برخی از معلمان از آنها می خواهند که سر کلاس نروند

برخی از معلمان از آنها می خواهند که سر کلاس نروند

یوسف نوری در حاشیه مراسم نواخته شدن زنگ انقلاب در مدرسه ایمان منطقه 12 تهران با بیان اینکه امسال در دهه فجر در نظر داریم پروژه های عمرانی را در سراسر کشور افتتاح کنیم، گفت: معاون اول رئیس جمهور در این مدارس حضور خواهند داشت. در ایام دهه فجر به زیارت مزار شهدا و غیره می پردازند و برنامه های متنوع فرهنگی را اجرا می کنند. محور اصلی فعالیت های این روزها فعالیت های مدرسه خواهد بود.

وی در خصوص قیمت انرژی در مدارس و مشکلات برخی مدارس با توجه به قطعی برق یا گاز مدارس گفت: معافیت مدارس از پرداخت بهای انرژی در قوانین بودجه سنواتی لحاظ شده است. کمیسیون تلفیق مجددا این موضوع را برای سال آینده تصویب کرده است اما سقف آن مدل مصرف است و اگر مشکلی در این زمینه وجود دارد مدیران مدارس باید به همکاران ما اطلاع دهند تا از طریق وزارت نیرو پیگیری کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب هفت برکات را تبیین می کنند و هفت توصیه را ترسیم می کنند، افزود: اگر به این توصیه ها عمل کنیم قطعا به نتیجه می رسیم. یکی از اقدامات ما این است که سعی کنیم از جوانان به عنوان گام دوم در مسئولیت ها استفاده کنیم. در مرکز این وزارت، خداوند موفق شده است که از جوانی به عنوان گام دوم استفاده کند.

نوری در پاسخ به سوالی درباره رتبه بندی معلمان و افزایش اعتراضات معلمان در روزهای اخیر گفت: چند نکته برای من معلم یادآوری است که الان این موضوع در حال رصد است و باید مطمئن باشند که پیگیری می شود. مردم از همکاران ما می خواهند که سر کلاس نروند، مثلاً طبق هیچ قانونی اینطور نیست.

وی افزود: بسیاری از والدین به من زنگ زدند که چرا معلمان سر کلاس نمی روند؟ ما باید به والدین پاسخ مثبت دهیم. حقوق دانشجو ضایع می شود و پیگیر رتبه است که دیر رسیدم. به همکاران توصیه می کنم در کلاس درس موثر باشند وگرنه نمی توان مسئولیتی در قبال احقاق حقوق معلمان داشت.

نوری ادامه داد: این موضوع که الان گفته شد اولاً برای امسال رتبه بندی نبود، برای سال آینده بود و بعد دولت رحم کرد و دولت، مجلس و همه قبول دارند که امسال هم اجرا شود. . به همین دلیل باید با حوصله و آگاهانه به این موضوع بپردازیم تا خدای ناکرده ضدانقلاب و دیگران از این آب گل آلود ماهی بگیرند و الان می بینم که این موضوع خوب نیست.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: همکاران ما باید مطمئن باشند که ما به عنوان خدمتگزار همکاران فرهنگی موضوع رتبه بندی را دنبال می کنیم تا به درستی عمل کنیم. احتمالا تا فردا تصمیمات رده بندی نهایی می شود و ایراداتی در انتظار است.

دیدگاهتان را بنویسید