برندگان سومین جشنواره فیلم نوستالژی معرفی شدند.


ساعت: 13:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۷
کد خبر: 1898040

اسامی برندگان سومین جشنواره فیلم نوستالژی در سه بخش بلند، کوتاه و مستند اعلام شد و از بین 309 اثر بلند، کوتاه و مستند به دبیرخانه ارسال شد و 4 فیلم بلند برگزیده شدند. از جمله فیلم، 5 فیلم مستند و 6 فیلم کوتاه.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم نوستالژی، سومین جشنواره فیلم نوستالژی که از 24 تا 26 شهریور 1401 به دبیری امیرحسین کاوه و در شهرهای میلان ایتالیا، شامگاه شنبه 5 شهریورماه با حضور برگزار شد. با حضور اعضای شورای سیاسی جشنواره و تعدادی از سینماگران، این دوره از جشنواره نوستالژی به کار خود پایان داد.

سومین جشنواره فیلم «دلتنگی» شامل سه بخش بلند، فیلم کوتاه و مستند بود و 309 اثر شامل فیلم بلند، کوتاه و مستند که 4 فیلم بلند، 5 مستند و 6 فیلم کوتاه به دبیرخانه ارسال شد. فیلم ها فیلم انتخاب شدند.

در این دوره از جشنواره، در بخش فیلم بلند، داوید ویزینی، سردبیر سینمای مستقل ایتالیا و برنده جوایز بین المللی، به همراه پاتریشیا راپزو، فارغ التحصیل فلسفه، منتقد و روزنامه نگار و دبیر هنری جشنواره فیلم، اسگواردی آلتروش و علیرضا. کاظمی پور فیلمنامه نویس و کارگردان ایرانی آثار رسیده را ارزیابی کرد.

داوری بخش فیلم کوتاه را آرماندو لوستالیو، منتقد و مدرس فیلم، آندریا والینینو، کارگردان و مدرس فیلم و دبیر جشنواره فیلم پمپئی، و آنیتا سارنو، برگزارکننده جشنواره فیلم ترکیه در ازمیت، بر عهده داشتند.

در بخش مستند جشنواره، پگا آهنگرانی بازیگر و مستندساز ایرانی که اخیراً برای فیلم «تلاش به یاد آوردن» برنده جایزه ویژه هیئت داوران سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه بوسان شده است، لیا بلترامی مستندساز و برنده جایزه صلح جشنواره ونیز و بنیانگذار جشنواره مذهبی ایتالیا و محمود بهرازنیا، مستندساز و بازیگر مقیم آلمان که سابقه ساخت مستندهایی چون «شهید سهراب سوم» و «نزدیک کیارستمی» را در کارنامه دارد، از این مستند قدردانی کردند.

اسامی برندگان به شرح زیر اعلام شد:

جایزه بهترین فیلم کوتاه به فیلم کوتاه «برنده» ساخته مهدی مهاج تعلق گرفت.

جایزه بهترین فیلم مستند به مستند «نان مقدس» ساخته رحیم ذبیحی کارگردانی رسید.

جایزه بهترین فیلم بلند سینمایی به روز سیب به کارگردانی محمود غفاری تعلق گرفت.

همچنین جایزه ویژه دبیر جشنواره نوستالژی به تهیه کننده فیلم «دشت خاموش» ساخته احمد بهرامی کارگردان و سعید بشیری تهیه کننده اهدا شد.

جشنواره فیلم نوستالژی اولین جشنواره فیلم های ایرانی در ایتالیا است که با هدف ایجاد فضای نوستالژیک برای ایرانیان شمال ایتالیا و ارائه بخشی از فرهنگ و هنر ایرانی به ایتالیایی ها راه اندازی شد. علاوه بر این، نوستالژی یک جشنواره مستقل است که هدف آن دیده شدن آثار مستقل ایرانی است.

دیدگاهتان را بنویسید