5500 پرونده برای اخذ مسکن روستایی در بانک های گلستان تشکیل شده است

ساعت: 12:14
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۵
کد خبر: 1795119

حسینی گفت: امسال 5 هزار و 500 پرونده برای ساخت آپارتمان روستایی در بانک ها تشکیل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید محمد حسینی در گفت و گو با گلستان ما گفت: 710 واحد مسکونی از 5 دی ماه سال گذشته تا 5 دی ماه امسال در شهرستان گنبدکاووس به بهره برداری رسید و امروز شاهد افتتاح بلوک 107 با حضور چهره های مسئول شهرستان بودیم. .

مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان ادامه داد: برای ساخت این واحدهای مسکونی در سال گذشته 71 میلیارد تن اعتبار به شهرستان گنبدکاووس اعطا شد.

حسینی گفت: همچنین از 5 دی ماه سال گذشته تا 5 دی ماه امسال 450 واحد مسکونی در شهر آک کالا به بهره برداری رسید و امروز شاهد افتتاح یکی از بلوک ها با حضور مسئولان شهری بودیم.

وی افزود: برای افتتاح این بلوک آپارتمانی 45 میلیارد تومان به شهر آقوقلا اختصاص یافته و همچنان پیگیر روند مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی هستیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: سال گذشته 10 هزار مسکن به بهره برداری رسید که 7 هزار مسکن در بخش سیل و 3 هزار مسکن در حوزه ساخت مسکن نیازمندان در گلستان بود.

حسینی گفت: امسال 5 هزار و 500 پرونده برای ساخت آپارتمان روستایی نزد بانک ها تشکیل شده و برای هر مورد 100 میلیون تن تسهیلات با کارمزد 4 درصد با نرخ بازپرداخت 20 ساله ساخته شده است.

وی افزود: بر اساس تصمیمات دولت سقف تسهیلات روستایی باید به 200 میلیون تن افزایش یابد که در این صورت به تمامی افرادی که در سال 1400 مسکن روستایی دریافت کردند، تسهیلات اضافی پرداخت می شود.

گفتنی است در استان گلستان 228 هزار واحد مسکونی روستایی داریم که از این تعداد 100 هزار واحد مسکونی ناپایدار و سالانه حدود 10 هزار واحد مسکونی در استان گلستان مقاوم سازی می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید