اسامی برندگان سیمرغ به دلیل بی کفایتی کارکنان جشنواره فیلم فجر اعلام می شود.

اسامی برندگان سیمرغ به دلیل بی کفایتی کارکنان جشنواره فیلم فجر اعلام می شود.

روز جدید : پنجشنبه شب جشنواره فیلم فجر لحظات ملتهب و دوری را پشت سر گذاشت. سیمرغ فیلمی پرمخاطب بود که به دلیل ابهامات موجود چند روزی توسط کارگردانان مختلف تست شد و سازندگان از نحوه شمارش آرا و عدم دسترسی به منابع و کنترل های لازم گلایه داشتند. در پی این انتقادات، محمد هزائی رئیس سازمان سینمایی از دبیر جشنواره خواست تا شفافیت در دریافت آرای مردم جشنواره را رعایت کند.

همزمان با آخرین دقایق اکران فیلم ها در برج میلاد و در حالی که اصحاب رسانه جدول شمارش معکوس فیلم فجر را آماده کرده و به استقبال سیمرغ مردم برای فیلم «دیدار خصوصی» رفته بودند، مسعود نقاش زاده دبیر جشنواره از اهدای سیمرغ خیلی ها خبر داد. بهترین سال فیلم به دلیل حذف آن به دلیل برخی ابهامات به تماشاگران تعلق می گیرد.

حذف سیمرغ مردمی همنا و انتقادات فراوان به عملکرد مسئولان در این جشنواره همنا.

اما حاشیه پنجشنبه شب به حذف سیمرغ محبوب از جشنواره محدود نشد. در دقایق پایانی پنجشنبه شب لیست عجیبی از نامزدهای چهلمین جشنواره فیلم فجر منتشر شد و برای اصحاب رسانه و سینماگران که همچنان از تصمیم مسئولان مبنی بر حذف سیمر مردمی در تعجب بودند، اعلام نام این نامزد باز هم حاشیه ساز شد. و سوالات دیگری را مطرح کرد، مهدی سجاد به کارگردانی هادی حجازی فر که جزو فیلم های این دوره از جشنواره و بی کیفیت بود چگونه توانست در 14 قسمت بالای سر نامزدهای سیمرغ قرار بگیرد و رکورددار شود؟ یا اینکه فیلم «گروه دختران» ساخته منیر گادی علیرغم انتقادات فراوانی که از کیفیت و ساختارش داشت، چگونه مورد توجه هیئت داوران قرار گرفت؟ و مسائلی از این دست که جشنواره فیلم فجر را به جای دوستی و آشنایی بیشتر با سینما و دغدغه هایشان، محلی برای کارگردانان و فضای دوقطبی می کند.

به بی برنامگی و عدم کفایت مسئولان جشنواره امسال می توان این نکته را اضافه کرد که در موارد نادری لیست برندگان و برگزیدگان سیمرغ ساعتی قبل از پایان اختتامیه توسط سایت سینما منتشر و در جمع خبرنگاران و منقضی شده است. رسانه ..

دیدگاهتان را بنویسید