برخی از قوانین سازمانی برای محققان دست و پا گیر هستند

ساعت: 10:52
تاریخ انتشار: 1400/09/30
کد خبر: 1793808

مهدی شجاعی گفت: یکی از موانع حوزه پژوهش، به روز نشدن قوانین قدیمی سازمان هاست که هنوز در حوزه استارت آپ ها و پژوهش ها چندان مورد استفاده قرار نگرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح قزوین; پژوهش سنگ بنای پیشرفت علمی و آموزشی و دستیابی به حداقل های توسعه است و از این رو همواره می توان ارتباط مستقیمی بین سطح پژوهش در هر جامعه و سطح توسعه آن جامعه برقرار کرد.
جامعه امروز ما به شدت به دانشجویان و پژوهشگرانی نیاز دارد که با ارائه نظریه های پژوهشی و عملیاتی خود سنگ بنای توسعه و پیشرفت ایران عزیز را فراهم کنند.

مهدی شجاعی مدیرعامل شرکت پژوهشگران مکاترونیک آریانا، محقق 27 ساله قزوینی است که در رشته مهندسی برق تحصیل کرده و از سال 1372 به صورت حرفه ای در پژوهش فعالیت کرده است.

شجاعی در گفت و گو با خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین؛ وی درباره نحوه ورود به حرفه پژوهش گفت: زمانی که در مدرسه استعدادهای درخشان درس می خواندم در مسابقات فیزیک دبیرستان و دبیرستان شرکت می کنم و این روند به من انگیزه پژوهشی می دهد.

وی افزود: شرکت پژوهشگران مکاترونیک آریانا از سال 93 با تولید مواد مکاترونیک در حوزه پزشکی آغاز به کار کرد و در سال 96 در راستای مهندسی دانش بنیان و ارتقای کیفیت دانش در صنعت به ثبت رسید.

شجاعی گفت: این شرکت هم اکنون در پارک علم و فناوری استان قزوین مستقر است و دفتر مرکزی این مجموعه در تهران است.

پژوهشگر برتر محصولات این شرکت گفت: آریانا در زمینه تجهیزات پزشکی، استفاده از آزمایشگاه، فیزیوتراپی و ابزار اندازه گیری پزشکی فعالیت می کند.

f1937d02 cd6e 4dff 8b42 ca255a7d1582 خبر خاکستری


وی ادامه داد: این شرکت تاکنون توانسته در جشنواره پروفسور سمیعی و بیش از 20 مقام ملی و بین المللی در جشنواره ها و مسابقات علمی مختلف پیش قدم شود و تندیس دریافت کند.

مدیر عامل شرکت پژوهشگران مکاترونیک آریانا گفت: در زمینه توانبخشی و فیزیوتراپی دستگاه های سنجش تعادل و در زمینه مصرف دماسنج دیجیتالی و غیر تماسی دماسنج تماسی، زیرزبانی و مانومتر از جمله محصولات ما می باشد. “


صادرات محصولات به کشورهای همسایه

شجاعی با بیان اینکه 8 نفر در این شرکت دانش بنیان مشغول به کار هستند، افزود: خوشبختانه توانستیم بخشی از محصولات خود را به کشورهای رومانی، پاکستان و عراق صادر کنیم.

وی گفت: این تصور غلط از گذشته وجود دارد که تصور می شود تحقیقات فقط با هزینه کم انجام می شود و این فرآیند فقط آزمایشگاهی خواهد بود و منجر به ارائه محصول یا خدمات نمی شود در حالی که تحقیقات جهانی به معنای حذف است. در فرآیند تبدیل پژوهش به خدمات و محصول، به حمایت مالی زیادی نیاز خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت پژوهشگران مکاترونیک آریانا با اشاره به میزان هزینه های انجام شده در مراحل انجام این پژوهش خاطرنشان کرد: در سال 93 با دریافت 2 میلیون تن کمک هزینه از دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) اقدام به ساخت نمونه محصول کردم.

این محقق ارشد گفت: موضوع مهم دیگر جذب افراد برای سرمایه گذاری در شرکت های دانش بنیان است.

وی گفت: کشوری که علم و فناوری داشته باشد می تواند در عرصه اقتصادی پیشرفت چشمگیری داشته باشد و جزو کشورهای پیشرو باشد.

مدیرعامل شرکت پژوهشگران مکاترونیک آریانا در پایان گفت: ضمن تشکر از مسئولان کشوری و استانی که با پژوهشگران همدردی می کنند، از همه صاحبان ایده می خواهم اقدامات موثری در جهت تسهیل قوانین کشور در خصوص شرکت های دانش بنیان انجام دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید