برخورد قانونی و قضایی با مسببان آلایندگی کارخانه ذوب‌آهن

مدیرکل مدیریت بحران استان اعلام کرد:

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان با اشاره به آلودگی اخیر کارخانه ذوب آهن به ویژه در 23 آذرماه گفت: در پی این حادثه بلافاصله اکیپ های اداره کل محیط زیست به کارخانه ذوب آهن به آدرس ذوب آهن اعزام شدند. پیگیری از طریق مراجع قضایی برای رسیدگی به علل این حادثه اقدامات اولیه برای جلوگیری از تکرار این حوادث تلخ انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

منصور شی فروش مدیرکل مدیریت بحران منطقه اصفهان در خصوص اقدامات انجام شده برای کاهش آلودگی هوا و انتشار آلاینده ها در اصفهان گفت: حدود 40 تیم گشت و نظارت در اصفهان برای کنترل و مقابله با واحدهای آلاینده فعال هستند.

وی ادامه داد: در 24 ساعت گذشته 91 منبع آلودگی شامل 30 عملیات خاکبرداری، 20 عملیات بتن ریزی، 27 کوره آجرپزی و 14 کارگاه زغال سازی توسط تیم های گشتی متوقف و با صاحبان آنها برخورد قانونی شده است.

این فروشنده شیشه خاطرنشان کرد: همچنین در این مدت 4 واحد آلاینده در شعاع 50 کیلومتری پلمب و 20 واحد دیگر اخطاریه دریافت کردند.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان بیان کرد: از شب گذشته تاکنون 250 مورد مشاهده و 2500 مورد دود زا بودن خودروهای بدون معاینه فنی توسط پلیس راهور اعمال شد.

وی در خصوص اعضای تیم های کنترل و پایش آلودگی هوا گفت: این تیم ها شامل نمایندگان محیط زیست، صنعت و معدن، مرکز بهداشت و شهرداری است.

رسیدگی به منابع آلودگی در کارخانه ذوب آهن

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به انتشار دود غلیظ از کارخانه ذوب آهن وی در 23 آذرماه گفت: در پی این حادثه بلافاصله اکیپ های اداره کل محیط زیست به کارخانه ذوب آهن اعزام و عاملان آن توسط مراجع قضایی تحت تعقیب قرار گرفتند تا با تکرار این حادثه اقدامات جدی صورت گیرد. حادثه.

این فروشنده شیشه ادامه داد: تیم های گشت و مراقبت در استان اصفهان به صورت شبانه روزی و با جدیت مشغول کار هستند.

ترافیک شهری در روزهای آلوده اصفهان

وی از ترافیک شهر در روزهایی که مدارس و ادارات به دلیل تعطیلی هستند گلایه کرد آلودگی هوا خاطرنشان کرد: از مردم تقاضا داریم به اجرای تصمیمات کارگروه اورژانس در خصوص شرایط آلودگی هوا پایبند باشند، متاسفانه امروز نیز با ترافیک شهری مواجه بودیم و با توجه به هشدارهای ذکر شده انتظار می رود مصوبات کارگروه با جدیت تا مردم و نهادهای مربوطه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: در این زمینه واحدهای تجاری و بازرگانی و بخش خصوصی نیز موظف به همکاری با کاهش فعالیت ها و کاهش ترافیک برای سلامت کارکنان و کاهش انتشار آلاینده ها هستند.



آیا این خبر مفید بود؟