برنامه آموزشی پس از اعمال رتبه بندی معلمان چگونه است؟

نشست صمیمانه کارکنان آموزش و پرورش با نمایندگان مردم شهرستان های تهران در مجلس شورای اسلامی در اتاق جلسات سردار سلیمانی از اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های تهران برگزار شد.

برنامه آموزشی پس از اعمال رتبه بندی معلمان چگونه است؟
در این دیدار صمیمانه نمایندگان مجلس با مدیرکل شهرستان های استان تهران که به مناسبت روز معلم برگزار شد، نمایندگان به بیان دیدگاه ها و دیدگاه های خود در خصوص تعامل نظام آموزش و پرورش با مجمع نمایندگان استان پرداختند.

سیداحمد رسولی نژاد نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در این نشست صمیمانه گفت: نمایندگان دارای جایگاه ملی هستند و باید همواره از نصایح آنها استفاده کرد زیرا آنها دلسوزترین مردم نسبت به شهرستان و همکاران خود هستند.

وی در خصوص اجرای برنامه های استانی و شهری نیز گفت: اگر اجرای برنامه ای مستلزم حضور نمایندگان باشد ابتدا باید عوامل تصمیم گیری با آنها به توافق برسند چرا که ما موظف هستیم در روزهای خاصی در مجلس حضور داشته باشیم. هفته گاهی یک بدهی ملی است. «گاهی این عدم هماهنگی و حضور باعث ناراحتی عزیزان می شود.

رسولی نژاد در ادامه از تعامل نمایندگان استان با مدیرکل آموزش و پرورش استان ابراز خرسندی کرد و بر افزایش سطح خود تاکید کرد.

حجت الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم و بهارستان نیز در این نشست گفت: در گذشته عدم هماهنگی بین نمایندگان مجلس و دولت وجود داشت و از نیروهای دلسوز نظام استفاده نشد. باید باشد. اگر می خواهیم اهداف نظام به خوبی پیش برود باید از نیروهای خلاق، کاردان، انقلابی و دلسوز استفاده کنیم تا بتوانیم خدمتی در خور شأن نظام اسلامی و انقلاب که حاصل خون شهدای گرانقدر است داشته باشیم.

سید علی یزدی خواه نماینده محترم مردم شریف اسلام شهر، تهران، ری و شمیرات گفت: تقویت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های تهران و مدیرکل آن موجب تقویت نظام آموزش و پرورش و انقلاب و تبیین مطالبات شهرستان های تهران می شود. نیروهای خوب و توانمند فعال در تهران و ستاد تصمیم گیری وزارت آموزش و پرورش از نیروهای خوب و توانمند در شهرستان های استان تهران هستند.

وی با اشاره به اینکه باید با برنامه ریزی دقیق در اوقات فراغت دانش آموزان تصمیمات ویژه و جدی گرفته شود، افزود: اداره کل آموزش و پرورش شهری استان تهران باید نقشه راه آموزش و پرورش استان را در رابطه با موفقیت تحصیلی دانش آموزان تهیه کند. در سن تاج، باید با ایجاد مکانیزم مناسب، دانش معلمان را برنامه ریزی و به روز کنیم.

یزدی خواه در ادامه خاطرنشان کرد: باید به درخواست ها و ظرفیت نمایندگان ویژه رسیدگی شود و از هم افزایی هایی که بین آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران و مجمع نمایندگان وجود دارد تشکر کرد.

حسین نوش آبادی نماینده مردم ورامین، پیشوا و کرچک نیز در این دیدار گفت: باشیم.

وی با تاکید بر اینکه همه سطوح مدیریت آموزش و پرورش به دلیل نقش رهبری در نظام آموزشی اهمیت دارد، گفت: مدیر آموزش و پرورش باید شجاع، مدیر و مدبر، خداترس و باسواد باشد تا به عهد خود عمل کند.

نوش آبادی گفت: کشف، آموزش و ارتقای سطح دانش نیروی انسانی و تبدیل آنها به استعدادهای منحصر به فرد و شناسایی آنها خارج از روابط دوستانه و محدود باعث می شود افراد فراگیرتر و توانمندتر در چرخه تصمیم گیری شرکت کنند و از تجربیات خود استفاده کنند. «تغییر در نظام آموزشی رخ خواهد داد.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و کرچک نیز گفت: برای رسیدن به اهداف باید مشوق های عالی و خوبی لحاظ شود.

وی گفت: چون نمایندگان به امور جاری نظام آموزش و پرورش سر و کار ندارند بلکه باید به وظایف نظارتی خود نیز عمل کنند.

فرهاد بشیری نماینده مردم پاکدشت نیز در این نشست گفت: مجلس شورای اسلامی و کمیته های مختلف از جمله کمیته آموزش و تحقیقات می توانند در پیشبرد اهداف نظام آموزشی بسیار موثر و کارآمد باشند.

وی گفت: بعد از هر انتخابات تحولات جدیدی ایجاد می شود که در این زمینه باید همه چیز در آموزش و پرورش لحاظ شود. گرچه باید به هرکسی که در آموزش و پرورش با هر گرایشی خدمت کرده است احترام گذاشت، اما در انتخاب افراد باید دینداری انقلابی و روحیه جهادی را در اولویت قرار داد و از استخدام افراد بدبین یا مخالف جریان انقلابی نیز خودداری شود. زیرا افراد نالایق می توانند با تصمیمات اشتباه خود به نظام آموزشی ضربه بزنند.

بشیری گفت: انتظار می رود در شرایط فعلی همه با هم به رشد چشمگیر در نظام آموزشی کمک کنیم. همچنین باید با تبدیل آن به املاک و مستغلات، مشکل تأمین فضای آموزشی را به حداقل برسانیم.»

حسین حق وردی نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد نیز در این نشست گفت: حل مشکل.

وی با اشاره به اینکه شهرستان های استان تهران پر چالش ترین استان های کشور هستند، ادامه داد: از اهداف این است که بتوانیم به حل چالش ها و مشکلات کمک کنیم.

کاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و پارلمانی وزیر آموزش و پرورش نیز با تقدیر از حضور یکپارچه نمایندگان استان گفت: برای اولین بار در کشور مجمع نمایندگان استان که همه ما به معلمی افتخار می کنیم تبریک می گویم جمع آوری شده است. در اداره کل

وی با بیان اینکه در هیچ کجای کشور چنین نمایندگانی از استان قلب آموزش و پرورش نیست و باید از این ظرفیت برای تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت به خوبی استفاده شود.

وی همچنین از نمایندگان خواست در موضوعات مختلف آموزشی از جمله رتبه بندی، ساماندهی نیروهای خدماتی و تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش کمک کنند.

مسعود بهرامی مدیرکل آموزش و پرورش استان تهران نیز گزارشی از فعالیت هایی همچون چالش های بازگشت به آموزش حضوری، کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی، تجهیزات و مسائل نیروی انسانی پیشرو ارائه کرد. در پیشنهادات آنان بر همکاری سازنده و گسترده تر برای رفع موانع و مشکلات موجود در نظام آموزشی استان تاکید شد.

دیدگاهتان را بنویسید