برندگان جوایز انسی 2022 مشخص شدند/ بلور جشنواره به «نیکولاس کوچولو» رسید.


ساعت: 09:49
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۹
کد خبر: 1876947

برنده بزرگ این شب با پایان جشنواره انیمیشن های انسانی «نیکلاس کوچولو» و «سگ ها یا ایتالیایی ها مجاز نیستند» به کار خود پایان داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ورایتی، جشنواره انیمیشن انسی فرانسه با معرفی بهترین انیمیشن ها به کار خود پایان داد. در مراسم اختتامیه جشنواره، «نیکولای کوچولو – خوشحال که می شود» جایزه بلورین جشنواره را برای بهترین فیلم بلند دریافت کرد و وس اندرسون جایزه هیئت داوران را برای بهترین فیلم سفارشی دریافت کرد.

امسال اما بزرگترین برنده انسی جشنواره و انیمیشن بود که به ویژه از نظر دریافت جوایز فرانسوی خوش درخشید.

نیکولای جوان بر اساس مجموعه داستان های کوتاه فرانسوی رنه گوسینی و تصویرگری ژان ژاک سمپه به عنوان یک دانش آموز معمولی فرانسوی برنده بهترین فیلم بلند انیمیشن بلند در قالب یک فیلم بلند به کارگردانی بنجامین ماسوبر و آماندین فردون شد. این انیمیشن دو بعدی کلاسیک فرانسوی توسط آتون سوماش، یکی از چهره های شناخته شده در صحنه انیمیشن فرانسه ساخته شده است که در سال 2015 فیلم شازده کوچولو را نیز تولید کرده است.

جایزه کریستال برای «نیکلاس کوچولو» عده ای را شگفت زده کرد، زیرا انیمیشن های دیگری مانند «جنگ های تک شاخ»، «بید کور، زن خفته» و «نایولا» از پرتغال با استقبال خوبی از سوی منتقدان در جریان مسابقه در هفته گذشته مواجه شدند. آنها بردند.

هیئت داوران جوایز «بید کور، زن خفته» را که ترکیبی از روتوسکوپی، انیمیشن دو بعدی و داستان های سه بعدی هاروکی موراکامی است، اهدا کرد.

«سگ‌های ممنوعه یا ایتالیایی‌ها» ساخته آلن اوگتو کارگردان فرانسوی که برگرفته از تلاش‌های پدربزرگ ایتالیایی او بود نیز با استقبال خوب طرفداران استاپ موشن مواجه شد و جایزه ویژه هیئت داوران را از آن خود کرد.

«عشق من با ازدواج» به دلیل فشار بر جنسیت یک زن در زندگی او نیز برنده جایزه هیئت داوران شد.

جایزه بلورین بهترین فیلم کوتاه نیز به فیلم Amok ساخته بالاس توری از مجارستان و رومانی تعلق گرفت. در بخش انیمیشن دانشجویی «شخصا» ساخته سوجین مون از کره جنوبی برنده جایزه کریستال شد.

در بخش فیلم‌های سفارشی، جایزه کریستال به فیلم نجات رالف به کارگردانی اسپنسر سوسور در بریتانیا تعلق گرفت و فیلم بیگانه ساخته وس اندرسون در فرانسه جایزه هیئت داوران را از آن خود کرد.

جشنواره انسی که از 13 تا 18 ژوئن برگزار شد، با میزبانی بیش از 13000 نفر، از جمله در بخش بازار، در مجموع 8 درصد بیشتر از کل مخاطبان سال 2019 – قبل از دوران همه گیر – ثبت کرد که بالاترین رکورد آن بود.

میشل مارین کارگردان آن در مراسم اختتامیه گفت: «چنین حضور بی‌سابقه‌ای نشان‌دهنده اهمیت انیمیشن در سراسر جهان به عنوان یک هنر و صنعت بزرگ است که دائماً با انعطاف‌پذیری در حال تحول است.

در حالی که جشنواره هنوز گزیده هایی از فیلم پینوکیو گیلرمو دل تورو را نمایش می دهد و خود فیلم در دسامبر امسال اکران می شود، اعلام شد که مکزیک کشور مهمان نانسی در سال 2023 خواهد بود.

سال گذشته «فرار» برنده جایزه کریستال شد، سپس سه نامزدی اسکار را از آن خود کرد و در سال 2019، «I Lost My Body» که برنده جایزه کریستال انسی شد، نامزد اسکار شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید