش مسکن . .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از اسرامدان; محمد محبر در این دیدار از شهرداری ها به عنوان حلقه میانی مردم و دولت یاد کرد و گفت: شهرداری ها نقش مهم و موثری در توسعه و پیشرفت کشور دارند..


مخبر با بیان اینکه دولت به دنبال تشکیل کشوری پیشرفته و قوی است، تصریح کرد: برای تحقق این امر همه نهادها و سازمان ها باید همکاری کنند ضمن اینکه شهرداری ها به عنوان مرکز رضایتمندی جامعه باید نقش و جایگاه خود را ایفا کنند. در توسعه و پیشرفت کشور بدانیم.


معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه نمای شهرها نباید کسل کننده و خسته کننده باشد، افزود: مبلمان شهری و طراحی نمای شهرها در کشور باید به گونه ای باشد که جامعه را به سمت شادی سوق دهد و شهرداری ها از نفوذ بیگانگان جلوگیری کنند. زبان و فرهنگ در تابلوها و نماهای شهرها برای حفظ زبان فارسی و فرهنگ ایرانی و اسلامی بکوشند..


وی با یادآوری اینکه اشتغال زایی، تولید مسکن و کاهش تورم از رویکردها و تاکیدات دولت سیزدهم است، از شهرداری های کشور خواست با استفاده از منابع خود و توان جمع آوری نقدینگی موجود در جامعه، سرمایه های مردم را به سمت تولید و اشتغال سوق دهند. شاهد تقویت پول ملی، اشتغال زایی و رونق تولید در بخش های مختلف به ویژه مسکن است.


دکتر محبر تصریح کرد: شهرداران نباید تصور کنند که ماموریت و وظایف آنها در شرایط عادی صرفاً در اداره امور شهرها خلاصه می شود، بلکه باید ماموریت های ویژه ای را فراتر از وظایف جاری و در کنار اجرای دقیق وظایف روزمره برای خود در نظر بگیرند. ایفای نقش در توسعه کشور جدی تر باشد.


معاون اول رئیس جمهور همچنین بر اهمیت کلان شهرها در ایجاد الگو برای کل کشور تاکید کرد و گفت: در صورت اصلاح فرهنگ، سبک زندگی مردم و ساختار کلان شهرها شاهد الگوسازی و اصلاح رویه ها در سایر شهرهای کشور نیز خواهیم بود. ، که به تدریج رشد خواهد کرد. نشاط جامعه کمک خواهد کرد.


وی نقش شهرداری ها در توسعه کشور و جلب رضایت جامعه را پررنگ و موثر ارزیابی کرد و تصریح کرد: رویکرد دولت این است که مشکلات و مسائل پیش روی شهرداری ها حل شود تا شاهد بهبود وضعیت باشیم. کار شهرداری ها و به تبع آن افزایش رضایت در بین مردم..


در این جلسه که با حضور شهردار تهران و شهرداران شهرهای بزرگ ایران برگزار شد، گزارشی از روند اجرای مصوبات جلسات گذشته ارائه و تصمیم بر رفع موانع اجرایی این مصوبات گرفته شد. قطعنامه ها.


در این جلسه گزارشی از اقدامات شهرداری ها برای برگزاری مراسم اربعین ارائه شد و اعلام شد شهرداران شهرهای بزرگ با شهرداران شهرهای زیارتی عراق جلسات متعددی برگزار و تصمیمات لازم برای همکاری را اتخاذ کردند. آنها در مراسم اربعین در حوزه حمل و نقل. آتش نشانی، بهداشتی و فرهنگی و رسانه ای را پذیرفته اند..


در ادامه این نشست، شهرداران شهرهای بزرگ با قدردانی از رویکرد دولت سیزدهم و پیگیری های دقیق معاون اول رئیس جمهور در خصوص مشکلات، مطالبات و حوزه های شهرداری های سراسر کشور، مشکلات و دغدغه های موجود را بیان کردند. و پیشنهاداتی ارائه کردند و در حوزه های مختلف توسعه ناوگان حمل و نقل، تفویض اختیارات بیشتر برای انجام بهتر وظایف، کمک به بهبود بافت فرسوده و جلوگیری از ریزش ساختمان های ناپایدار و تخصیص اعتبار به شهرداری ها در سفرهای رئیس جمهور به استان را پیشنهاد کردند. از جمله این پیشنهادات بود..


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید