وضعیت بد لژیونرهای ایرانی در آستانه جام جهانی

وضعیت بد لژیونرهای ایرانی در آستانه جام جهانی

از زمانی که تیم ملی پا به عرصه وجود گذاشت و همه می دانستند ایران در جام جهانی حاضر می شود، بارها گفته شده که یوس ها با این همه «لژیونر» باید در قطر بدرخشند و راه زیادی را طی کنند.

لژیونرهایی چون مهدی طارمی، سردار آزمون، علیرضا جهانبخش، علیرضا بیرانوند، کریم انصاری فرد، احسان حاج صفی، میلاد محمدی، علی قلی زاده، صادق محرمی و چند بازیکن شاغل در کشورهای حاشیه خلیج فارس. متاسفانه با پراکندگی فزاینده ساختار حاکمیتی فدراسیون، همه لژیونرهای ایرانی به جز مهدی طارمی رو به افول هستند. به گونه ای که یا هیچ خبر مثبتی از آنها شنیده نمی شود و یا اگر مطلبی از آنها منتشر می شود از سقوط یا تسویه حساب یا احتمال جدایی آنهاست.

سردار آزمون در لورکوزن این روزها جایگزین اتلاف وقت شده است. همان مردی که اوج انگشتش را می چرخاند. همچنین شایعه شده است که او توسط تیم آلمانی مورد نفرین قرار گرفته است. تیمی که چند فوتبالیست ایرانی را پایین انداخت. علیرضا جهانبخش یکی از آماده ترین ملی پوشان ایرانی در فاینورد مشکلاتی دارد و گاها بازی های تیمش را روی سکوهای ورزشگاه تماشا می کند. از کریم و احسان خبری نیست. گلی زاده چندین دریبل از ایران دریافت می کند، می خواهد برود و بقیه هم وضعیت مشابهی دارند.

کسانی هم هستند که در قطر یا امارات بازی می کنند. احمد نورالهی یک خط می رود وسط و موقع بازی گل می زند. مهدی قائدی، بزرگترین استعداد چند سال اخیر فوتبال ایران که همه دوست داشتند او را در لباس یک تیم مطرح اروپایی ببینند، خود را تثبیت کرده است. شجاع خلیل زاده و حسین کنعانی زادگان در تیم هایی بازی می کنند که نه شرایط تیمی خوبی دارند و نه شرایط دفاعی قابل توجهی دارند.

اوضاع واقعاً بد است. چند ماه پیش اکثر ستاره های فوتبال ایران که در خارج از کشور بازی می کردند در اوج بودند. خبر گلزنی سردار و جهانبخش تیتر یک رسانه ها شد. سامان کودوس در لیگ برتر بازی کرد. سعید عزت الله برای قطر بازی نمی کند. مهدی گائدی شعبده باز ایرانی بود و … چند ماه بیشتر به جام جهانی نرفت. من می خواهم این ستاره ها متوجه شوند که وضعیت چقدر پیچیده است. اگر فکر می کنند تغییر تیم و بازگشت به ایران شرایطشان را بهتر می کند باید زودتر تصمیم بگیرند. اگر باید برای آن تلاش چند برابری نشان دهند.

در شرایطی که مسابقات قهرمانی خارجی اعم از اروپایی و آسیایی رو به پایان است، تنها فرصت باقی مانده برای درخشش بین شروع فصل جدید تا شروع جام جهانی است. حتی بازیکنانی که مطمئن هستند جای تضمینی در تیم ملی دارند، باید آن را امتحان کنند. نه به این دلیل که اعتماد به نفس بیشتری دارند، بلکه به این دلیل که چشم میلیون ها ایرانی به پای آنها دوخته شده است. جام جهانی شوخی نیست. بازیکنان باید متوجه شوند که اگر دولت و وزارت ورزش فوتبال را به حال خود رها کرده اند، اگر روسای فدراسیون برکنار و بازداشت و غیرقانونی هستند، حداقل باید مراقب تیم ملی باشند.

منبع: روزنامه اعتماد

دیدگاهتان را بنویسید