برندگان جوایز اولیویه 2022 مشخص شدند / ادی ردمین بهترین بازیگر مرد شد


ساعت: 13:36
تاریخ انتشار: 1011/01/22
کد خبر: 1821258

برندگان جوایز اولیویه، معتبرترین جایزه تئاتر و هنرهای نمایشی بریتانیا معرفی شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هالیوود ریپورتر، ادی ردمین و جسی باکلی برنده جایزه اولیویه 2022 برای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در موزیکال کاباره شدند.

این نمایش، آخرین اجرای نمایشنامه‌ای به همین نام، که برای اولین بار در سال 1966 روی صحنه رفت، جایزه بهترین احیای موسیقی را نیز با کارگردانی ربکا فرکنال به عنوان بهترین کارگردانی دریافت کرد.

زمانی که ادی ردمین برای دریافت جایزه خود روی صحنه رفت، از سختی تمرینات و بحران عزت نفس گفت و در عین حال اذعان داشت که بازی در این نمایش آرزوی او بوده است. لیزا سادووی نیز جایزه بهترین نقش مکمل زن در همین نمایش را دریافت کرد.

اقتباس تئاتری «زندگی پی» امسال نیز برنده جوایز اولیویه شد و پنج جایزه از جمله بهترین نمایشنامه جدید، بهترین بازیگر مرد برای Hiran Abysskra و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای هفت بازیگر نقش ببر در این نمایش را از آن خود کرد. شد. جایزه بهترین طراحی نور نیز به این نمایش تعلق گرفت.

جایزه بهترین بازیگر زن به شیلا آتیم برای فیلم «صورت فلکی» رسید و لیزکار برای «قلب عادی» جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن را دریافت کرد. زمانی که جایزه خود را دریافت کرد، سخنرانی پرشوری روی صحنه داشت و خواستار حقوق برابر برای بازیگران معلول شد و روی صحنه اظهار داشت که او اولین بازیگر معلولی است که در نقش دکتر اما بروکر که خودش از ویلچر استفاده می کرد روی صحنه حاضر شد.

امسال «کلاب کاباره» در 11 رشته بیشترین نامزدی را از آن خود کرد و «زندگی پی» اثر لولیتا چاکرابارتی که اقتباسی از رمان معروفی به همین نام است نیز در 9 رشته نامزد شد.

مراسم اهدای جوایز که در آلبرت هال برگزار شد، پس از دو سال سخت در وست اند لندن به دلیل شیوع بیماری های همه گیر و تعطیلی ها و تأخیرهای پی در پی، برای دوستداران تئاتر اهمیت زیادی داشت.

جایزه اولیویه که هر ساله به بهترین هنرهای نمایشی در ۲۶ رشته به افتخار هنر تئاتر بریتانیا اعطا می شود، معادل جایزه تونی در آمریکا و جایزه مولیر فرانسه است و به نام سر لارنس اولیویه نامگذاری شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید