جشنواره فیلم آتش اهدای سیمرغ لغو شد/ بلاتکلیفی آرا


ساعت: 16:09
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۱
کد خبر: 1807655

دبیر چهلمین جشنواره فیلم فجر اعلام کرد: برای صیانت از صدای مردم و همچنین حفظ حقوق صاحبان آثار و جلوگیری از ضایع شدن کوچکترین حقوق کارگردانان، در این مدت جایزه ای برای هیئت داوران عمومی نخواهیم داشت. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، مسعود نقاش زاده دبیر چهلمین جشنواره فیلم فجر گفت: دبیر جشنواره کمیسیونی را تعیین کرده است.

وی افزود: گزارش های کمیته نظارت بر نظرسنجی های مردمی جشنواره نشان می دهد که با وجود تلاش بخش های مختلف زنجیره ثبت آرای مردمی، به دلیل پیچیدگی این فرآیند و وجود متغیرهای متعددی که به دقت نظرسنجی ها، امنیت کامل نتایج در بخش های مختلف کار نمی کند. زیرا از خرید بلیت از تماشاگران واقعی گرفته تا حضور تماشاگر در سینما، دریافت بلیت فیزیکی و دریافت پیامک از تماشاگر و در نهایت ثبت صدا در سیستم، زنجیره ای از فرآیندهای مختلف فنی و انسانی را در بر می گیرد. که باید در تمام مراحل قابل اعتماد باشد. او به صحت نتایج اعتماد داشت.

دبیر جشنواره گفت: بررسی تیم های کارشناسی نشان می دهد که به دلیل برخی مشکلات از جمله مشکلات فنی در ارسال پیامک که باعث عدم دریافت پیامک توسط برخی تماشاگران شده و همچنین قطع و قطع اینترنت در برخی سینماها، نظرسنجی از آنها انجام شده است. قابل اعتماد نیستند

وی تاکید کرد: لذا با تشکر و عذرخواهی از بینندگان عزیزی که برای صیانت از صدای مردم و همچنین حفظ حقوق صاحبان آثار و جلوگیری از ضایع شدن کوچکترین حقی از فیلمسازان در فرآیند نظرسنجی مردمی شرکت کردند این کار را نکنید زیرا صحت نتایج همه پرسی برای ما یک اصل است و این تصمیم برای استانداردسازی و اعتبار هر چه بیشتر جشنواره فیلم فجر عملیاتی دشوار و البته اجتناب ناپذیر است.

نقاش زاده با اشاره به اینکه روند رای گیری مردمی ساعت 14 امروز متوقف می شود، گفت: در این مدت جایزه آرای مردمی سیمرغ بهترین فیلم از نگاه تماشاگران اعلام نمی شود. البته اشاره به رای مردمی برای انتخاب بهترین فیلم از نگاه مخاطب همواره محل بحث و گاه بحث های جدی در سال های اخیر بوده است. دلیل این امر نبود سازوکار مطمئن برای دسترسی به آرای واقعی تماشاگران است و کمیسیون نظارت بر آرای مردمی ستاد جشنواره امیدوار است با بررسی عمیق این روند در سال های آینده به نتایج مطلوب دست یابد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید