برنده جایزه نوبل ادبیات خواستار تظاهرات علیه ماکرون شد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رسانه‌های بین‌المللی گزارش دادند که گروهی از روشنفکران فرانسوی از جمله «آن آرنو» نویسنده فرانسوی و برنده جایزه نوبل ادبیات ۲۰۲۲ از مردم خواسته‌اند تا به تظاهراتی که هفته آینده علیه امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه برنامه‌ریزی شده است، بپیوندند.

69 نفر از جمله نویسندگان، کارگردانان و اساتید دانشگاه در نامه ای از سیاست های مکرون که منجر به افزایش تورم و افزایش اختلافات اقتصادی شده است، انتقاد کردند.

این گروه در نامه خود که در مجله «دو دیمنش» منتشر شده است، نوشته اند: ماکرون از تورم برای افزایش شکاف های اقتصادی و افزایش درآمد سرمایه به هزینه گروه دیگری از مردم استفاده می کند.

در متن این نامه همچنین آمده است که دولت فرانسه اقدامات کافی برای مقابله با افزایش قیمت انرژی انجام نداده و از افزایش مالیات شرکت هایی که به دلیل تورم بالا سود زیادی کسب می کنند، خودداری کرده است.

سطح تورم در فرانسه از زمان آغاز جنگ در اوکراین افزایش یافته است، اما باز هم تورم در فرانسه در ماه های اخیر کمتر از سایر کشورهای حوزه یورو بوده است.

امضاکنندگان این نامه از مردم خواستند به تظاهراتی که در روز 16 اکتبر (یکشنبه هفته آینده) برگزار می شود، بپیوندند. حزب چپ افراطی “فرانسه تسلیم ناپذیر” خواستار این تظاهرات شد. موضوع تظاهرات “اعتراض به گرانی زندگی” است.

دیدگاهتان را بنویسید