برخی 2 سال است که منتظر شکست تیم من هستند/ لژیونرهای ایرانی بهتر از بازیکنان داخلی هستند


ساعت: 17:27
تاریخ انتشار: 1401/01/08
کد خبر: 1818255

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: فدراسیون فوتبال درباره شایعات مربوط به برکناری من موضع خود را اعلام کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دراگان اسکوچیچ در نشست خبری پیش از دیدار تیم های ملی ایران و کره جنوبی گفت: متأسفانه در بازی قبلی مقابل کره جنوبی شکست خوردیم. فردا برای جبران این نتیجه به میدان می رویم تا حسن خاتمی برای دیدارهای تدارکاتی آماده شود.» تعدادی از بازیکنانمان را برای بازی فردا در اختیار نداریم اما امیدوارم نتیجه خوبی بگیریم.

وی در خصوص انتقادات از وی پس از شکست مقابل کره جنوبی و احتمال اخراجش گفت: نه، من به این مسائل توجهی نمی کنم و چنین صحبت هایی تاثیری بر من و تیمم ندارد. در این دو سالی که ما از دست نداده ایم، عده ای منتظر طرح این مسائل بوده اند. فدراسیون هم موضع خود را در این زمینه اعلام کرده و من بیشتر از این صحبت نمی کنم.

سرمربی تیم ملی ایران گفت: برای کسب نتیجه مقابل کره به دنبال بهانه نیستم اما به خاطر تاج و مصدومیت چند بازیکن نداشتم. برای تیمی مثل ایران وقتی ۷ بازیکن نباشد کار سخت می شود.

اسکوچیچ درباره شرایط تیمش برای این دیدار گفت: سفر سختی داشتیم و بدون زمان کافی پا به زمین گذاشتیم.

وی در خصوص شرایط میزبانی تیم ملی در مشهد گفت: به نظر من برگزاری بازی های ایران در شهرهای مختلف و تمرکززدایی کار خوبی است زیرا تیم ملی متعلق به کل کشور است و تماشای آن حق مردم است. بازی‌ها. تیم ملی از نزدیک: «احساس خیلی خوبی دارم که در مشهد هستم، اولین بار نیست که به این شهر می‌آیم.

اسکوچیچ در پاسخ به شایعاتی مبنی بر اینکه در صورت مناسب بودن می تواند موقعیت امن تری داشته باشد، گفت: «اگر فکر می کنید بازی با لبنان برگزار می شود، همه مسابقات برای ما به یک اندازه مهم هستند. مهم نیست، باید یادآوری کنم که برد فردای ما و تساوی نهایی کره جنوبی، امتیاز را عوض می کند. هر مسابقه فینال بود و ما تمام تلاش خود را کردیم. شاید روزی شما عملکرد خوبی نداشته باشید و این طبیعت فوتبال است. 7 بازیکن تیم ملی مقابل کره جنوبی در شرایط بازی نبودند، اگر تجربه کنم باید از این بازی ها استفاده کنم.

وی با تعجب گفت: نمی دانم چرا فقط بازی با کره جنوبی را بازی بزرگ می خوانید، اگر یادتان باشد بازی با عراق و بحرین در مرحله قبل هم بازی های مهم و بزرگی بود. بعد از جام جهانی توقعات بالا رفته است. خوشحالم که این اتفاق افتاده و انتقادها طبیعی است.» من با آغوش باز به انتقادات گوش می دهم، اما در کل از روندی که طی کردم راضی هستم.

سرمربی تیم ملی درباره غیبت لبنان در بازی فردا و مشکلات این تیم در بازی با ایران گفت: ما برای تیم لبنان احترام زیادی قائل هستیم، در عین حال می دانیم که تیم بهتری از لبنان داریم. . از بازیکنانم می‌خواهم با جدیت وارد این بازی شوند. اگر حریف را دست‌کم بگیریم یا فکر کنیم بهتر هستیم، اوضاع سخت می‌شود. بازیکنان را می‌توان از نظر کیفی تقسیم کرد، اما کمبود بازیکنانی مانند طارمی و آزمون چشمگیر است.

اسکوچیچ در مورد جوانان در بازی فردا با توجه به غیبت چند بازیکن لبنانی گفت: مطمئن هستید که بازیکنان تاثیرگذار لبنانی غایب خواهند بود؟ سفر از اروپا به سئول و سپس فرود آمدن بازیکنان برای بازیکنان بسیار سخت بود. در دیدار مقابل تیم هایی مانند لبنان می توانیم کارهای جدیدی انجام دهیم و البته امیدوارم بازی را با پیروزی به پایان برسانیم.

سرمربی تیم ملی خاطرنشان کرد: موضوع دیگر این است که بازیکنان باکیفیتی داریم که با شرایط بازی فاصله زیادی دارند و جایگاه ثابتی در باشگاه های خود ندارند. ما بازیکنان بهتری نسبت به بازیکنان داخلی در خارج از ایران داریم، اما گاهی اوقات در باشگاه های خود کمتر بازی می کنند و این کار را به خصوص برای جام جهانی سخت می کند.

وی ادامه داد: دو سوال دیگر این است که او سردار آزمون است که در اردوی قبلی تاج و در این اردو مجروح شده است. لورکوزن به کاپیتان پیشنهاد داد که سفر نکند اما خودش دوست دارد در تیم ملی باشد. طارمی هم مثبت بود و نتوانست در کنار تیم باشد هرچند دلش با ما بود.

او درباره تصمیماتش در مورد دفاع راست تیم ملی گفت: تصمیم من به این دلیل بود که می دانستیم سان در این منطقه بازی خواهد کرد. از یکی از مدافعان خواستیم که بیشتر ساکن باشد. در حالی که او در زمین شجاع بود، ما موقعیت خاصی به حریف ندادیم و آنها به جز چند مرکز، چنین موقعیتی نداشتند.

در مورد حردانی و دانیال اسماعیلی فر هم ترجیح دادم از بازیکنی استفاده کنم که تجربه ملی بیشتری داشته باشد.

اسکوچیچ تاکید کرد: در برخی پست ها در فوتبال ایران ضعف می بینم. من مسابقات لیگ برتر ایران را دنبال می کنم و متاسفانه بازیکنان خوبی مثل شجاعی و دژاگا وجود ندارند و این یکی از نقاط ضعف لیگ ایران است که در آن بازیکن سازی به اندازه کافی انجام نشده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید