برنامه شهرداری تهران برای راه اندازی خطوط تراموا/ اتوبوس به 5500 رسید


ساعت: 20:33
تاریخ انتشار: 08/02/1401
کد خبر: 1905673

شهردار تهران از آغاز مطالعات تراموا خبر داد و گفت: دو یا سه خط تهران امکان شارژ تراموا را دارد، مطالعات و بازدید از خارج از کشور در این راستا انجام شده و دو جلسه نیز برگزار شده است و در صورت وجود امکان اجرای طرح، در دسترس تر و آسان تر خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا زاکانی شامگاه دوشنبه در حاشیه ستاد یارگیری در منطقه 9 با بیان اینکه طرح یادگار امام (ره) دارای سه قسمت است، گفت: قسمت اول مربوط به وزارت دفاع است که اجرای آن ادامه دارد، قسمت دوم مربوط به ارتش است. این جمهوری اسلامی است که با آن هماهنگی ها و تفاهم هایی صورت گرفته است و در این مرحله در حال ورود به سرزمین های ارتش هستیم و قسمت سوم رایزنی و تفاهم با وزارت آموزش و پرورش است. در مجموع اقدامات فاز اول و دوم انجام شده و فاز سوم در دست پیگیری است.

وی تاکید کرد: علاوه بر ایجاد ارزش افزوده برای شهر، آزادسازی بال غربی و ایجاد فضای تنفسی برای مردم منطقه 9، پروژه شهید بروجردی را نیز به پایان می رسانیم و زمانی که منطقه 18 به این بخش متصل شود، ایجاد می شود. گشایش هایی برای منطقه ایجاد شود.

زاکانی با بیان اینکه این منطقه 9 ویژگی خاص دارد، یادآور شد: فرودگاه در این منطقه قرار دارد که هم گشایش و هم محدودیت برای منطقه ایجاد کرد. در منطقه 9 علاوه بر طرح های بومی و پیگیری طرح یادگار امام (ره)، افق طولانی تری بر فرودگاه داریم که فرصت و شرایطی را برای افتتاح بیشتر و شکل گیری سرویس جدید ایجاد می کند. مرکز

وی با اشاره به طرح مطالعاتی ایجاد مرکز خدمات رسانی در منطقه 9 خاطرنشان کرد: اکثر مواردی که پیش از این بررسی شده است به اتمام رسیده و امیدواریم فرصت های خوبی در منطقه 9 ایجاد شود.

شهردار تهران با بیان اینکه امسال توسعه جدی در حوزه حمل و نقل به اتوبوسرانی اختصاص دارد، گفت: زمان کافی را برای توسعه این بخش اختصاص می دهیم. سال گذشته 2250 اتوبوس با فرسودگی قابل توجه دریافت کردیم و سعی کردیم این اتوبوس ها را فعال نگه داریم و امسال 591 اتوبوس نوسازی شد، سال گذشته 110 اتوبوس، امسال 200 اتوبوس و در مجموع 310 اتوبوس وارد شد و هدف ما رسیدن به آن است. بیش از سه هزار اتوبوس

وی تصریح کرد: این یک وعده بزرگ است اما می خواهیم متعهد شویم که تعداد اتوبوس ها را به بیش از 5500 دستگاه برسانیم تا بتوانیم 210 مسیر اتوبوسرانی را اصلاح کنیم و در حوزه اتوبوس و سپس تاکسی خدمات ویژه ای ارائه کنیم. .

زاکانی با بیان اینکه اقدامات جدی در حوزه مترو در حال انجام است، یادآور شد: خطوط 8، 9، 10 و 11 را در شورای عالی ترافیک دنبال کرده ایم تا به صورت ویژه تصویب شود. تدارکات خط 10 که با کمپ قرارداد دارد را در جلسات پیگیری کردیم تا روند اقدام تسریع شود. در خط 11 با شرکت مپنا وارد مذاکره شده ایم تا بتوانیم از طریق این شرکت کار را پیش ببریم. ما دو خط دیگر را از طریق بخش خصوصی دنبال می کنیم.

راه اندازی هر کیلومتر مترو 1500 میلیارد تومان هزینه دارد
وی تاکید کرد: بخشی که می توان روی آن تکیه کرد مترو است که قیمت بالایی دارد. بنابراین هر کیلومتر 1500 میلیارد تومان هزینه دارد. بودجه اختصاص داده شده برای مترو در سال جاری 6 هزار میلیارد تومان و 6 هزار میلیارد تومان برای تسهیلات در نظر گرفته شد و با این 12 هزار میلیارد تومان در مجموع بیش از 10 کیلومتر نتوانستیم اجرا کنیم. ارزش سهام ما پایین بود و به منابع داخلی، مشارکت و بهره وری متکی بودیم. در بخش مترو ما به شدت در حال توسعه واگن ها و خطوط هستیم و امیدواریم در میان مدت مترو را بارگیری کنیم.

شهردار تهران از آغاز مطالعات تراموا خبر داد و افزود: دو یا سه خط تهران امکان شارژ تراموا را دارد، مطالعات و بازدیدهای خارج از کشور در این راستا انجام شده و دو جلسه نیز برگزار شده است. اگر این امکان فراهم شود، در دسترس تر و راحت تر خواهد بود.

زاکانی با بیان اینکه اجرای تراموا بر محور دماوند – اینگلبان – آزادی به عنوان محور اصلی شهر است، اظهار داشت: ارزیابی ما این است که شرایط را به گونه ای تنظیم کنیم که امکان جابجایی مسافران هر پنج دقیقه یکبار وجود داشته باشد. به توسعه شهر کمک خواهد کرد. و تغییر چهره شهر کمک خواهد کرد. در این زمینه وارد مذاکره شده ایم و موارد را رصد می کنیم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود در خصوص رسیدگی به ساخت و سازهای غیرمجاز خاطرنشان کرد: اتفاقات اخیر شرایط را برای تشدید غیرقانونی ایجاد کرده است. عملیات گسترده تخریب ساختمان غیرمجاز در مرادآباد صبح پنجشنبه انجام شد. ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه 18 و 19 انجام می شود و ما در این زمینه هیچ اعتراضی نداریم زیرا این ساخت و ساز به ضرر جان مردم است و وقتی با یک باد با تنبلی ساخته شود سازه ها روی سر مردم فرو می ریزد و ما را متضرر می کند. آن را دشوار می کند. مهم حل این ساخت و سازها است، ما در این زمینه خود را تقویت می کنیم و اقدامات لازم را انجام می دهیم.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه موضوع آب و هوا برای ما آمادگی محسوب می شود، گفت: ادارات شهری و مناطق شهرداری که در معرض آسیب هستند، برای شرایط نامساعد جوی آماده هستند. زمانی که در تهران بارید و همه انتظار وقوع سیل را داشتند، 10 هزار نیروی شهرداری در خیابان ها و معابر حضور داشتند و ارزیابی اولیه انجام شد. فقط یکی از مناطق ما قرمز بود و بلافاصله مشکل حل شد و وضعیت زرد شد. دیشب و امروز در حالت آماده باش هستیم.

وی مشکل آلودگی هوا را خارج از شهرداری عنوان کرد و افزود: وزیر کشور در خصوص آلودگی هوا جلسه ای با وزرا و رئیس سازمان عملیاتی داشت تا این موضوع حل شود.

دیدگاهتان را بنویسید