فیلم های دورخیز برای جشنواره سیمرغ/ از رکسانا شهبازی تا فیلم جنجالی مسیح پسر مریم


ساعت: 16:07
تاریخ انتشار: 1301/06/19
کد خبر: 1894772

از ابتدای آبان ماه ثبت نام معاونت سینمای ایران در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر آغاز و پیش تولید یا تصویربرداری پروژه های مختلف سینمایی برای این ماراتن جذاب آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کمتر از پنج ماه تا شروع 41 باقی مانده است جشنواره فیلم فجر که بسیاری آن را ویترین سینمای ایران می دانند و این جشنواره بزرگ سینمایی به دبیری مجتبی امینی در بهمن ماه در دو بخش ملی و بین المللی برگزار می شود. بر اساس فراخوان جشنواره، ثبت نام بخش بین الملل از 24 شهریور و بخش کشوری از اول آبان آغاز و تا پایان آبان ماه ادامه خواهد داشت.

روابط عمومی سازمان سینمایی طی روزهای گذشته در خبری اعلام کرد که طی ده ماه گذشته 53 عنوان فیلم توسط اداره کل نظارت بر تولیدات سینمایی با موفقیت تولید شده است. جست و جو در میان این تعداد فیلم، کارگردانان و تهیه کنندگان آنها، نام های آشنا برای مردم سینما مشاهده می شود که بدون شک اکثر آنها در مرحله پیش تولید هستند یا با نگاهی به جشنواره فجر فیلمبرداری پروژه سینمایی خود را آغاز می کنند و برخی نیز اطلاعات رسانه ای کم و بیش از خلاصه داستان، بازیگران و موضوع برخی از آنها دارند. دیگران مانند ته همیشه فیلم خود را با چراغ خاموش آماده می کنند. قصد داریم نگاهی گذرا به این نام های آشنا بیندازیم.

فیلم فرخیز برای جشنواره سیمرغ


aff6cd25 f79c 4879 8e84 49d356111061 خبر خاکستری


مسیح پسر مریم

این فیلم به تهیه کنندگی مهدی جعفری و جلیل شعبانی، کارگردانی علی جعفرآبادی و تامین مالی سازمان هنری اوج رسانه ساخته شده است. فیلمی که اولین حضور جعفرآبادی در سینمای داستانی است و حواشی آن باعث شد تا از حضور در چهلمین جشنواره فجر بازماند.

در همان روزهایی که اسامی فیلم های جشنواره سال گذشته اعلام شد، مهرداد معظمی، مدیر روابط عمومی اوج، در واکنش به حذف این فیلم از جشنواره توئیتی منتشر کرد و نوشت: «فیلم مسیح را توصیه کردند، پسر مریم.” با موضوع فساد در دوره پهلوی. از جشنواره فیلم فجر بیرون بکشید چون امکان اکران این فیلم وجود ندارد!؟ اکران خواهیم داشت تا اهالی رسانه قضاوت کنند. برای خود فیلم.»

امیر نوروزی، پانته آ پناهی ها، بهرام ابراهیمی، پاوان افسر، مهرداد ضیایی، حمید ابراهیمی، گلنوش گرمی، منصور نصیری، المیرا دگانی، الهام شعبانی، نینل یعقوبی، محرم زینال زاده، مویتابی لاله زاری، مهتابی لاله زاری، مهدیان، مهدیان، ماریائیس، مهدیان، مهدیر، ماریائیس. از فیلم «مسیح پسر مریم» می‌گویند که با تکمیل و اصلاحات انجام شده، این فیلم احتمالاً یکی از نامزدهای نهایی نمایش در جشنواره فیلم فجر امسال خواهد بود.


1abf07c6 d627 4b03 9328 0a9b08e7ae12 خبر خاکستری


چرا گریه نمی کنی

آخرین خبری که از سوی روابط عمومی این فیلم منتشر شده، پایان تصویربرداری دومین ساخته علیرضا معتمدی است. فیلمی به تهیه کنندگی رضا محقق که فیلمبرداری آن از اواسط اسفند سال گذشته آغاز و در چند ماه اخیر به پایان رسید و گروه در حال تدوین و نهایی شدن این پروژه سینمایی هستند.

“چرا گریه نمی کنی؟” این داستان مردی است که توانایی گریه کردن را از دست داده است. باران کوثری، هانیه طوسلی، فرشته حسینی، مانی حقیقی، علی مصفا، لیندا کیانی، نهال دشتی و امیرحسین فتحی بازیگران این فیلم هستند و علیرضا معتمدی نیز در این فیلم و همچنین فیلم قبلی خود «رضا» به ایفای نقش پرداخته است.

سیدرضا محقق دو فیلم «درب» و «شهر خاموش» و سریال «عقراب عاشق» را برای شبکه تلویزیونی خانگی تولید کرده است.


38c88552 2403 4bb9 967b 78c211e5b47a خبر خاکستری

صورت ماه

عزیزالله حمیدنژاد که پس از سال ها دوری از سینما و تلویزیون بار دیگر شروعی درخشان را با کارگردانی سریال بانوی عمارت تجربه کرده است، در مرحله پیش تولید پروژه تاریخی ماه رخسار به تهیه کنندگی مصطفی قرار دارد. کیایی برای مدتی .

«ماه رخسار» که قرار است علاوه بر نسخه سینمایی به صورت سریالی از تلویزیون بومی منتشر شود، در مرحله پیش تولید قرار دارد. مصطفی کیایی، تهیه کننده این پروژه در گفت وگویی به این موضوع تصریح کرد و گفت: «ماه رخسار» در حال حاضر تنها برای ساخت فیلم سینمایی مجوز دارد، اما برای ساخت سریال های آن در شبکه خانگی، پیگیری در ساترا انجام می شود. ، برای گرفتن مجوز..

داستان «ماه رخسار» در بستر تاریخ و دهه 30 می گذرد و حضور هدیه تهرانی و مانی حقیقی تاکنون در این پروژه قطعی شده و مذاکرات با پیمان معادی همچنان ادامه دارد. به گفته کیایی، فیلمنامه این اثر از روی یک رمان عاشقانه اقتباس شده است.


426ee3ce a137 4594 9ed1 4e23fbbe3bec خبر خاکستری


رکسان

مسعود ردایی تهیه کننده سینما در گفت وگویی درباره این فیلم که به تازگی از سازمان سینمایی پروانه نمایش گرفته است، اعلام کرد: پس از فیلم «سال دوم دانشکده من» به نویسندگی پرویز شهبازی و «مالاریا» به کارگردانی و این سومین همکاری من و پرویز شهبازی است که مسئولیت نگارش آن را بر عهده دارد.

«رکسانا» مضمونی اجتماعی و ویژه جوانان به نویسندگی و کارگردانی پرویز شهبازی است..

به گفته ردایی، تهیه کننده رکسانا، پیش تولید این فیلم به زودی آغاز می شود و برخی از بازیگران به دلیل ژانر شهبازی سینما به این پروژه ابراز علاقه کرده اند و همه این پیشنهادات در حال بررسی است.


بیشتر بخوانید؛

دیدگاهتان را بنویسید