برندگان سیمرغ جشنواره فیلم فجر معرفی شدند

پس از پخش بخش تصویری وقایع روزهای اول انقلاب و موضوع وحدت بیان در راه پیروزی انقلاب اسلامی در چهل و سومین سالگرد انقلاب، محمد سلوکی که رهبری این مراسم را بر عهده داشت، حاضر شد. و سپس ویدئویی از چهلمین سالگرد.

در این مراسم محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد هزائی رئیس سازمان سینمایی، زینب سلیمانی دختر شهید سلیمانی و هنرمندانی چون علی نصیریان، بهرام رادان، پیمان جمسایی، حاجیدر حبیب الله ولی نژاد، نوید محمدزاده حسینی و ….

آغاز جشنواره فیلم فجر پرواز سیمرغ

دبیر چهلمین جشنواره فیلم فجر در اولین بخش از این مراسم در ابتدای سخنان خود با تشکر از حضور مدعوین در این مراسم و گرامیداشت یاد و خاطره سردار قاسم سلیمانی و ولادت امام جواد (ع) گفت: سینمای ایران. در دو سال گذشته بر اثر کرونا آسیب دید و عزیزانش را از دست داد. اما با وجود نفوذ کرونا، چرخه صنعت فیلم ادامه یافت. با تشکر از هنرمندانی که این چرخه را در حرکت نگه داشتند.

آغاز جشنواره فیلم فجر پرواز سیمرغ
وی ادامه داد: امروز سینمای ایران به چراغ راه تبدیل شده است و آنچه داریم در اختیار سینماگران ارجمندمان است. در این دوره از جشنواره من و همکارانم تلاش زیادی کردیم تا فرآیندها را استاندارد کنیم و از ابتدا برای شفاف سازی جشنواره گام برداریم. از مقررات دقیق با اهداف مشخص و ضرب الاجل مشخص، همه اینها قابل پیش بینی است.

مسعود نقاش زاده افزود: برای رونق این جشنواره نیازمند قانون گرایی و آینده نگری هستیم. به همین دلیل فیلم ها را در زمان توافق شده پذیرفتیم و درخواست های خارج از آن را نپذیرفتیم. در این راه سختی‌های زیادی وجود داشت و با وجود سختی تاج و سختی‌ها، تهدیدها و ناامیدی‌ها، همه سعی کردیم کار درست را انجام دهیم. باید مشکلات را چه در سینما و چه در جشنواره فجر بپذیریم و راه حلی اصولی برای آن پیدا کنیم. ظاهر مشکل را حل نمی کند. بنابراین ما باید با کمبودها روبرو شویم و من سعی کردم این کار را انجام دهم.

ویدئویی از هنرمندانی که یک سال پیش درگذشتند، در ادامه مراسم اختتامیه بود که از فرشتک طائرپور، عزت الله مهرآوران، علیرضا سجادپور، فتعلی اویسی، رحیم رحیم پور، حبیبلا صحرانورد، علی سلیمانی و … نام برد.

آغاز جشنواره فیلم فجر پرواز سیمرغ

کمک به سیمرغ ها در قسمت اقلام تبلیغاتی

برگزیدگان بخش اقلام تبلیغاتی با حضور داوران این بخش: مهرداد خوشبخت – محمد روح الامین – علی نیکوفتر در سه بخش عکس فیلم، پوستر، آنونس و تیزر معرفی شدند.

سیمرغ بلورین بهترین عکس حبیب مجیدی برای مجموعه عکس های فیلم «منصور» اهدا شد.

در بخش پوستر فیلم از کریستال سیمور تجلیل نشد و بر روی پوستر فیلم پیرمردها نمی میرند ساخته احسان برآبادی لوح تقدیر اهدا شد.

سیمرغ بلورین بخش آنونس و تیزر به امید میرزایی برای ساخت آنونس فیلم های «صحنه سازی» و «تک تیرانداز» اهدا شد.

آغاز جشنواره فیلم فجر پرواز سیمرغ

سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه ارفاق (کارگردان: رضا نجاتی، تهیه کننده: سولماز وزیرزاده)

در این بخش، دانش اقبال شاوی، یکی از اعضای هیئت داوران بخش فیلم کوتاه جشنواره گفت: جایزه مهم نیست، فیلم های خوب، مفرح و تاثیرگذار بسازید. فیلم های کوتاه جشنواره خیلی خوب بود.

نجاتی پس از دریافت جایزه خود، سیمرغ خود را به خانواده اش تقدیم کرد و گفت: از کودکی پشت این تریبون آموزش می دادم که چه بگویم. اکنون در حال آماده سازی فیلم هستم و قول می دهم که چشم و گوش مخاطبم را حفظ کنم و هر بار که فیلم می سازم مراقب باشم که چه پیشنهادی می دهم.

سیمرغ بلورین بهترین فیلم مستند مرگ (کارگردان: حجت طاهری، تهیه کننده: حجت طاهری، عبدالحلک طاهری)

پس از اهدای جایزه به احمدرضا معتمدی، هیئت داوران برای اهدای سیمرغ سودا روی صحنه رفت.

سیمرغ بلورین بهترین جلوه های بصری به حسن نجفی و امیر ولیحانی برای «گروه دختران» اهدا شد.

دیگر نامزدهای این بخش عبارتند از: محمد برادران برای «خائن»، امین پهلوان زاده برای «مرد باخت»، کامیار شفیع پور برای «آخرین برف»، فرید ناظر فصیحی برای «بیرون».

سیمرغ بلورین بهترین جلوه های ویژه میدانی ایمان کرمیان برای «مقام مهدی» اهدا شد.

آرش آقابیگ برای «خائن»، آرش آقابیگ برای «شهرک»، حمید رسولیان برای «آنتی»، محسن روزبهانی و کاووس روزبهانی برای «دختران» دیگر نامزدهای این رشته بودند.

سیمرغ بلورین بهترین طراحی چهره توسط امید گلزاده برای «آخرین برف» و «شادروان» اهدا شد.

مونا جعفری برای «علفزار»، شهرام خلج برای «وضعیت مهدی»، عظیم فرعین برای «بیرون»، مرتضی کهزادی برای «آنتی» دیگر نامزدهای این بخش بودند.

سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه توسط محمدرضا شجاعی برای «آنتی» اهدا شد.

سهیل دانش اشراکی برای «خیانت»، امیر زاگری برای «وضعیت مهدی»، محمدرضا شجاعی برای «گروه دختر»، آیدان ظریف برای «2888» و علی نصیرینی برای «آخرین برف» نامزدهای این جشنواره بودند.

سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه و لباس توسط مارال گیرانی برای طراحی لباس برای فیلم «خیانت» اهدا شد.

نامزدهای این بخش عبارتند از: بهزاد آقابیگی برای «وضعیت مهدی»، فاطمه صفری زاده برای «شادروان»، زهرا صمدی برای «نگهبان شب»، علی نصیرینی برای «آخرین برف»

سیمرغ بلورین بهترین جایزه مسیح حدپور سراج برای فیلم «وضعیت مهدی»

سایر نامزدهای این بخش عبارتند از: مهدی ابراهیم زاده برای گروه دختران، بابک اردلان برای شادروان، عباس رستگارپور برای بدون تنظیم، امیر نوبخت حقیگی برای شب طلایی.

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن توسط علیرضا علویان برای فیلم های «علفزار» و «بدون اولویت» دریافت شد. علیرضا علویان به دلیل بیماری نتوانست در این مراسم شرکت کند و بهروز شعیبی جایزه خود را دریافت کرد.

سایر نامزدهای این بخش عبارتند از: فرامرز ابوالصادق «گروه دخترانه»، امین شریفی «آنتی»، امیرحسین قاسمی «خائن» و «نگهبان شب»، نعیم مسچیان «2888»

در بخش بهترین موسیقی متن دیپلم به بهزاد عبدی برای فیلم «علف» و سیمرغ بلورین به مسعود صحوت دوست برای فیلم «مقام مهدی» اهدا شد.

دیگر نامزدهای این بخش عبارتند از: حبیب هزائی فر برای «مرد گمشده»، فردین حالتبری برای «ماهان» و «حناس»

سیمرغ بلورین بهترین تدوین توسط حمید نجفیراد برای فیلم «عبور» اهدا شد.

ژیلا ایپکچی از شهرک، حسین جمشیدی گوهری از منصب مهدی، سپیده عبدالوهاب خائن و حمید نجفی راد از دشت دختران دیگر نامزدهای این بخش بودند.

سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری به آرماند فیاض برای فیلم «آخرین برف» اهدا شد.

سایر نامزدهای این بخش عبارتند از: وحید ابراهیمی «وضعیت مهدی»، علیرضا برزند «شهرک»، هادی بهروز «الفوذر»، محمد حدادی «بدون پیش قرار».

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن به صدف اسپابدی برای فیلم «علفزار» اهدا شد.

دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل زن به فرشتک حسینی برای «دختران» اهدا شد.

سایر نامزدهای این بخش عبارتند از: صفورا هوشینتین برای «نگهبان شب»، شادی کرمرودی برای «بیرویا»، لیندا کیانی برای «آنتی»، نوشین مسعودیان برای «آخرین برف»

کریستال سیمور بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را به نادر سلیمانی برای «آنتی» اهدا کرد.

علی اکبر اسانلو بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم دیده بان شب تجلیل شد.

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن برای طناز طباطبایی در فیلم به رویا

سارا بهرامی برای «چمن»، ژیلا شاهی برای «وضعیت مهدی»، لاله مرزبان برای «نگهبان شب»، لادن مستوفی برای «آخرین برف» دیگر نامزدهای این بخش هستند.

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را برای امین حیایی در فیلم آخرین برف دریافت کرد

دیگر نامزدهای این بخش عبارتند از: تورج الوند برای «نگهبان شب»، پیمان جمشیدی برای «علف»، مهدی نصرتی برای «آنتی»

دیدگاهتان را بنویسید