برخی می خواهند ارزش شهادت دکتر چمران را کم کنند/ اسارت سوسنگرد عراق را برمی گرداند.


ساعت: 12:12
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۸
کد خبر: 1876752

رئیس بنیاد شهید چمران گفت: برخی می خواهند ارزش شهادت دکتر چمران را کم کنند اما دکتر چمران بر اثر اصابت ترکش در دهلویه به شهادت رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی چمران رئیس بنیاد شهید چمران در نشست خبری سالگرد شهادت دکتر مصطفی چمران گفت: در دهه 60 شهید چمران در منطقه دهلویه به شهادت رسیده بود.

وی افزود: سوسنگرد قبلا آزاد شده بود و شهید چمران معتقد بود فتح سوسنگرد کمر دشمن را می شکند و همینطور هم شد.

رئیس شورای شهر تهران در تشریح طرح آزادسازی دهلاویه گفت: وی طرح بازپس گیری دهلاویه را از شمال رودخانه کرکه آغاز کرده و برای عراقی ها بسیار سخت بوده و عراقی ها عقب نشینی کرده اند. عراق هر شب برای بازپس گیری دلاویه حمله می کند اما ناکام می ماند.

چمران افزود: رزمندگان ما تا سحر جنگیدند و شرایط به گونه ای بود که کمک گرفتن از ارتشی ها بسیار سخت بود؛ زیر ماشین جیبی اش بعد از چند روز جنگ خمپاره ای به جیبش اصابت کرد و متاسفانه این ارتش که درجاتش را پایین آورده بود، بسیجی بود و رفتار کرد، پس شهید شد. من به شهید چمران خبر دادم که او مجروح شده است و دکتر چمران گفت نه عزیزم او شهید است.

وی افزود: دکتر چمران قبل از شهادت در سیل با یارانش صحبت کرد و گفت خداوند شهید رستمی را دوست داشت و او را گرفت و اگر ما را دوست داشته باشد ما را می برد. پس از تبرئه نظامی فرمانده جدید توسط دکتر چمران، خمپاره ای بر زمین افتاد و ترکش به پشت سر چمران اصابت کرد و او نیز به همراه سایر شهدا به شهادت رسید.

رئیس بنیاد شهید چمران در بخشی دیگر از سخنان خود خاطرنشان کرد: گفتم عده ای گفتند چمران را کشتند که امام می خواست او را رئیس جمهور کند. اما این اشتباه است. دکتر چمران در دهلویه به شهادت رسید و برخی می خواهند ارزش شهادت چمران را به قتل تقلیل دهند. اما دکتر چمران شهید بود و زندگی دنیوی او با سخنرانی خونین به پایان رسید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید