فیلم دورخیز برای جشنواره سیمرغ/ داود میرباقری با نامیرا به فجر می رود.


ساعت: 09:20
تاریخ انتشار: 20/06/1301
کد خبر: 1894975

جشنواره فیلم فجر همیشه برای علاقمندان سینما مهم، بحث برانگیز و پرهیاهو بوده است و امسال فیلمسازان سرشناس در حال آماده سازی آثار خود برای رسیدن به این ماراتن جذاب هستند.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کمتر از پنج ماه تا شروع 41 باقی مانده است جشنواره فیلم فجر که بسیاری آن را ویترین سینمای ایران می دانند و این جشنواره بزرگ سینمایی به دبیری مجتبی امینی در بهمن ماه در دو بخش ملی و بین المللی برگزار می شود. بر اساس فراخوان جشنواره، ثبت نام بخش بین الملل از 24 شهریور و بخش کشوری از اول آبان آغاز و تا پایان آبان ماه ادامه خواهد داشت.

در روزهای اخیر روابط عمومی سازمان سینماو در این خبر اعلام کرد که در ده ماه گذشته 53 عنوان فیلم توسط اداره کل نظارت بر تولید فیلم سازمان سینمایی با موفقیت تولید شده است. با جست‌وجو در میان این تعداد فیلم، کارگردانان و تهیه‌کنندگان آن‌ها، می‌توان نام‌هایی آشنا برای سینمادوستان دید که بدون شک اکثر آنها به جشنواره فجر، در مرحله پیش تولید یا شروع فیلمبرداری پروژه سینمایی خود هستند، برخی از آنها اطلاعات رسانه ای کم و بیش از خلاصه، بازیگران و موضوع دارند و برخی نیز طبق معمول فیلم خود را آماده می کنند. قصد داریم نگاهی گذرا به این نام های آشنا بیندازیم.


نگاهی به جشنواره فیلم فجر


ed72e493 afaf 4611 835a bb5b1575f015 خبر خاکستری


ستاره سینما

عادل تبریزی که با کارگردانانی چون مسعود کیمیایی، داریوش مهرجویی و رسول صدر عاملی به عنوان دستیار کار کرده است، سال گذشته اولین فیلم گیجگاه خود را به جشنواره فیلم فجر ارائه کرد و اکنون با احسان ظلی پور به عنوان تهیه کننده همکاری می کند. این است که «ستاره سینما» را جلوی دوربین ببریم.

ظلی پور تهیه کننده سریال کمدی نیسان آبی درباره ساخت این فیلم می گوید: داستان این فیلم نیز مانند پروژه قبلی عادل تبریزی، گیجگاه، به فضای صنعت سینما مربوط می شود و درباره مردی است که در دوران شخصی اش. زندگی برایش اتفاقاتی می افتد که مربوط به سینماست. زمان فیلم حاضر است و ژانر فیلم نیز کمدی است.

عادل تبریزی کارگردان این فیلم نیز عنوان کرد که این فیلم در راستای کارهای قبلی من است که یک کمدی تلخ و اجتماعی است.


0c1753e5 3e34 4312 9045 c2700f666861 خبر خاکستری


معطر

هادی مقدم دوست، دوست دیرینه حمید نعمت الله که معمولاً آثار او را می نویسد و برای فیلم «سر به مهر» سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی بخش نگاه نو جشنواره را از آن خود کرد، حالا پس از 7 سال دوری از سینما، این جشنواره را به دست آورد. بازگشت به عنوان کارگردان با “Perfumed”.

یوسف منصوری تهیه کننده و حسین حسنی نویسنده این ملودرام عاشقانه هستند. فیلمی که به مشکلات اخلاقی بشر امروزی از منظر انسانی می پردازد. هدی زین العابدین و مصطفی زمانی به عنوان چهره های این پروژه حضور دارند. همچنین مهدی حسینی و روزبه رایگا به عنوان مدیر فیلمبرداری این فیلم سینمایی مشغول به کار هستند.


47593b25 fc5b 409a 9420 be2f72b6437b خبر خاکستری


جاویدان

رمان نامیرا نوشته صادق کرمیر یکی از پرفروش ترین کتاب های حوزه دینی است که تاکنون 80 بار تجدید چاپ شده است و رهبر معظم انقلاب از این رمان تمجید و از نویسنده آن تشکر کردند. داوود میرباقری هم اکنون فیلمنامه‌ای بر اساس این کتاب به کارگردانی شهریار بحرانی نوشته است.

محسن علی اکبری تهیه کننده نامیرا با بیان اینکه این رمان داستانی مفصل با ارجاعات مهم و قوی از واقعه کربلا است که حاصل تحقیقات دقیق آقای کرمیار در مورد این واقعه تاریخی است، گفت: این جزئیات باعث شد رمانی که می تواند به یک فیلم حرفه ای تبدیل شود. فاخر را پیدا کن داستان این رمان با عزیمت امام حسین (علیه السلام) از مدینه به کوفه آغاز می شود. در این مسیر طبق اسناد تاریخی مردم به کاروان امام می پیوندند و برداشتی که از امام می گیرند جالب و خواندنی است..

علی اکبری ابراز امیدواری کرد با تکمیل مراحل نگارش فیلمنامه از اوایل مهرماه پیش تولید را آغاز کنیم.


e8c27660 1a8a 480f a8f1 9b3b3f237704 خبر خاکستری


رودخانه هین

جواد افشار که معمولاً مخاطبان رسانه ملی او را با آثار پرمخاطب تلویزیونی مانند «گاندو، آنام، مادرانه و برادر» می شناسند، قصد دارد فیلم «رود خین» را جلوی دوربین ببرد.

حسین پارسایی در اولین حضور خود به عنوان تهیه کننده این فیلم را با موضوع دفاع مقدس و شهدای غواص تولید خواهد کرد.
«رود خین» یکی از مهمترین مناطق جنگی دوران هشت سال دفاع مقدس است که عملیات هایی چون کربلای 4 و 5 در آن انجام شد..
پوریا آذربایجانی پیش از این در سال ۱۳۹۳ فیلم «اروند» را با بازی سعید آقاخانی و با موضوع شهدای غواص ساخته بود.


cfa64796 b4f0 41c3 bfb6 7660d07ebb8f خبر خاکستری


دومین روز پاییز

حبیب ولی‌نژاد که سال‌ها مستندهایی با موضوع دفاع مقدس تولید کرده و فیلم‌هایی چون لباس شخصی و خروج و سیمرغ بلورین جشنواره را برای ساخت فیلم «ایستاده در غبار» دریافت کرده است، حالا قرار است «دوم آماده» را فیلمبرداری کند. روز پاییزی.

فیلم سینمایی «دومین روز پاییز» به کارگردانی اردلان عشوری با محوریت زندگی خلبان جان باخته علی اکبر شیرودی و زندگی شهید همدانی تولید می شود تا یکی از شگفتی های جشنواره باشد.

در کارنامه اردلان عشوری به عنوان کارگردان، سریال «گیله وا» ظاهر شد که آبان ماه ۱۳۹۷ از شبکه سوم سیما پخش شد.


ادامه مطلب؛

دیدگاهتان را بنویسید